Opel – Mokka II

Οφείλει κανείς να αναγνωρίσει στην Opel ότι, έχοντας διαγνώσει έγκαιρα τη στροφή του ευρωπαϊκού καταναλωτικού κοινού προς τα μικρά αυτοκίνητα που χαρακτηρίζαμε παλιότερα με τον γενικό όρο «ελεύθερου χρόνου», διέγνωσε επίσης ότι υπήρχε μια διαφοροποίηση των υποψηφίων αγοραστών στην προσέγγιση αυτών των αυτοκινήτων. Οι δύο όροι που χρησιμοποιούνται άλλωστε γι’ αυτά, crossover και SUV, επιβεβαιώνουν αυτήν τη διαφοροποίηση. Υπάρχουν αυτοκίνητα που είναι μεν υπερυψωμένα, αλλά έχουν πιο «αστικό» χαρακτήρα και άλλα που έχουν πιο «περιπετειώδη» χαρακτήρα, περισσότερο σε αισθητικό επίπεδο, μοιάζοντας περισσότερο με εκτός δρόμου, χωρίς να είναι πραγματικά. Η Opel αποφάσισε λοιπόν να καλύψει και τις δύο κατηγορίες με δύο διαφορετικά μοντέλα, το Crossland και το Mokka και η εμπορική τους επιτυχία τη δικαίωσε. Το Mokka ήταν αυτό που έμοιαζε περισσότερο με SUV, έχοντας μάλιστα και τετρακίνητη έκδοση στην πρώτη γενιά του και τώρα ήρθε η ώρα για μία νέα γενιά, χωρίς τετρακίνηση πλέον μια που το συγκεκριμένο χαρακτηριστικό δεν φαίνεται να συγκινεί μεγάλη μερίδα των αγοραστών, πάντα όμως με ένα σχεδιαστικό (αλλά και οδηγικό) χαρακτήρα πιο «περιπετειώδη» από αυτόν του Crossland. Το νέο μοντέλο έχει μήκος 4,15 μ., μικρότερο κατά 12,5 εκατοστά σε σχέση με το προηγούμενο (προφανώς για ακόμα μεγαλύτερη διαφοροποίηση από το πιο «οικογενειακό» Crossland), έχει όμως ελαφρά μεγαλύτερο μεταξόνιο (κατά 2 χιλιοστά).

Όπως και στο αντίστοιχο Crossland, τη συγκεκριμένη έκδοση του Mokka κινεί ο γνωστός κινητήρας 1.2 τούρμπο του γκρουπ PSA με τους 130 ίππους, που έχουμε ήδη δοκιμάσει σε διάφορα μοντέλα Peugeot, Citroen και Opel κι έχει αποδείξει επανειλημμένως την αξία του. Ένας πολύ καλός κινητήρας που δεν είναι μεν ο πιο αθόρυβος 3κύλινδρος της κατηγορίας, αλλά είναι δυνατός, εύστροφος και αρκετά ελαστικός και κινεί με μεγάλη άνεση το αυτοκίνητο, προσφέροντας ακόμα καλύτερες επιδόσεις (0-100 χλμ./ώρα σε 9,1” ή 9,2” για το αυτόματο) από αυτές του Crossland, μια που το Mokka είναι μικρότερο. Εξασφαλίζει έτσι την απαραίτητη ενεργητική ασφάλεια, αλλά επιτρέπει και την οδήγηση του αυτοκινήτου με αρκετά σβέλτους ρυθμούς αν το επιθυμεί ο οδηγός. Το πολύ καλό 8άρι αυτόματο κιβώτιο του γκρουπ PSA με τις ομαλές και γρήγορες αλλαγές συμβάλλει στην καλύτερη δυνατή αξιοποίηση των δυνατοτήτων του κινητήρα. Η μεγάλη ισχύς και το αυτόματο κιβώτιο δεν αφήνουν βέβαια πολλά περιθώρια για θεαματικά χαμηλή κατανάλωση, η οποία δεν είναι μεν υπερβολική, αλλά στην πόλη εύκολα φτάνει τα 9 λίτρα/100 χλμ.

Μετά τη συγχώνευση της Opel με το Group PSA, ήταν δεδομένο πως ο επαναπροσδιορισμός του προφίλ της εταιρείας βρισκόταν σε πλήρη εξέλιξη. Το πρώτο μοντέλο που μας δίνει μία εικόνα για τον μελλοντικό προσανατολισμό της γερμανικής εταιρείας είναι το νέο Mokka. Η 2η γενιά του SUV της Opel αποτελεί δείγμα γραφής για την επόμενη μέρα της γερμανικής εταιρείας.
Η συνταγή γνωστή και την έχουμε γνωρίσει στα αμιγώς ηλεκτρικά μοντέλα του Group. Ο ηλεκτροκινητήρας αποδίδει 136 ίππους και 260 Nm ροπής, με την μπαταρία των 50 kWh να του χαρίζει αυτονομία της τάξεως των 324 km. Διαθέτει τρία προγράμματα οδήγησης, που μάλιστα προσφέρουν διαφορετική ισχύ! Συγκεκριμένα, στο Eco η δύναμη του ηλεκτρικού μοτέρ περιορίζεται στους 80 ίππους, στο Normal ο οδηγός έχει στη διάθεση του 110, ενώ στο Sport μπορεί να εκμεταλλευθεί και τους 136. Οι επιδόσεις του δεν «τρομάζουν», αφού για τα πρώτα 100 km/h από στάση χρειάζονται 9 sec, ενώ τελική του ταχύτητα περιορίζεται στα 150 km/h. Όσον αφορά τη φόρτιση, μόλις 30 λεπτά χρειάζονται για το 80% σε ταχυφορτιστή, ενώ σε Wallbox 11,0 kWh φορτίζει πλήρως σε 5 ώρες και 15 λεπτά. Μάλιστα, προσφέρεται με τον φορτιστή «universal» της Opel, ο οποίος διαθέτει ειδικούς αντάπτορες για κάθε υποδομή και επιτρέπει τη φόρτιση σχεδόν σε όλες τις πρίζες και σε δημόσιους σταθμούς φόρτισης. Τέλος, αξίζει να σημειώσουμε πως η μπαταρία συνοδεύεται από εγγύηση οκτώ ετών ή 160.000 km.

Δυνατός κινητήρας μικρού κυβισμού
8άρι αυτόματο κιβώτιο
Πολύ καλός εξοπλισμός
Προσεγμένη ποιότητα
Χώροι για μικροπράγματα

Άνεση σε σχέση με τα σεντάν και χάτσμπακ
Έλλειψη ρεζέρβας
Περιορισμένοι χώροι πίσω (Mokka-e)

Κυβισμός (κ.εκ.) ή kWh1.1991.1991.1991.499 (D)50 (E)
Ισχύς (PS)100130136110136
Μέγιστη ταχύτητα (χλμ/ώρα)188202204190150
Επιτάχυνση 0-100 (χλμ/ώρα)10,69,19,110,89,2
Μέση κατανάλωση (λιτ./100χλμ ή kWh/100χλμ)5,55,55,54,315,8
Αριθμός θυρών55555
Αριθμός θέσεων5 5555
Τιμή σε ευρώ25.30030.80028.30027.30041.000

Euro NCAP: https://www.euroncap.com/en/results/opel%2fvauxhall/mokka/43183
Προσωπικό σχόλιο: Πολλές εκδόσεις για ένα αυτοκίνητο με μικρό κοινό.

Πηγή: https://www.gocar.gr/test-drives/test/35560,Dokimh_Opel_Mokka_e_Jexaste_oti_xerate.html ,
https://auto-internet.gr/?auto7/4816/%CE%BC%CE%BF%CE%BD%CE%B5%CF%82-%CE%B4%CE%BF%CE%BA%CE%B9%CE%BC%CE%B5%CF%82/%CE%B5%CE%BA%CF%83%CF%85%CE%B3%CF%87%CF%81%CE%BF%CE%BD%CE%B9%CF%83%CE%BC%CF%8C%CF%82-%CE%BC%CE%B5-%CE%BD%CE%B5%CE%B1%CE%BD%CE%B9%CE%BA%CF%8C-%CF%87%CF%81%CF%8E%CE%BC%CE%B1