Εισάγετε λέξη/όρο:
Πετρέλαιο, Βενζίνη, Αέριο ή Ρεύμα;
Με τέσσερα διαφορετικά διαθέσιμα είδη καυσίμου, προσπαθούμε να διαπιστώσουμε το πραγματικό κόστος χρήσης τους. Με το all time classic μικρομεσαίο Golf, το οποίο είναι το μόνο αυτοκίνητο που διατίθεται με τέσσερα διαφορετικά είδη καυσίμου, επιχειρήσαμε να ανακαλύψουμε το κόστος χρήσης του καθενός από αυτά διανύοντας σχεδόν 150 km μεικτής χρήσης στις ίδιες συνθήκες κίνησης (πόλη, αυτοκινητόδρομο, επαρχιακό) με παρόμοιο ρυθμό. Είναι αναμφίβολα ο πιο αξιόπιστος τρόπος να αξιολογήσεις ρεαλιστικά το κόστος χρήσης, έχοντας δηλαδή στα χέρια σου το ίδιο αυτοκίνητο με διαφορετικό όμως καύσιμο για την κίνησή του.
Πετρέλαιο:
Εχοντας κάνει τεχνολογικά άλματα σε σχέση με το παρελθόν, οι ντίζελ αποτελούν ακόμη ενδεδειγμένη λύση για όποιον προτίθεται να καλύψει ετησίως μεγάλες χιλιομετρικές αποστάσεις. Οι σύγχρονοι πετρελαιοκινητήρες άμεσου ψεκασμού έχουν λύσει παλιότερα προβλήματα απόδοσης, φτάνοντας -ή και ξεπερνώντας σε ορισμένες περιπτώσεις- τις επιδόσεις αντίστοιχων βενζινοκινητήρων, ενώ αναλογικά έχει περιοριστεί και ο θόρυβος. Η χρήση εξελιγμένων φίλτρων και καταλυτών έχει μειώσει δραστικά την εκπομπή ρύπων. Ωστόσο, οι πετρελαιοκινητήρες είναι ακριβότερες και βαρύτερες κατασκευές συγκριτικά με τους υπόλοιπους, απαιτούν εξελιγμένα συστήματα τροφοδοσίας καυσίμου και, κυρίως, είναι πολύ ευαίσθητοι στην ποιότητα του πετρελαίου που καταναλώνουν. Χρειάζονται σχεδόν το ίδιο διάστημα ανάμεσα στα σέρβις, τα οποία όμως είναι ακριβότερα από τα αντίστοιχα του βενζινοκινητήρα, σε περίπτωση όμως που γίνει ζημιά από κακής ποιότητας πετρέλαιο το κόστος επισκευής αυξάνεται.
Βενζίνη:
Οι κινητήρες εσωτερικής καύσης με καύσιμο τη βενζίνη –χάρη κυρίως στην εξέλιξη των ηλεκτρονικών- έχουν βελτιωθεί ραγδαία τα τελευταία χρόνια στον τομέα τόσο της κατανάλωσης όσο και της μείωσης εκπομπής ρύπων. Η χρήση υπερσυμπιεστών, το downsizing, τα συστήματα start-stop και η ακριβέστερη διαχείριση του μείγματος αέρα-βενζίνης έχουν περιορίσει την κατανάλωση σε ποσοστό περισσότερο από 15% σε σχέση με το πρόσφατο παρελθόν. Από την άλλη, διατηρούν τα βασικά πλεονεκτήματα με τα οποία έγιναν δημοφιλείς για πάνω από έναν αιώνα: είναι μικροί σε διαστάσεις με ελαφριά κατασκευή και σχετικά λογικές απαιτήσεις σε συντήρηση (οι σύγχρονοι χρειάζονται σέρβις κάθε 20.000 km). Δεν είναι υπερβολή ότι τείνει να οικειοποιηθεί το βασικότερο προτέρημα των μικρών συνόλων ντίζελ. Μπορείς να κινείσαι με τον δείκτη του στροφόμετρου να σημαδεύει χαμηλά χωρίς να σου λείπει η δυνατότητα ανά πάσα στιγμή να αποκτήσεις έλξη στο παραμικρό πάτημα του γκαζιού, αξιοποιώντας το υπόλοιπο μεστό φάσμα λειτουργίας.
Αέριο:
Ενας σύγχρονος κινητήρας φυσικού αερίου χρειάζεται 4-4,5 kg φυσικού αερίου ανά 100 km, δηλαδή κόστος €3/100 km. Το Golf TGI λειτουργεί κατά προτεραιότητα με φυσικό αέριο κίνησης, το οποίο αποθηκεύεται υπό συνθήκες υψηλής πίεσης σε δύο δεξαμενές φυσικού αερίου CNG χωρητικότητας 7,5 kg η καθεμία (σύνολο 15 kg), ενώ το ρεζερβουάρ βενζίνης διατηρείται στα 50 lt. Χάρη στον συνδυασμό των δύο πηγών ενέργειας προκύπτει μία εξαιρετικά εντυπωσιακή συνολική τιμή αυτονομίας, η οποία θεωρητικά προσεγγίζει τα 1.300 km, εκ των οποίων τα 420 από αυτά με φυσικό αέριο παρακαλώ. Η εναλλαγή των δύο καυσίμων γίνεται αυτόματα, χωρίς να γίνεται ουσιαστικά αντιληπτή από τον οδηγό, ενώ ο πίνακας οργάνων διαθέτει ένδειξη καυσίμου τόσο για το CNG όσο και για τη βενζίνη.
Ρεύμα:
Το ηλεκτρικό Golf, να τονίσουμε πως αξιοποιεί την ηλεκτρική ενέργεια που αποθηκεύεται σε επαναφορτιζόμενες συστοιχίες συσσωρευτών. Υπενθυμίζουμε ότι τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα εμφανίστηκαν από τις πρώτες ημέρες της αυτοκίνησης. Οι λόγοι που η τεχνολογία τους δεν εξαπλώθηκε τις προηγούμενες δεκαετίες στο ευρύ καταναλωτικό κοινό ήταν δύο: αφενός το υψηλό κόστος κατασκευής, μαζί με το θολό τοπίο σε επίπεδο χρηστικότητας και αφετέρου η ανακάλυψη τεράστιων κοιτασμάτων πετρελαίου και φυσικά πλήρους αμεριμνησίας τότε για «λεπτομέρειες» όπως η οικολογία. Σήμερα τα ηλεκτρικά επανέρχονται δριμύτερα και θα μας απασχολήσουν αρκετά το επόμενο διάστημα.
Το μόνο άγχος που σου προκαλεί είναι να βρεις σημείο φόρτισης προκειμένου να μην εκτεθείς σε κάποια λίγο μακρύτερη διαδρομή.
Συνοψίζοντας…
Καλύτερη επιλογή δεν υπάρχει!
Όλα εξαρτώνται από τις ανάγκες σου, δηλαδή τη χρήση που θέλεις να κάνεις, τα χιλιόμετρα που θα διανύεις ετησίως, τον τρόπο οδήγησης, για πόσα χρόνια υπολογίζεις να το κρατήσεις, το κόστος κτήσης και πολλοί άλλοι παράγοντες.
Πηγή: https://www.protothema.gr/car-and-speed/test/article/908106/sugrinoume-kausima-poio-sumferei-perissotero-venzini-vs-petrelaio-vs-fusiko-aerio-vs-ilektrokinisi/