Εισάγετε λέξη/όρο:

Κατηγορίες

Διάσχιση ποταμού – Νερό

Θέση:
< Όλα τα περιεχόμενα

Πέρασμα μέσα από νερά.
Τα περισσότερα 4×4 μπορούν να οδηγηθούν σε νερό που φτάνει μέχρι το ύψος των αξόνων τους χωρίς ιδιαίτερες προφυλάξεις. Οταν το νερό είναι βαθύτερο πρέπει να ξέρετε που βρίσκεται η εισαγωγή του αέρα και τα ηλεκτρονικά της μηχανής (ο «εγκέφαλος») ώστε να μην πάρουν νερά. Σβύστε τους προβολείς και αφήστε τους να κρυώσουν ώστε να μην ραγίσει το τζάμι τους από την απότομη αλλαγή θερμοκρασίας.
Αν βάλετε ένα ταπέτο επάνω στην μάσκα και το καπό του 4×4 πριν μπείτε σε βαθειά νερά, θα ελαχιστοποιήσετε το νερό που θα μπεί στην μηχανή. Κινηθείτε με σταθερή και σχετικά μικρή ταχύτητα ώστε να σχηματίσετε ένα μόνιμο «κύμα» στο εμπρός μέρος το οποίο θα ελατώσει το ύψος του νερού πίσω από τον προφυλακτήρα. Ετσι θα μειώσετε την ποσότητα του νερού που θα πεταχτεί στην εισαγωγή αέρα μηχανή και τα ηλεκτρικά της ανάφλεξης, από το βεντιλατέρ. Αν χρειαστεί να περάσετε σε πολύ βαθύ νερό τότε αποσυνδέστε το βεντιλατέρ για να μην καταστραφεί η φτερωτή του από την αντίσταση του νερού.
Επιλέξτε 1η κοντή ταχύτητα, ενεργοποιήστε τα μπλοκέ διαφορικά και κινηθείτε ευθεία.
Οταν περνάτε ρηχά ποτάμια με γρήγορη ροή νερού, διασχίστε τα υπό γωνία και προς την πηγή τους. Ετσι ελαχιστοποιείτε την πίεση του νερού πάνω στο όχημα. Ποτέ μην προσπαθήσετε να περάσετε βαθειά και γρήγορα κινούμενα ποτάμια γιατί θα σας παρασύρει το ρεύμα ! Θυμηθείτε ότι με κλειστές τις πόρτες το 4×4 μπορεί να αρχίσει να «επιπλέει» σε βαθειά νερά !
Πριν απο κάθε δύσκολο πέρασμα και ειδικά σε νερά, προσδέστε τον ιμάντα ρυμούλκησης στα κατάλληλα σημεία του αυτοκίνητου και στερεώστε την ελεύθερη άκρη του κάπου ψηλά ώστε να είναι έτοιμη για το ενδεχόμενο ρυμούλκησης. Η διαδικασία αυτή μπορεί να είναι μέχρι κι αδύνατη όταν βρίσκεστε κολημένος μέσα στα νερά και τη λάσπη.
Φρενάρετε αρκετές φορές μετά από πέρασμα νερών ώστε να στεγνώσετε τα φρένα σας.

Ποτάμια
– Διασχίζουμε πάντοτε κάθετα τον ποταμό.
– Όταν διασχίζουμε έναν ποταμό που έχει μεγάλη ροή, θα πρέπει να γνωρίζουμε, ότι από την πλευρά του αυτοκινήτου που “χτυπάει” το νερό η στάθμη του θα ανέβει.
– Ελέγχουμε πού βρίσκεται το φιλτροκούτι του κινητήρα. Το ιδανικό είναι να βρίσκεται στο υψηλότερο σημείο του χώρου του κινητήρα. Δεν πρέπει να περάσει νερό στην εισαγωγή, διότι είναι πιθανό να φτάσει στο χώρο καύσης και να προκαλέσει σοβαρή βλάβη στον κινητήρα.
– Ελέγχουμε το βάθος του νερού με τη βοήθεια ενός μακριού αντικείμενου ή κλαδιού. Με ένα κλαδί πιθανόν να εντοπίσουμε κάποια εμπόδια που βρίσκονται κάτω από το νερό, τα οποία μπορούν να μας δημιουργήσουν προβλήματα.
– Επιλέγουμε τετρακίνηση ή και κοντές σχέσεις, αν διαθέτει το όχημά μας.
Με μία βέργα ή ένα κλαδί τσεκάρουμε το βάθος του ποταμιού που θέλουμε να διασχίσουμε. Αποφεύγουμε αυστηρά τις μεγάλες αποστάσεις από όχθη σε όχθη, καθώς μπορεί να είναι ρηχά εκεί που ελέγχουμε και να βαθαίνει απότομα προς το μέσο, με ό,τι αυτό συνεπάγεται στις πιθανότητες κολλήματος. Επίσης, αν και είναι αυτονόητο, δεν κάνουμε το αστείο να διασχίσουμε ποτάμι που «φουσκώνει», κι ας οδηγούμε Hummer H1.

Νερό
Το πέρασμα του ποταμού είναι από τις πιο όμορφες προκλήσεις της εκτός δρόμου κίνησης. Ως συνήθως όμως ότι είναι προκλητικό είναι και επικίνδυνο. Ο κανόνας λέει ότι ποτέ δεν περνάμε ένα ποτάμι, αν δεν έχουμε περπατήσει πρώτα το πέρασμα. Τα ποτάμια κρύβουν παγίδες που μπορούν να… καταβροχθίσουν ένα αυτοκίνητο! Πολλές φορές ο οπτικός έλεγχος αρκεί να μας δείξει τα επικίνδυνα σημεία: όπου το ποτάμι είναι ήρεμο και το νερό δείχνει να μην κινείται, το βάθος είναι… αμέτρητο. Όπου δείχνει αγριεμένο το βάθος είναι μικρό. Αν αφρίζει, υπάρχουν πέτρες από κάτω. Επιλέγουμε λοιπόν την αγριεμένη οδό, την περπατάμε και αποφασίζουμε. Καλό είναι να εξετάσουμε την κατάσταση 1-2 μέτρα αριστερά και δεξιά από το πέρασμα. Αν το ποτάμι είναι ορμητικό, ο ανιχνευτής πρέπει να το εξερευνήσει δεμένος με ένα σκοινί από τη μέση. Ένα σκοινί που θα συγκρατούν οι υπόλοιποι από την όχθη.
Το ασφαλές βάθος είναι γύρω στους 50 πόντους . Λίγο πιο πάνω από το ύψος μιας κλασικής γαλότσας. Μέχρι το βάθος αυτό η εξάτμιση, η εισαγωγή αέρα και ο ανεμιστήρας του ψυγείου παραμένουν έξω από το νερό. Τα περισσότερα βέβαια τετρακίνητα μπορούν να περάσουν και πιό… βαθιά νερά, αλλά…
Στην περίπτωση αυτή πρέπει να εξασφαλίσουμε τη συνεχή κίνηση για πολλούς λόγους. Πρώτα από όλα για να αποφύγουμε την είσοδο νερού από την εξάτμιση. Σε δεύτερο πλάνο γιατί όταν το αυτοκίνητο κινείται σπάνια θα μπει νερό στην καλά σφραγισμένη καμπίνα και τελικά γιατί ένα αυτοκίνητο που κινείται δεν είναι εύκολο να παρασυρθεί από την ορμή του ποταμού. Προτιμούμε να κινούμαστε όχι κάθετα στη ροή, αλλά με μικρή γωνία αντίθετα με αυτή, ούτως ώστε το αυτοκίνητο να στραφεί παράλληλα με αυτή αν παρασυρθεί για ν’ αποφύγουμε το τουμπάρισμα. Επιλέγουμε αργές σχέσεις και 1η ή 2η, ανάλογα με την ποιότητα του υπεδάφους. Καλό είναι να έχουμε τον ιμάντα ρυμούλκησης δεμένο στο αυτοκίνητό μας, καθώς είναι δύσκολο να ανακαλύψεις τον γάντζο κάτω από τα θολά νερά.
Αν η ροή είναι έντονη και πρέπει να περάσουμε οπωσδήποτε, το δέσιμο του αυτοκινήτου από τις όχθες είναι απαραίτητο. Ο οδηγός σε καμία περίπτωση δεν δένει τη ζώνη ασφαλείας και αφήνει ανοιχτά τα παράθυρα για να μπορεί να διαφύγει από αυτά αν ο ποταμός παρασύρει το αυτοκίνητο.
Είναι σημαντικό να μην αφήσουμε τον κινητήρα να σβήσει . Και εξίσου σημαντικό να μην προσπαθήσουμε να τον ξαναβάλουμε εμπρός αν σβήσει μόνος του. Αν έχει πάει νερό στους κυλίνδρους , από την εξάτμιση ή την εισαγωγή , θα δημιουργηθεί υδραυλική πίεση και θα στραβώσουν οι μπιέλες.
Αν παρόλη την προετοιμασία και τις προσπάθειες το αυτοκίνητο παρασυρθεί από το νερό, το καλύτερο που έχουμε να κάνουμε είναι να το εγκαταλείψουμε!!!
Μετά από ένα πέρασμα σε βαθύ νερό καλό είναι να ελέγξουμε την ποιότητα των λιπαντικών σε όλα τα μηχανικά μέρη. Αν έχουν γαλακτώσει, σημαίνει ότι έχει περάσει νερό και χρειάζεται άμεση αντικατάστασή τους.

Πηγή: https://www.autogreeknews.gr/super/sumbouless/poso-kala-xereis-na-kineisai-ektos-dromoy & https://www.autotriti.gr/data/news/preview_news/Ektos-dromoy-odhghsh_114386.asp & https://www.tapatalk.com/groups/ferozaclub/4-4-t1579.html & https://www.4x4ekdromes.gr/keimena/4x4guide-02.htm#01

Περιεχόμενα