Bmw – iX1

Η ιστορία της BMW στην ηλεκτροκίνηση έχει αρχίσει να γράφεται αρκετά πριν η συγκεκριμένη τάση αποτελέσει τη σημαντικότερη τάση της εποχής. Η γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία είχε ταράξει τα νερά με την επαναστατική για την εποχή της i3, η οποία όταν αποκαλύφθηκε είχε αποτελέσει ένα ολοκληρωμένο αμιγώς ηλεκτρικό μοντέλο. Όμως, η κατάργηση του το 2022 είχε σαν αποτέλεσμα να δημιουργηθεί ένα κενό στη γκάμα των αμιγώς ηλεκτρικών μοντέλων της BMW, αφού στη βάση της βρέθηκε η σεντάν i4! Αυτή την ανορθογραφία έρχεται να διορθώσει η αμιγώς ηλεκτρική iX1, η οποία τοποθετείται πλέον στη βάση της γκάμας και ουσιαστικά αποτελεί το πιο προσιτό ηλεκτρικό της γερμανικής αυτοκινητοβιομηχανίας.

Η Χ1 αποτελεί μία από τις σημαντικότερες επιτυχίες της BMW, όντας και το SUV με τις περισσότερες πωλήσεις για λογαριασμό της μάρκας. Η νεότερη γενιά εξελίχθηκε και βελτιώθηκε σχεδόν σε όλα τα σημεία, με στόχο να διατηρηθεί στην κορυφή των premium compact SUV. Φυσικά, ακολουθώντας το πλάνο εξηλεκτρισμού της φίρμας, διατίθεται με πληθώρα κινητήρων συνόλων καλύπτοντας ουσιαστικά κάθε είδους τεχνολογία. Έτσι, δίπλα στις εκδόσεις με κινητήρα βενζίνης, πετρελαίου, αλλά και την plug-in hybrid εκδοχή, συναντάμε την αμιγώς ηλεκτρική έκδοση. Το ενδιαφέρον στοιχείο στην περίπτωση της, είναι πως με την επιδότηση του προγράμματος «Κινούμαι Ηλεκτρικά 2», η iX1 είναι φθηνότερη από τις plug-in, αλλά και τις πετρελαιοκίνητες εκδοχές!

Το ηλεκτρικό σύστημα BMW eDrive Technology βρίσκεται αισίως στην 5η γενιά του και εκτός από τις εκρηκτικές επιδόσεις προσφέρει αποδοτική τεχνολογία φόρτισης για τη… «μεσαίας» χωρητικότητας μπαταρία των 64,5 kWh. Είναι τοποθετημένη στο πάτωμα του αυτοκινήτου, στοιχείο που συμβάλλει και στο χαμηλό κέντρο βάρους, ενώ ενισχύεται από το βελτιωμένο λογισμικό φόρτισης που συναντάμε και στην i7. Σύμφωνα με τη BMW η αυτονομία κυμαίνεται ανάμεσα στα 413 – 438 km, ενώ η εργοστασιακή κατανάλωση είναι 16,8 – 18,1 kWh/100 km, σύμφωνα με το πρότυπο WLTP. Η ταχύτητα φόρτισης αγγίζει τα 130 kW, κάτι που σημαίνει ότι σε ταχυφορτιστή DC μπορεί να αναπληρώσει μέρος της ενέργειας από το 0 στο 80% σε μόλις 29 λεπτά! Επίσης, σημειώστε πως σε φορτιστή ΑC με ισχύ 11 kW για πλήρη φόρτιση χρειάζονται 6,5 ώρες, ενώ με τον προαιρετικό on board charger 22 kW απαιτούνται μόλις 3 ώρες και 45 λεπτά.

Σχεδίαση
Χώροι
Ποιότητα κατασκευής
Τεχνολογίες
Αποδοτικότητα
Επιδόσεις
Οδική συμπεριφορά
Τιμή

Μη ρυθμιζόμενη ανάκτηση
Αίσθηση πεντάλ φρένου

Κυβισμός (κ.εκ.) ή kWh66,5 (Ε) (4×2)68 (Ε) (4×4)
Ισχύς (PS)204313
Μέγιστη ταχύτητα (χλμ/ώρα)170180
Επιτάχυνση 0-100 (χλμ/ώρα)8,65,6
Μέση κατανάλωση (λιτ./100χλμ ή kWh/100χλμ)15,416,8
Αριθμός θυρών55
Αριθμός θέσεων55
Τιμή σε ευρώ47.40054.990

Euro NCAP: https://www.euroncap.com/en/results/bmw/x1/47128
Προσωπικό σχόλιο: Η ηλεκτρική έκδοση της X1.

Πηγή: https://www.gocar.gr/test-drives/test/43701,Dokimh_BMW_iX1.html