Το Panda 4×4 κυκλοφόρησε τον Ιούνιο του 1983, με κινητήρα 965 cc με 48 ίππους (36 kW) που προέρχεται από τον κινητήρα Autobianchi A112 ή Fiat 100. Γνωστό απλώς ως το Panda 4×4, αυτό το μοντέλο ήταν το πρώτο μικρό, εγκάρσιου κινητήρα αυτοκίνητο παραγωγής που είχε σύστημα 4WD. Το ίδιο το σύστημα ήταν χειροκίνητα επιλέξιμο, με εξαιρετικά χαμηλή πρώτη ταχύτητα. Υπό κανονικές συνθήκες (on-road) η εκκίνηση ήταν από τη δευτέρα, με την πέμπτη ταχύτητα να έχει την ίδια αναλογία με την τετάρτη στα κανονικά Panda. Η αυστριακή εταιρεία Steyr-Puch προμήθευσε ολόκληρο το σύστημα μετάδοσης κίνησης (συμπλέκτης, κιβώτιο ταχυτήτων, μειωτήρα ισχύος, τρισδιάστατος άξονας, πίσω άξονας με διαφορικό και φρένα) στο εργοστάσιο στο Termini Imerese, όπου ήταν τοποθετημένο στο επίσης ενισχυμένο αμάξωμα.
Τον Ιανουάριο του 1986, το Panda έλαβε οπτικές και μηχανικές αλλαγές – με πολλά μέρη πριν και μετά το facelift Panda διαφορετικά. Η έκδοση facelift ορίστηκε ως 141A.
Ο αερόψυκτος δικύλινδρος κινητήρας 652 cc αντικαταστάθηκε από ένα τετρακύλινδρο 769 cc (34 PS), και τα 903 / 965cc με 999 cc 45 PS (50 PS (37 kW) στο 4×4). Και οι δύο νέοι κινητήρες προέρχονταν από τη νέα οικογένεια FIAT τετρακύλινδρων υδρόψυκτων με έναν μόνο εκκεντροφόρο. Η πίσω ανάρτηση αναβαθμίστηκε επίσης, ο άκαμπτος άξονας με ελατήρια αντικαταστάθηκε από ένα πιο σύγχρονο εξαρτώμενο σύστημα ανάρτησης γνωστό ως “ωμέγα άξονας”, αποτελούμενο από έναν μη ευθύγραμμο άκαμπτο άξονα με κεντρικά ελατήρια στήριξης και πηνίου (για πρώτη φορά φαίνεται στο Lancia Y10, που χρησιμοποίησε την ίδια πλατφόρμα). Το 4×4 διατήρησε τη διάταξη αξόνων με φύλλα σούστας.
Το 1991 έγινε ξανά αλλαγή και το 2ο facelift. Η νέα έκδοση CLX παρουσίασε επίσης ένα κιβώτιο ταχυτήτων πέντε ταχυτήτων στάνταρ. Η γκάμα περιλαμβάνει τώρα τα 750 Young (769 cc ohv), 750 και 750 CLX (και τα 769 cc FIRE sohc), 900 Dance (903 cc ohv), 1000 Shopping, CLX, CL Selecta και S (όλα με 999 cc sohc, διαθέσιμα με ή χωρίς SPI και καταλυτικό μετατροπέα ανάλογα με την αγορά), 1100 CL Selecta (1108 cc sohc με SPI και cat) και 4×4 Trekking (999 cc, και πάλι διαθέσιμο με και χωρίς καταλύτη ανάλογα με την αγορά).
Το 1992, ο κινητήρας 1108 cc, πλήρης με SPI και καταλυτικό μετατροπέα, αντικατέστησε τα 999 cc στο 4×4 (με 50 bhp) και επίσης το 1992 έγινε διαθέσιμο 899 cc (με injection και καταλύτη), στην ειδική «Cafe» έκδοση.
Τελός τον Ιανουάριο του 2001, το υπέστη την τελική προσαρμογή στα φώτα. Το 4×4 Trekking συνέχισε να είναι διαθέσιμο, ενώ οι μπροστοκίνητες εκδόσεις διακόπηκαν.
Κυβισμός (κ.εκ.) | 965 | 999 | 1.108 |
Ισχύς (PS) | 48 | 50 | 50 |
Μέγιστη ταχύτητα (χλμ/ώρα) | 135 | – | |
Επιτάχυνση 0-100 (χλμ/ώρα) | – | – | |
Μέση κατανάλωση (λιτ./100χλμ) | 5,9 | – | |
Αριθμός θυρών | 3 | 3 | 3 |
Αριθμός θέσεων | 4 | 4 | 4 |
Τιμή σε ευρώ | – | – | – |
Τιμή σε δραχμές | – | – | – |
Euro NCAP: –
Προσωπικό σχόλιο: Ήταν απλά εργαλείο για τις αγροτικές περιοχές.
Πηγή: Auto Τύπος, τεύχος 12