Nissan – Qashqai I

Το ιαπωνικό μοντέλο θέλει να προσφέρει μια γέφυρα επιλογής μεταξύ των επιβατικών και των αυτοκινήτων ελεύθερου χρόνου και για να γίνει πιο πειστικό το πόσο το θέλει είναι το πρώτο Nissan που σχεδιάστηκε στην Ευρώπη, κατασκευάζεται στην Ευρώπη και θα διατίθεται σε ποσοστό 80-85% στην ήπειρό μας. Απευθύνεται στους ανθρώπους των αστικών κέντρων που έχουν περισσότερο ανάγκη τη φυγή, και είναι πράγματι εντυπωσιακό ότι οι μελέτες των ιθυνόντων της Nissan στην Γηραιά Ήπειρο αναφέρουν ότι η προέλευση των πελατών θα είναι κατά 20% παραδοσιακοί αγοραστές Nissan, και κατά 80% (!!) θα φέρει κοντά του νέο αγοραστικό κοινό. Η επιλογή του, σύμφωνα πάντα με τους ανθρώπους της εταιρείας, θα γίνει για το “value for money” που προσφέρει, την εξωτερική εμφάνιση, την εσωτερική ποιότητα και σχεδίαση και τα επίπεδα εξοπλισμού του. Σε αυτά τα τελευταία προσφέρεται σαν έξτρα και μια μεγάλη πανοραμική γυάλινη οροφή, εντυπωσιακή για αυτοκίνητο τέτοιου τύπου.

Είναι όμως ένα αυτοκίνητο ελεύθερου χρόνου; Η αλήθεια είναι ότι το Qashqai έχει συγκεκριμένη φιλοσοφία κατασκευής. Προτιμάει τις ήπιες χωμάτινες διαδρομές (άλλωστε έχει ρεζέρβα ανάγκης και στην τετρακίνητη εκδοχή του), αλλά υιοθετεί το γνωστό σύστημα τετρακίνησης all mode των X-Trail και Murano, και μάλιστα αυτό της επόμενης γενιάς. Αυτό του επιτρέπει να σηκώσει ψηλά με σθένος το χέρι του όταν ζητείται κάποιος που μπορεί να τα βγάλει πέρα στα δύσκολα, αλλά δεν είναι Pathfinder ή, πολύ περισσότερο, Patrol. Ένας διακόπτης στην κεντρική κονσόλα επιτρέπει στον οδηγό τις επιλογές «2», «auto» και «lock».

Αυτά φυσικά ισχύουν για το δίλιτρο σύνολο με την τετρακίνηση. Το μοντέλο των 1,6 λίτρων είναι αποκλειστικά προσθιοκίνητο και οι ικανότητες του για βόλτες στην εξοχή περιορίζονται μόνο στην αυξημένη απόσταση από το έδαφος. Προσθιοκίνητη έκδοση θα υπάρχει και στα 2 λίτρα (δεν είναι διαθέσιμη αυτή τη στιγμή από την αντιπροσωπεία) και μάλιστα οι άνθρωποι της Nissan περιμένουν το 75% της ζήτησης να πάει στα 4×2. Μέχρι στιγμής, η ζήτηση για το αυτοκίνητο πάει κατά 60% στο μοντέλο των 1,6 λίτρων.

Κυβισμός (κ.εκ.)1.598 (4×2)1.997 (4×2)1.997 (4×4)1.461 (D) (4×2)1.994 (D) (4×2)1.994 (D) (4×4)
Ισχύς (PS)1141411411061501501
Μέγιστη ταχύτητα (χλμ/ώρα)175192190174194193
Επιτάχυνση 0-100 (χλμ/ώρα)1210,110,612,29,59,9
Μέση κατανάλωση (λιτ./100χλμ)6,78,28,45,46,46,7
Αριθμός θυρών555555
Αριθμός θέσεων555555
Τιμή σε ευρώ16.68025.350
Τιμή σε δραχμές6.365.2108.638.012

Euro NCAP: https://www.euroncap.com/en/ratings-rewards/latest-safety-ratings/en/results/nissan/qashqai/15733
Προσωπικό σχόλιο: Εαν το αγοράσεις σε 4×2 τότε γιατί να πάρεις SUV;

Πηγή: AutoSeven Τεύχος 136