Η πρώτη γενιά BMW X3, εσωτερικά χαρακτηρισμένη ως E83, κατασκευάστηκε από το 2003 έως το 2010 και βασίστηκε στην πλατφόρμα BMW Σειράς 3. Το E83 σχεδιάστηκε από τη BMW σε συνεργασία με τη Magna Steyr του Γκρατς της Αυστρίας, η οποία κατασκευάζει επίσης όλα τα X3 πρώτης γενιάς με σύμβαση με τη BMW.
Η BMW αναβάθμισε το μοντέλο το 2005 και επανασχεδίασε την όψη του μοντέλου το 2007, με αναθεωρημένους προφυλακτήρες, κινητήρες, εσωτερική επένδυση και ανάρτηση. Το X3 3.0i κέρδισε το βραβείο Καλύτερου σπορ οχήματος για το αυτοκίνητο της χρονιάς για το 2005. Το X3 επικρίθηκε αρχικά για την σκληρή αίσθηση του δρόμου, το αυστηρό εσωτερικό του, την έλλειψη δυνατότητας κίνησης εκτός δρόμου και την υψηλή τιμή
Το X3 κυκλοφόρησε το Σεπτέμβριο του 2003 στο Σαλόνι Αυτοκινήτου της Φρανκφούρτης (Internationale Automobil-Ausstellung), μοιραζόμενο την πίσω ανάρτηση του με το E46 330xi και χρησιμοποιώντας αυτόματο σύστημα τετρακίνησης που διατίθεται στο εμπόριο ως xDrive. Όλα τα μοντέλα X3 διαθέτουν το σύστημα μετάδοσης κίνησης όλων των τροχών της BMW, με μια προκαθορισμένη ροπή 40:60 μεταξύ του μπροστινού και του πίσω άξονα και την ικανότητα να κατευθύνει όλη τη ροπή προς τον κάθε άξονα. Το σύστημα χρησιμοποίησε έναν ηλεκτρονικά ελεγχόμενο συμπλέκτη πολλαπλών πινακίδων για να επιτρέψει την απείρως ρυθμιζόμενη και πλήρως μεταβλητή κατανομή ροπής από εμπρός προς τα πίσω με την ικανότητα μέχρι και 100 τοις εκατό της ροπής του κινητήρα να πηγαίνει σε κάθε άξονα. Η BMW κυκλοφορεί το crossover ως Sports Activity Vehicle, σαν βασικό μοντέλο για την σειρά οχημάτων της Χ.
Ηλεκτρονικό εργαστήριο με τις σταθερές αξίες της βαυαρέζικης φίρμας. Η X3 δεν είναι ένα ακόμα όχημα ελεύθερου χρόνου, αλλά αποτελεί το θεμέλιο λίθο της νέας υποκατηγορίας SAV (Sports Activity Vehicle) που καθιερώνει η BMW. Σε σχέση με την μεγαλύτερη X5, το μήκος έχει περιορισθεί κατα10 εκ. (4,56 μ.). Η ανασχεδίαση χώρου και το μεγάλο μεταξόνιο (2,79 μ.) επέδρασαν θετικά στη διαμόρφωση του σαλονιού. Τέσσερις ενήλικες θα καθίσουν άνετα ενώ ο πέμπτος επιβάτης θα κάνει αρκετές υποχωρήσεις. Οι σχεδιαστές κατάφεραν όμως να εξασφαλίσουν ικανοποιητικό χώρο για τις αποσκευές και ουσιαστικά να υποσκελίσουν την X5 σε αυτό τον τομέα.
Η X3 διαθέτει 480-1.560 λίτρα και η X5 465-1.550 λίτρα αποθηκευτικό χώρο. Η οδική συμπεριφορά αποτελεί ένα από τα ισχυρότερα ατού, αφού ο συνδυασμός άκαμπτο πλαίσιο, καλορυθμισμένες αναρτήσεις, άψογο σύστημα διεύθυνσης και το πρωτοποριακό σύστημα τετρακίνησης X-Drive, κατατάσσουν το νέο μοντέλο στις πρώτες θέσεις. Το X-Drive κατανέμει τη ροπή 50-50 στους εμπρός και πίσω τροχούς όταν οι συνθήκες είναι ομαλές και διαμορφώνει το ποσοστό 0-100 ή 100-0 όταν υπάρχει απώλεια πρόσφυσης ή εκδηλώνουν υποστροφικές ή υπερστροφικές τάσεις. Κινητήρας 3.000 κ.εκ. εξακύλινδρος 231 ίππων. Αργότερα θα υπάρχει μοτέρ 2.500 κ.εκ. 192 ίπποι. Ενδεικτική τιμή από 50.000 ευρώ.
Κυβισμός (κ.εκ.) | 1.995 | 2.494 | 2.979 | 1.995 (D) | 2.993 (D) |
Ισχύς (PS) | 150 | 192 | 231 | 150 | 204 |
Μέγιστη ταχύτητα (χλμ/ώρα) | 198 | 208 | 210 | 198 | 210 |
Επιτάχυνση 0-100 (χλμ/ώρα) | 11,5 | 8,9 | 7,8 | 10,2 | 7,9 |
Μέση κατανάλωση (λιτ./100χλμ) | 9,3 | 11,2 | 11,4 | 7,2 | 8,4 |
Αριθμός θυρών | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
Αριθμός θέσεων | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
Τιμή σε ευρώ | – | 50.000 | – | – | – |
Τιμή σε δραχμές | – | 17.037.500 | – | – | – |
Euro NCAP: https://www.euroncap.com/en/ratings-rewards/latest-safety-ratings/en/results/bmw/x3/15750
Προσωπικό σχόλιο: Μήπως είναι ακριβό για σειρά 3;
Πηγή: ‘Ε’, τεύχος 667