Ένα από τα δημοφιλέστερα εκτός δρόμου μοντέλα της παγκόσμιας αγοράς. Κι όχι άδικα, αφού έχει τεράστιες δυνατότητες τόσο στην άσφαλτο όσο και στο χώμα. Το Pajero διατίθεται κατ’ αρχήν στην έκδοση Sport, ενώ υπάρχει σε εκδόσεις με τρεις (κοντό) και πέντε (μακρύ) πόρτες. Η ποιότητα κατασκευής και το φινίρισμα βρίσκονται σε υψηλά επίπεδα, ενώ οι κινητήρες είναι από 3,0 λίτρα και πάνω.
Η τρίτη γενιά επανασχεδιάστηκε με χαμηλότερο πάτωμα και unibody (monocoque) κατασκευή με ενσωματωμένο πλαίσιο τύπου σκάλας για αυξημένη στρεπτική ακαμψία και βελτιωμένη αντοχή στην καμπίνα σε σύγκριση με τα τυπικά σχέδια αμαξώματος. Η δεξαμενή καυσίμου μετεγκαταστάθηκε μεταξύ εμπρός και πίσω άξονα για να βελτιώσει την κατανομή βάρους και να βελτιώσει την απόσταση από το έδαφος. Αυτή η γενιά ήταν SUV πλήρους μεγέθους, αντί για μεσαίου μεγέθους, και προστέθηκε μια αναδιπλούμενη δεύτερη σειρά 60/40 και αναδιπλούμενη/αφαιρούμενη τρίτης σειρά. Το σύστημα Super Select 4 (SS4) βελτιώθηκε επίσης. Αυτό σήμαινε ότι η ρύθμιση ροπής εμπρός και τα πίσω κυμαινόταν από 33 έως 67, με δυνατότητα προσαρμογής σε 50/50 ανάλογα με τις συνθήκες. Το σύστημα κατασκευάστηκε επίσης πλήρως ηλεκτρονικό, πράγμα που σημαίνει ότι το όχημα δεν έπρεπε να είναι σε ταχύτητα για εναλλαγή μεταξύ τρόπων οδήγησης. Μετά από όλες τις αναβαθμίσεις, το σύστημα μετονομάστηκε σε Super Select 4WD II (SS4-II).
Χωρίς αμφιβολία το γιαπωνέζικο μοντέλο αποτελεί σημείο αναφοράς σε ό,τι αφορά τα μοντέλα – εργαλεία για περιπέτεια. Η κίνηση μεταδίδεται στους πίσω τροχούς, ενώ η τετρακίνηση γίνεται με την επιλογή του οδηγού και υπάρχει η δυνατότητα του αργού για τις δύσκολες συνθήκες κίνησης
Κυβισμός (κ.εκ.) | 3.497 | 3.200 (D) |
Ισχύς (PS) | 202 | 165 |
Μέγιστη ταχύτητα (χλμ/ώρα) | 190 | 170 |
Επιτάχυνση 0-100 (χλμ/ώρα) | 10,0 (10,6) | 11,5 (12,0) |
Μέση κατανάλωση (λιτ./100χλμ) | 13,2 | 9,5 |
Αριθμός θυρών | 3 (5) | 3 (5) |
Αριθμός θέσεων | 5 (7) | 5 (7) |
Τιμή σε ευρώ | 53.265 (57.080) | – (57.080) |
Τιμή σε δραχμές | 18.150.000 (19.450.000) | – (19.450.000) |
Euro NCAP: –
Προσωπικό σχόλιο: Για “βαθιές” τσέπες!!!
Πηγή: Auto Νέα, Τεύχος 402