Εισάγετε λέξη/όρο:

Κατηγορίες

Προσπέλαση εμποδίων – Πέτρες

Θέση:
< Όλα τα περιεχόμενα

Βάζουμε τα πάντα κάτω από τους τροχούς & αποφεύγουμε τις ροδιές. Το πάτωμα είναι από τις πιο ευαίσθητες περιοχές που συναντάμε σε ένα αυτοκίνητο. Ακόμα κι όταν υπάρχουν προστατευτικές ποδιές εμπρός-πίσω, πολλά μηχανικά μέρη (όπως το σύστημα εξαγωγής, το μεσαίο διαφορικό/συνεκτικός συμπλέκτης, πλήμνες τροχών, ακραξόνια, κάρτερ κ.λπ.) δεν αποκλείεται να μένουν εκτεθειμένα. Οπότε καλό είναι να βάζουμε τα εμπόδια (πέτρες, κομμένα κλαδιά κλπ) κάτω από τους τροχούς και όχι την κοιλιά. Έχουμε, βέβαια, τα μάτια μας «δεκατέσσερα» για αιχμηρά αντικείμενα που μπορούν να «σφάξουν» τα ελαστικά.
Δεν ξεχνάμε να πλύνουμε το αυτοκίνητο από κάτω μετά την περιήγησή μας σε χιονισμένες περιοχές, καθώς το αλάτι που χρησιμοποιείται για τον καθαρισμό των δρόμων κολλάει στο πάτωμα και αν αφεθεί εκεί δεν αποκλείεται να προκαλέσει διάβρωση.
Αναλόγως με το ανωτέρω βήμα πράττουμε και για τον μπούσουλα που έχουν χαράξει άλλοι, πριν από εμάς. Το όχημα που άνοιξε τον δρόμο μπορεί να ήταν πολύ ικανότερο από το δικό μας. Εκτιμούμε με το μάτι το βάθος των ροδιών, ωστόσο η ενδεδειγμένη επιλογή είναι μην πατήσουμε σε αυτές, προκειμένου να μην βρει κάτω η κοιλιά. Σε περίπτωση που αυτό συμβεί δεν έχουμε να αντιμετωπίσουμε μόνο την ταλαιπωρία του ξεκολλήματος, αλλά και τον μεγάλο κίνδυνο να τραυματίσουμε το αυτοκίνητό μας από κάτω στην προσπάθεια.
Δεν προσπαθούμε να περάσουμε κάθετα τα εμπόδια. Θα πρέπει να τοποθετηθούμε το αυτοκίνητο υπό γωνία 45ο σε σχέση με το εμπόδιο.
– Αν το αυτοκίνητο διαθέτει επιλογή υποπολλαπλασιασμού των σχέσεων, την επιλέγουμε ώστε να έχουμε παραπάνω δύναμη. Επίσης, με τις κοντές σχέσεις μπορούμε να ελέγχουμε με μεγαλύτερη ακρίβεια τη δύναμη αυτή.
– Αν το εκτός δρόμου όχημα που οδηγούμε κατά την προσπέλαση του εμποδίου έχει κάποιον τροχό στον αέρα και δε διαθέτει επιλογή για το κλείδωμα του κεντρικού διαφορικού, τότε θα πρέπει να βρούμε κάποιον τρόπο, ώστε να πατήσει ο τροχός στο έδαφος με τη βοήθεια βάρους.

Πέτρες
Οι πέτρες είναι μία από τις πιο συνηθισμένες συνθήκες στην Ελλάδα. Και δεν μιλάμε για πέτρες που συναντάμε στο δρόμο και μπορούν να περάσουν με προσοχή ακόμη και επιβατικά αυτοκίνητα. Μιλάμε για βραχώδη εδάφη, όπως αυτά στους ξεροποτάμους και σε κάποιες ακτές. Η μαγική λέξη για το πέρασμα από τις πέτρες είναι το αργά. Όσο πιο χαμηλή ταχύτητα μπορούμε να διατηρήσουμε, τόσο καλύτερα είναι για το αυτοκίνητο αλλά και τους επιβάτες μας. Το αυτοκίνητο πρέπει να σέρνεται ουσιαστικά πάνω στις πέτρες, προσπαθώντας να μην τις διαταράξει, να μην πέσει από αυτές, να περιορίσει τη σφοδρότητα της επαφής όταν δεν μπορεί να γίνει διαφορετικά. Η μόνη λύση είναι κοντές σχέσεις και 1 η στο κιβώτιο , με τα μπλοκέ διαφορικά ενεργοποιημένα για να περιοριστούν τα όποια γλιστρήματα. Η μεγάλη δυσκολία εδώ αναφέρεται στα SUV που θεωρητικά μπορούν να αντιμετωπίσουν τις πέτρες. Είναι όμως πολύ δύσκολο να κινηθείς όσο αργά πρέπει με ένα SUV που δεν διαθέτει αργές σχέσεις.
Στις πέτρες είναι επιβεβλημένη η χρήση προστατευτικής ποδιάς , κυρίως για το κιβώτιο ταχυτήτων και τα διαφορικά. Καλό είναι να υπάρχουν ποδιές που προστατεύουν τον κινητήρα, το τεπόζιτο και άλλα ευαίσθητα σημεία του αυτοκινήτου. Για οριακές καταστάσεις υπάρχουν ειδικά «σκαλοπάτια» τα οποία προστατεύουν τους μαρσπιέδες από κακές συναναστροφές.

Πέρασμα πάνω από βράχια, κορμούς, χαντάκια και εμπόδια.
Πάντοτε να ελέγχετε για κρυμένα εμπόδια όπως κορμούς βράχια και λακούβες όταν περνάτε από νερά, χιόνια, ψηλά χόρτα ή βαθειές λάσπες. Οταν θέλετε να περάσετε από εμπόδια όπως ένα χαντάκι είναι καλύτερα να το περάσετε υπό γωνία έτσι ώστε μόνο ένας τροχός να βρίσκεται μέσα στο χαντάκι κάθε στιγμή. Αυτό επιτρέπει στους υπόλοιπους τροχούς να έχουν καλή πρόσφυση με το έδαφος. Αν περάσετε κάθετα από το χαντάκι τότε ολόκληρος ο άξονας θα πάψει να δίνει κίνηση και θα δυσκολευτείτε περισσότερο.
Πριν περάσετε από μεγάλα βράχια ίσως χρειαστεί να δημιουργήσετε μια μικρή ράμπα από μικρότερα βράχια εμπρός και πίσω από το εμπόδιο ώστε να μετριάσετε την απότομη κλίση του εμποδίου. Επειδή στο κάτω μέρος του οχήματός σας βρίσκονται πολλά ευαίσθητα αλλά ζωτικά εξαρτήματα όπως διαφορικά, άξονες, κιβώτιο ταχυτήτων, λεκάνη λαδιού, τεπόζιτο καυσίμου κ.α. είναι πολλές φορές προτιμότερο να περάσετε ένα εμπόδιο πατώντας με την ρόδα επάνω του και περνώντας προσεκτικά, παρά να το περάσετε ανάμεσα από τους τροχούς στο κέντρο του οχήματος.

Πηγή: https://www.autogreeknews.gr/super/sumbouless/poso-kala-xereis-na-kineisai-ektos-dromoy & https://www.autotriti.gr/data/news/preview_news/Ektos-dromoy-odhghsh_114386.asp & https://www.tapatalk.com/groups/ferozaclub/4-4-t1579.html & https://www.4x4ekdromes.gr/keimena/4x4guide-02.htm#01

Περιεχόμενα