Εισάγετε λέξη/όρο:

Κατηγορίες

Πανάρ ράβδος (Panar-Panhard)

Θέση:
< Όλα τα περιεχόμενα

Πρόκειται για μία από τις παλαιότερες διατάξεις ανάρτησης στην οποία οι πλήμνες των τροχών συνδέονται μόνιμα με ένα άξονα ο οποίος μπορεί να είναι ο κινητήριος (πισωκίνητο) ή «νεκρός» (προσθιοκίνητο). Απλή συναρμογή στην κατασκευή της με εξαιρετικά μικρό κόστος αλλά και με σημαντικά μειονεκτήματα ως προς την άνεση και την οδική συμπεριφορά.
Ο συνδυασμός άκαμπτου άξονα/ράβδου Πανάρ, αν και καταλαμβάνει μεγάλο χώρο, εφαρμόζεται στην πίσω ανάρτηση αρκετών 4×4 (π.χ. Lada Niva) καθώς προσφέρει ευελιξία στις εκτός δρόμου διαδρομές επειδή διατηρεί «σταθερή» την απόσταση του διαφορικού από το έδαφος. Ο άκαμπος άξονας μπορεί να συνδυαστεί με διάφορες άλλες λύσεις, όπως με τον μοχλικό σύνδεσμο Βατ, που διαμορφώνει την διάταξη Scott-Russel και που συναντά κανείς στο Nissan Almera.

Πανάρ (ράβδος)
Πρόκειται για μία ράβδο της οποίας το ένα άκρο αρθρώνεται στον άξονα της ανάρτησης και το άλλο στο αμάξωμα του αυτοκινήτου. Συνδυάζεται με διάταξη πίσω ανάρτησης η οποία αποτελείται από άκαμπτο άξονα και σκοπός της είναι ο περιορισμένος της εγκάρσιας κίνησης του άξονα ώστε να περιοριστούν οι ταλαντώσεις του πίσω τμήματος του αυτοκινήτου. Η ράβδος πανάρ με άκαμπτο άξονα συναντάται κυρίως σε εκτός δρόμου μοντέλα όπως είναι το Lada Niva, το Hummer H2 και το Suzuki Jimny.

Πηγή: https://www.caroto.gr/2009/02/13/%ce%ac%ce%ba%ce%b1%ce%bc%cf%80%cf%84%ce%bf%cf%82-%ce%ac%ce%be%ce%bf%ce%bd%ce%b1%cf%82/ & https://www.caroto.gr/2009/02/13/%cf%81%ce%ac%ce%b2%ce%b4%ce%bf%cf%82-%cf%80%ce%b1%ce%bd%ce%ac%cf%81/

Περιεχόμενα