Jeep – Gladiator

O θηριώδης «μονομάχος» της Jeep μπαίνει στην «αρένα» των διπλοκάμπινων pick-up αρματωμένος με ξεχωριστό χαρακτήρα και ατόφιο χωμάτινο DNA από το θρυλικό Wrangler. Οδηγούμε στην Ιταλία και σε αποκλειστικότητα το Jeep Gladiator, το οποίο βρίσκει δρόμο προς τα εκεί που θέλει να κινηθεί ακόμα και όταν δεν υπάρχει!
Επιστροφή της Jeep στα pick-up – Βασισμένο στο 5θυρο Wrangler. 3,0 V6 turbodiesel με 264 άλογα και 600 Nm ροπής. Με αφαιρούμενα πάνελ του αμαξώματος. To Gladiator είναι το μόνο pick-up που ο χρήστης μπορεί να αφαιρέσει κατά βούληση τμήματα του αμαξώματος, όπως είναι η οροφή και οι πόρτες. O μήκους 1,531 μ. χώρος φόρτωσης (2,067 με την πόρτα ανοιχτή) διαθέτει ειδική προστατευτική επίστρωση, καθώς και αναπτυσσόμενο, εντελώς αδιάβροχο, μαλακό κάλυμμα για την προστασία του φορτίου. Τετρακίνηση Selec-Trac και 25,3 εκατ. από το έδαφος.

Ας ξεκινήσουμε, όμως την ιστορική αναδρομή, με το πρώτο pick-up της μάρκας να βρίσκεται ήδη στις ρίζες της ιστορίας της, αφού μόλις 6 χρόνια μετά τη γέννηση του Willys, ακολούθησε η pick-up έκδοση του, η οποία βασιζόταν στο CJ-2A. Έτσι, το Jeep Pickup δημιουργήθηκε το 1947 και έμεινε στην παραγωγή μέχρι το 1965. Διέθετε ένα μεταξόνιο που άγγιζε τα 3 μέτρα και έδινε έναν ικανό χώρο φόρτωσης. Το μοντέλο αποτέλεσε παράλληλα και την προσπάθεια της μάρκας να απαγκιστρωθεί από το CJ και να αναπτύξει τη γκάμα της και με άλλα μοντέλα. Τα Jeep FC-150 και FC-170 (1957-1965) πιθανά αποτελούν και δύο από τα πλέον περίεργα μοντέλα που κατασκεύασε ποτέ η Jeep, με κύριο χαρακτηριστικό τους την καμπίνα του οδηγού που βρισκόταν πάνω από τον εμπρός άξονα. Με μεταξόνιο 2,1 μ. το FC-105 και 2,6 μ. το FC-107, τα δύο αυτά pick-up είναι και τα μόνα στην ιστορία της μάρκας που είχαν σχεδόν αποκλειστική επαγγελματική χρήση, ειδικότερα το FC-170 όπου διέθετε και εκδόσεις με διπλούς πίσω τροχούς για επιπλέον μεταφορά βάρους.Με βάση το Wagoneer, η Jeep εμφανίζει για πρώτη φορά στην ιστορία της το όνομα Gladiator, το 1963 (Jeep Gladiator/J-Series Pickup: 1963-1987). Δύο εκδόσεις ήταν διαθέσιμες, η J200 με μεταξόνιο 3 μ. και η J300 με μεταξόνιο 3,2 μ. Το μοντέλο διέθετε κιβώτιο Dana 20 και άξονες Dana 44 εμπρός και πίσω. Το 1972 το όνομα Gladiator αντικαταστάθηκε από τον κωδικό J-Series.

Η παρουσίαση του Scrambler (CJ-8) το 1981, η οποία αποτελούσε μια εκδοχή του CJ-7 με μεγαλύτερο μεταξόνιο, δεν οδήγησε σε ιδιαίτερη εμπορική επιτυχία με μόλις 30.000 μονάδες να περνούν τη γραμμή παραγωγής έως το 1985. Αυτό όμως που κάνει σημαντικό το Scrambler είναι το γεγονός ότι μετέτρεψε τα pick-up από επαγγελματικά αυτοκίνητα, σε οχήματα ελευθέρου χρόνου. Η δυνατότητα επιλογής κανονικής ή υφασμάτινης οροφής συνέβαλε σε αυτό, ενώ τα αυτοκίνητα που διασώζονται μέχρι σήμερα είναι εξαιρετικά συλλεκτικά.
Τέλος, το Jeep Comanche (MJ) του 1986 που έμεινε στη «ζωή» έως το 1992, βασιζόταν στο Cherokee, είχε χώρο φόρτωσης με μήκος λίγο μεγαλύτερο από 1,8 μ. και ήταν πολύ καλά εξοπλισμένο για την εποχή του. Παρά το life-style χαρακτήρα του, ήταν στιβαρό, ενώ οι κορυφαίες εκτός δρόμου ικανότητες του ενισχύθηκαν με την τοποθέτηση των συστημάτων τετρακίνησης Selec-Trac ή Command-Trac.

Κυβισμός (κ.εκ.)2.987 (D)
Ισχύς (PS)264
Μέγιστη ταχύτητα (χλμ/ώρα)177
Επιτάχυνση 0-100 (χλμ/ώρα)9,6
Μέση κατανάλωση (λιτ./100χλμ)8,5
Αριθμός θυρών5
Αριθμός θέσεων5
Τιμή σε ευρώ64.400

Euro NCAP:
Προσωπικό σχόλιο: Στα crash test στην αμερικάνικη ήπειρο δεν τα πήγε τόσο καλά.

Πηγή: https://pro.autotriti.gr/data/news/preview_news/Jeep-Apo-thn-dekaetia-toy-1940-sta-Pick-Up_214045.asp