Suzuki – SX4 I

Το νέο Suzuki Sx4, ένα συμπαγές crossover με μήκος αμαξώματος 4,1 μέτρων, αποτελεί το τρίτο κατά σειρά παγκόσμιο μοντέλο της Suzuki – μετά τα νέα Swift και Grand Vitara – και παράγεται στο ευρωπαϊκό εργοστάσιο της εταιρίας στην Ουγγαρία. Ο διττός χαρακτήρας του 4κίνητου SX4 το καθιστά ένα ιδιαίτερα ενδιαφέρον αυτοκίνητο τόσο σε ασφάλτινες, όσο και σε χωμάτινες συνθήκες όπως επίσης και η crossover εμφάνιση του και το “μαζεμένων” διαστάσεων αμάξωμά του.

Το συμπαγές και ευρύχωρο αμάξωμα με την σπορ σχεδίαση, συνδυάζει την πρακτικότητα και την ευελιξία, ενώ η αυξημένη απόσταση από το έδαφος και το προηγμένο σύστημα μετάδοσης (περιλαμβάνει δύο διαφορικά και έναν ηλεκτρονικά ελεγχόμενο συνεκτικό συμπλέκτη, που μεταδίδει την κίνηση αυτόματα στους τροχούς με την μικρότερη πρόσφυση) του επιτρέπουν να κινείται με χαρακτηριστική άνεση επί παντός εδάφους. Το σύστημα τετρακίνησης I-All wheel Drive παρέχει στον οδηγό τη δυνατότητα να επιλέξει μέσω ενός διακόπτη από το εσωτερικό του, πού θα μεταδίδεται η κίνηση (2WD = στους εμπρός τροχούς, 4WD Auto = αυτόματη μεταφορά της ροπής και στον πίσω άξονα), ενώ προσφέρει και τη δυνατότητα κλειδώματος της τετρακίνησης (στην θέση 4WD Lock) στο 50:50 ανά άξονα που απεμπλέκεται, όταν η ταχύτητα του αυτοκινήτου ξεπεράσει τα 60 χλμ./ώρα.

Κάτω από το καπό του SX4 βρίσκεται ένας κινητήρας 1,6 λίτρων, ο οποίος αποδίδει 105 ίππους και χαρίζει πολύ καλές επιδόσεις στο ελαφρύ αμάξωμα. Ο κινητήρας αυτός είναι γραμμικής απόδοσης και με θετική απόκριση στο πεντάλ του γκαζιού, ενώ η κατανάλωσή του κυμαίνεται σε μέτρια επίπεδα για τα σημερινά δεδομένα, κάτι που επιβαρύνεται όταν το SX4 χρησιμοποιείται ως τετρακίνητο. Ο 8βάλβιδος υπερτροφοδοτούμενος πετρελαιοκινητήρας DDiS αποδίδει 120 ίππους και έχει χωρητικότητα 1.910 κ.εκ., ενώ κινεί σε πολύ γρήγορους ρυθμούς το αμάξωμα του SX4, το οποίο είναι και βαρύτερο από το αντίστοιχο με βενζινοκινητήρα κατά 142 κιλά. Παρά το μικρό ωφέλιμο φάσμα περιστροφής του, ο κινητήρας παράγει αυξημένα επίπεδα θορύβου, που ενοχλούν στην κίνηση σε ανοιχτό, αν και το μηχανικό κιβώτιο σώζει ελαφρώς την κατάσταση με την 6η σχέση επιλεγμένη, που συν τοις άλλοις εξασφαλίζει πολύ χαμηλή κατανάλωση για τα δεδομένα της κατηγορίας.

Οδική συμπεριφορά
4κίνηση
κατανάλωση
Ευρύχωρο
Άνεση οδήγησης
Προσιτή τιμή

Μέτριες επιδόσεις
Περιορισμένες δυνατότητες εκτός δρόμου
Χώρος αποσκευών
ευρεία χρήση σκληρών πλαστικών
θόρυβος κινητήρα

Κυβισμός (κ.εκ.)1.586 (4×2)1.586 (4×4)1.586 (4×2)1.586 (4×4)1.956 (4×4)1.560 (D) (4×2)1.910 (D) (4×2)1.910 (D) (4×4)
Ισχύς (PS)10710712012013590120120
Μέγιστη ταχύτητα (χλμ/ώρα)180170185175180175190180
Επιτάχυνση 0-100 (χλμ/ώρα)10,711,510,711,511,212,210,511,2
Μέση κατανάλωση (λιτ./100χλμ)6,87,16,26,55,54,96,36,6
Αριθμός θυρών5 5555555
Αριθμός θέσεων5 5555555
Τιμή σε ευρώ17.000 17.500
Τιμή σε δραχμές5792750 5.963.125

Euro NCAP: https://www.euroncap.com/en/ratings-rewards/latest-safety-ratings/en/results/suzuki/sx4/15711
Προσωπικό σχόλιο: Μυρίζεστε μήπως τον αντικαταστάτη του Jimny για την πόλη;.

Πηγή: Auto Νέα, Extra 2006 14/06/2006 & https://www.autotriti.gr/data/magazine/viewthema/38585.asp & https://www.autotriti.gr/data/magazine/viewthema/35782.asp