Εισάγετε λέξη/όρο:

Κατηγορίες

Σαν SUV…

< Όλα τα περιεχόμενα

Γιατί ενώ οι δρόμοι είναι γεμάτοι με SUV, σχεδόν όλα είναι μπροστοκίνητα.
Βασικό χαρακτηριστικό των σκληρών τετρακίνητων SUV είναι, αν μη τι άλλο, η ικανή τετρακίνηση -είτε μόνιμη με κεντρικό διαφορικό, είτε κατ` επιλογή με ενδιάμεσο κιβώτιο μεταφοράς- αλλά και χαρακτηριστικά, όπως οι κοντές σχέσεις και τα μπλοκέ διαφορικά. Αλλά για μισό λεπτό. Τι έγιναν όλα αυτά; Που πήγαν οι τζιπούρες, που όργωναν τα βουνά; Ποιος κομήτης απειλεί την ύπαρξή τους; Ρίχτε μια ματιά στους σημερινούς δρόμους. Κοιτάξτε τη λίστα των SUV μοντέλων των κατασκευαστών, όπου είναι έκδηλη η τάση για δικίνητες προτάσεις ή στην καλύτερη περίπτωση για αυτόματη τετρακίνηση. Μα τι έγιναν τα σκληροτράχηλα τζιπ; Γιατί τα τελευταία χρόνια είναι της μόδας οι δικίνητες εκδόσεις και οι αυτόματες τετρακινήσεις;
Το Suzuki Vitara από 3 διαφορικά, κοντά και κλείδωμα τώρα έγινε δικίνητο ή με αυτόματη τετρακίνηση χωρίς κοντά. Είναι πιο χαμηλό και έχει πιο ασφάλτινη ανάρτηση-στήσιμο. Το Jeep Renegade στο 70% των εκδόσεων του είναι δικίνητο και να για να πάρεις τετρακίνητο πάς σε ακριβές 2λιτρες diesel εκδόσεις ή 1,4 turbo βενζίνη με 170 άλογα και χωρίς κοντά. Το Pajero, το σκληροτράχηλο SUV της Mitsubishi, εξαφανίστηκε και δεν διατίθεται καν στην ελληνική αγορά.
Η μόνιμη τετρακίνηση έχει αυξημένες τριβές και συνεπώς αυξημένη κατανάλωση και υψηλές εκπομπές CO2. H κατ’ επιλογή τετρακίνηση ακόμα και χωρίς εμποκή της έχει αυξημένο βάρος. Όλα αυτά λοιπόν είναι εχθροί της κατανάλωσης. Γι αυτό λοιπόν οι κατασκευαστές έχουν στραφεί στα δικίνητα (προσφέρουν αίσθηση SUV και πανοραμική θέση οδήγησης χωρίς το κόστος και κυρίως την αυξημένη κατανάλωση της τετρακίνησης) ή στην αυτόματη τετρακίνηση. Χωρίς κεντρικό διαφορικό, η αυτόματη τετρακίνηση εμπλέκεται μόνο όταν είναι απαραίτητο. Έτσι το όχημα είναι βασικά προσθιοκίνητο και μόνο όταν σπινάρουν οι τροχοί τότε εμπλέκονται και οι πίσω και σε ποσοστό ανάλογα με τις οδηγικές συνθήκες.

Βέβαια στα μειονεκτήματά τους συγκαταλέγονται τα ακριβά ανταλλακτικά (πχ ελαστικά) και η αυξημένη λόγω όγκου κατανάλωση σε σχέση με ένα κανονικό αυτοκίνητο. Σαν να λέμε “δίχως κέρδος κέρατα”.
Με τόσο αυστηρές νόρμες καυσαερίων και την ανάγκη για χαμηλή κατανάλωση καλώς χάθηκαν τα ενεργοβόρα τζιπ; Χρειάζονται θηριώδη τετρακίνητα οχήματα τη στιγμή μάλιστα, που από έρευνες έχει αποδειχθεί, πως μόνο το 1% των αγοραστών τους εξαντλεί τις δυνατότητές τους;

Πηγή: https://www.autotriti.gr/data/news/preview_news/4×4-O-fonias-ths-katanalwshs_146996.asp

Περιεχόμενα