Εισάγετε λέξη/όρο:

Κατηγορίες

Mοχλικός σύνδεσμος Βατ (Watt)

Θέση:
< Όλα τα περιεχόμενα

Πρόκειται για μία από τις παλαιότερες διατάξεις ανάρτησης στην οποία οι πλήμνες των τροχών συνδέονται μόνιμα με ένα άξονα ο οποίος μπορεί να είναι ο κινητήριος (πισωκίνητο) ή «νεκρός» (προσθιοκίνητο). Απλή συναρμογή στην κατασκευή της με εξαιρετικά μικρό κόστος αλλά και με σημαντικά μειονεκτήματα ως προς την άνεση και την οδική συμπεριφορά.
Ο συνδυασμός άκαμπτου άξονα/ράβδου Πανάρ, αν και καταλαμβάνει μεγάλο χώρο, εφαρμόζεται στην πίσω ανάρτηση αρκετών 4×4 (π.χ. Lada Niva) καθώς προσφέρει ευελιξία στις εκτός δρόμου διαδρομές επειδή διατηρεί «σταθερή» την απόσταση του διαφορικού από το έδαφος. Ο άκαμπος άξονας μπορεί να συνδυαστεί με διάφορες άλλες λύσεις, όπως με τον μοχλικό σύνδεσμο Βατ, που διαμορφώνει την διάταξη Scott-Russel και που συναντά κανείς στο Nissan Almera.

Βατ (Watt)
Δεν είναι λίγοι αυτοί που ισχυρίζονται πως ένα καλό και δύσκαμπτο πλαίσιο δεν έχει ανάγκη τις αντιστρεπτικές οι οποίες λειτουργούν ως υποκατάστατα για να βελτιώνουν τις όποιες αδυναμίες. Οι αντιστρεπτικές ράβδοι βρίσκουν τεράστια εφαρμογή λόγω του εξαιρετικά χαμηλού κόστους εκτοπίζοντας τους συνδέσμους Watt και τις ράβδους Πανάρ να βρίσκουν εφαρμογή μόνο σε 4×4 και βαρέως τύπου οχήματα.
Στην πίσω ανάρτηση συναντάμε τον κλασικό άξονα κοίλο άξονα με τους υστερούντες βραχίονες (κοινώς ημιάκαμπτος) του οποίου την κίνηση ελέγχει μία μοχλική συναρμογή (κοινώς ο σύνδεσμος Watt). Σύμφωνα με τους Γερμανούς η χρήση συνδέσμου Watt στον πίσω άξονα μειώνει σημαντικά τον θόρυβο και τους κραδασμούς που περνούν στην καμπίνα προσφέροντας μεγαλύτερη άνεση και συνάμα καλύτερα οδικά χαρακτηριστικά. Μάλιστα, ισχυρίζονται πως ο εν λόγω συνδυασμός προσφέρει ανάλογα αποτελέσματα όπως η διάταξη πολλαπλών συνδέσμων βελτιώνοντας σημαντικά την γωνία Κάμπερ σε κάθε εναλλαγή φορτίου.
Ένα μοντέλο συνδυάζει σύνδεσμο Watt στον άξονα του, το Almera Tino (η ίδια ανάρτηση είναι και στα άλλα Almera) όπου η κίνηση του άκαμπτου άξονα ελέγχεται από ένα μοχλικό σύνδεσμο που θυμίζει Watt. Η όλη διάταξη (άκαμπτος + βατ) ονομάζεται Scott-Russell (Σκοτ Ράσελ) αλλά αν το ψάξετε η Nissan την αποκαλεί ως πολλαπλούς συνδέσμους που είναι και η πιο πιασάρικη ορολογία.

Πηγή: https://www.caroto.gr/2009/02/13/%ce%ac%ce%ba%ce%b1%ce%bc%cf%80%cf%84%ce%bf%cf%82-%ce%ac%ce%be%ce%bf%ce%bd%ce%b1%cf%82/ & https://www.caroto.gr/2009/07/21/%ce%b7-opel-%ce%b5%cf%80%ce%b9%cf%83%cf%84%cf%81%ce%ad%cf%86%ce%b5%ce%b9-%cf%83%cf%84%ce%bf%ce%bd-watt/

Περιεχόμενα