Η σειρά C5 της Audi A6 Avant αποτέλεσε τη βάση για ένα ημι-offroad μοντέλο το 1999, με την ονομασία “Audi allroad quattro”. Σε σύγκριση με το κανονικό A6, το allroad παρουσίασε ένα προηγμένο σύστημα ανάρτησης αέρα, που επιτρέπει αυξημένη απόσταση από το έδαφος. Μεγαλύτεροι τροχοί με ελαστικά παντός εδάφους και και άβαφοι προφυλακτήρες, δίνοντάς του μια ξεχωριστή εμφάνιση και μεγαλύτερη συνολική ευελιξία σε διάφορα εδάφη. Το γερμανικό μοντέλο παντός εδάφους είναι βασισμένο στην έκδοση στέισον βάγκον της σειράς Α6 και “φοράει” τον κινητήρα των 2,7 λίτρων με τους 250 (!) ίππους. Το αυτοκίνητο είναι αρκετά υπερυψωμένο, σε σχέση με το απλό Α6, όμως το ύψος καθορίζεται αναλόγως με το έδαφος στο οποίο κινείται το αυτοκίνητο. Έτσι στην άσφαλτο το αυτοκίνητο “χαμηλώνει”, ενώ στο χώμα η απόσταση από το έδαφος μεγαλώνει. Το ύψος ξεκινάει από τα 14 και φτάνει τα 21(!!!) εκατοστά.
Όπως συμβαίνει και στο συμβατικό Α6 οι χώροι είναι τεράστιοι. Οι πίσω επιβάτες θα βολευτούν άνετα στα αναπαυτικά καθίσματα, ενώ ο χώρος αποσκευών είναι κάτι περισσότερο από πλούσιος. Η ποιότητα κατασκευής και το φινίρισμα βρίσκονται σε υψηλά επίπεδα. Αν δεν υπήρχε και η απαγορευτική για τα ελληνικά δεδομένα τιμή του, τότε τα πάντα θα ήταν καλύτερα για τους “κοινούς θνητούς” και αυτής της χώρας.
Όπως υποδηλώνει το όνομα “allroad quattro”, το μόνιμο τετρακίνητο σύστημα τετρακίνησης quattro με βάση το Torsen της Audi ήταν ο βασικός εξοπλισμός για όλες τις εκδόσεις. Το τυπικό ρυθμιζόμενο σύστημα ανάρτησης αέρα μπορεί να ανυψώσει το αυτοκίνητο αρκετά ψηλά ώστε να παρέχει απόσταση από το έδαφος 208 mm (8 in). Λειτουργία αργών (μια επιλογή με χειροκίνητο κιβώτιο), μπορεί να επιλεγεί με το πάτημα ενός κουμπιού. Όταν χρησιμοποιήθηκαν μαζί, τα δύο συστήματα επέτρεψαν στο allroad να ολοκληρώσει ένα επίσημο πρόγραμμα δοκιμών Land Rover, μέχρι στιγμής είναι το μόνο SUV με βάση το αυτοκίνητο που έχει αποδειχθεί ικανό να το κάνει στις δοκιμές. Αντίστροφα, Η ανάρτηση αέρα μπορεί να χαμηλώσει το όχημα μόνο στα 142 mm (6 in) πάνω από το επίπεδο του δρόμου και ταυτόχρονα να ενισχύσει τους ρυθμούς ελατηρίου και αποσβεστήρα για να παρέχει μια σπορ οδηγική εμπειρία, όπως αυτή του συμβατικού A6 με την σπορ ανάρτηση.
Κυβισμός (κ.εκ.) | 2.671 | 4.163 | 2.496 (D) |
Ισχύς (PS) | 250 | 300 | 180 |
Μέγιστη ταχύτητα (χλμ/ώρα) | 236 | 240 | 207 |
Επιτάχυνση 0-100 (χλμ/ώρα) | 7,4 | 7,2 | 9,5 |
Μέση κατανάλωση (λιτ./100χλμ) | 12,8 | 13,6 | 8,9 |
Αριθμός θυρών | 5 | 5 | 5 |
Αριθμός θέσεων | 5 | 5 | 5 |
Τιμή σε ευρώ | 62.350 | 81.600 | – |
Τιμή σε δραχμές | 21.245.762 | 27.805.200 | – |
Euro NCAP: –
Προσωπικό σχόλιο: Η πρώτη προσπάθεια των Γερμανών για ένα “οικογενειακό” 4×4.
Πηγή: Auto Νέα, Τεύχος 402