Εισάγετε λέξη/όρο:

Κατηγορίες

Ντε ντιόν άξονας (De-Dion)

Θέση:
< Όλα τα περιεχόμενα

Πρόκειται για μία από τις παλαιότερες διατάξεις ανάρτησης στην οποία οι πλήμνες των τροχών συνδέονται μόνιμα με ένα άξονα ο οποίος μπορεί να είναι ο κινητήριος (πισωκίνητο) ή «νεκρός» (προσθιοκίνητο). Απλή συναρμογή στην κατασκευή της με εξαιρετικά μικρό κόστος αλλά και με σημαντικά μειονεκτήματα ως προς την άνεση και την οδική συμπεριφορά.
Ο συνδυασμός άκαμπτου άξονα/ράβδου Πανάρ, αν και καταλαμβάνει μεγάλο χώρο, εφαρμόζεται στην πίσω ανάρτηση αρκετών 4×4 (π.χ. Lada Niva) καθώς προσφέρει ευελιξία στις εκτός δρόμου διαδρομές επειδή διατηρεί «σταθερή» την απόσταση του διαφορικού από το έδαφος. Ο άκαμπος άξονας μπορεί να συνδυαστεί με διάφορες άλλες λύσεις, όπως με τον μοχλικό σύνδεσμο Βατ, που διαμορφώνει την διάταξη Scott-Russel και που συναντά κανείς στο Nissan Almera.

Ντε ντιόν (άξονας)
Πρόκειται για διάταξη ανάρτησης η οποία έβρισκε εφαρμογή στον πίσω άξονα και ειδικά σε αυτοκίνητα με πίσω κίνηση. Το βασικό της μέρος ήταν ένας άκαμπτος άξονας όπου το διαφορικό μαζί με το κιβώτιο ταχυτήτων είναι συνδεδεμένα σταθερά με το πλαίσιο ενώ οι τροχοί συγκρατούνται μεταξύ τους με έναν μικρού βάρους άξονα. Η κίνηση μεταδίδεται στους τροχούς με ημιαξόνια. Στα παλιότερης τεχνολογίας αυτοκίνητα είχε καθιερωθεί ως μία αποτελεσματική λύση καθώς πρόσφερε καλή γεωμετρία και πάτημα των τροχών στην άσφαλτο. Μέχρι που εμφανίστηκαν τα ανεξάρτητα συστήματα πίσω ανάρτησης όπου και ο άξονας Ντε Ντιόν εγκαταλείφθηκε από τα επιβατικά αυτοκίνητα, υπάρχει όμως στα φορτηγά. Το τελευταίο αυτοκίνητο ευρείας παραγωγής που είχε πίσω ανάρτηση Ντε Ντιόν ήταν η σειρά 75 της Alfa Romeo ενώ σήμερα συνεχίζει να υιοθετείται ανάλογη διάταξη στο smart fortwo.

Πηγή: https://www.caroto.gr/2009/02/13/%ce%ac%ce%ba%ce%b1%ce%bc%cf%80%cf%84%ce%bf%cf%82-%ce%ac%ce%be%ce%bf%ce%bd%ce%b1%cf%82/ & https://www.caroto.gr/2009/03/18/%ce%bd%cf%84%ce%b5-%ce%bd%cf%84%ce%b9%cf%8c%ce%bd-%ce%ac%ce%be%ce%bf%ce%bd%ce%b1%cf%82/

Περιεχόμενα