Εισάγετε λέξη/όρο:

Κατηγορίες

Φίλτρα σε ντίζελ (Diesel filters)

Θέση:
< Όλα τα περιεχόμενα

Στα παλιότερης τεχνολογίας οχήματα diesel, λόγω της σύστασης του πετρελαίου, από τις εξατμίσεις βγαίνει χαρακτηριστικός μαύρος καπνός δηλαδή σωματίδια αιθάλης. Όπως είναι γνωστό, αυτό το φαινόμενο απουσιάζει από τους βενζινοκινητήρες οι οποίοι κερδίζουν στο συγκεκριμένο τομέα τις εντυπώσεις. Ωστόσο, η διάταξη των σύγχρονων diesel (ηλεκτρονικά ελεγχόμενος ψεκασμός/καταλύτες/καπνοπαγίδες) καλύπτει και με το παραπάνω τις αυστηρές πρόσφατες προδιαγραφές Euro χωρίς να υπάρχουν καπνισμένες εξατμίσεις. Μα, και στην Ελλάδα κυκλοφορούν πολλά καινούργια TAXI που καπνίζουν. Τέτοιου είδους περιπτώσεις, συνήθως οφείλονται είτε στην κακή συντήρηση των αυτοκινήτων είτε στο κακής ποιότητας καύσιμο που καταστρέφει τους καταλύτες και τα ειδικά φίλτρα.


Η κατασκευή ειδικών φίλτρων (καπνοπαγίδων) που συγκρατούν τα σωματίδια από την καύση. Το εσωτερικό του φίλτρου λειτουργεί ως καταλύτης που οξειδώνει και κατ΄ επέκταση αφαιρεί τους υδρογονάνθρακες που περιέχουν τα καυσαέρια. Στη συνέχεια τα αέρια διεισδύουν στο φίλτρο το οποίο φανταστείτε πως έχει την μορφή κυλίνδρου με κεραμικό πυρήνα που αποτελείται από μικροσκοπικές κυψέλες/διόδους και ζυγίζει περίπου ενάμιση κιλό. Εκεί παγιδεύονται τα άκαυστα σωματίδια που δημιουργούν τον καπνό. Μερικά φίλτρα έχουν ιδιότητες αυτοκαθαρισμού. Περιοδικά ο εγκέφαλος του μοτέρ εισάγει πλουσιότερο μίγμα στους θαλάμους καύσης, χωρίς σημαντικές επιπτώσεις στο τομέα της κατανάλωσης, ανεβάζοντας την θερμοκρασία των καυσαερίων σε περίπου 6000C. Η τιμή αυτή είναι αρκετή για να εξαερώσει τα κατάλοιπα στο φίλτρο, χωρίς να είναι αναγκαίος ο καθαρισμός ή η αντικατάστασή του. Ωστόσο, τα τελευταία χρόνια έχουν εξελιχθεί νέες μέθοδοι.

Πηγή: https://www.caroto.gr/2009/02/12/%cf%86%ce%af%ce%bb%cf%84%cf%81%ce%b1-%cf%83%ce%b5-diesel/

Περιεχόμενα