Renault – Scenic RX4

Με εφαλτήριο ένα πολύ καλό πολυχρηστικό όχημα, το Scenic, η Renault επιχείρησε να δημιουργήσει ένα προϊόν που θα καλύπτει τις ανάγκες αυτών που θέλουν να κινούνται και σε χωμάτινες διαδρομές. Έτσι λοιπόν το Scenic RX4 ήρθε να δώσει κάτι “νέο”, συνδυάζοντας χαρακτηριστικά από δύο κατηγορίες, των πολυμορφικών και των S.U.V.. Με την παρουσίαση του RX4 η Renault ξέφυγε από τις γνωστές κατηγορίες αυτοκινήτων, παρουσιάζοντας μία “μείξη” των εκτός δρόμου δυνατοτήτων με αυτές ενός πολυμορφικού. Αξιοποιώντας, λοιπόν, την πολύ καλή βάση που ακούει στο όνομα Scenic, οι άνθρωποι της Γαλλικής εταιρείας κατάφεραν και δημιούργησαν ένα πρωτοποριακό μοντέλο, με την ονομασία RX4. Ξεκινώντας από την εξωτερική εμφάνιση, οι αλλαγές στο ύψος, το αμάξωμα που καλύφθηκε με πλαστικά, η τοποθέτηση ποδιάς κάτω από τον κινητήρα, η τρίτη πόρτα και ο εξωτερικά τοποθετημένος εφεδρικός τροχός είναι οι κύριες αλλαγές σε σχέση με το “απλό” Scenic.

Για την απόκτηση ικανότητας κίνησης σε εκτός δρόμου διαδρομές, έγιναν κάποιες αλλαγές και στα μηχανικά μέρη, όπως η ενίσχυση της μπροστινής ανάρτησης, η τοποθέτηση υστερούντων βραχιόνων, καθώς φυσικά και η εγκατάσταση πίσω διαφορικού και ενός συνεκτικού συμπλέκτη. Στο εσωτερικό δεν έγιναν σημαντικές αλλαγές, μιας και οι πολυμορφικές δυνατότητες του RX4 δεν έπρεπε να αλλοιωθούν. Έτσι, οι μοναδικές τροποποιήσεις εστιάζονται στην καλύτερη ποιότητα των επενδύσεων στα καθίσματα και τις πόρτες. Στο δρόμο, το RX4, λόγω και του πίσω διαφορικού που εμπλέκεται όταν οι μπροστινοί τροχοί χάνουν την πρόσφυσή τους, συμπεριφέρεται κατά κύριο λόγο σαν προσθιοκίνητο και κατά περίσταση σαν τετρακίνητο. Αποτέλεσμα; “Πατάει” πολύ καλύτερα απ’ ό,τι το Scenic ενώ στο πατημένο χώμα μπορεί να κινηθεί απροβλημάτιστα, αν και δεν είναι ένα “καθαρό” εκτός δρόμου όχημα.

Το Scenic RX4 κινείται από ένα 2λιτρο 16βάλβιδο μηχανικό σύνολο. Ο κινητήρας αυτός παρουσιάζει μέτρια ελαστικότητα στις χαμηλές στροφές λειτουργίας, κάτι που οφείλεται στην αραιή διάταξη των σχέσεων του κιβωτίου των ταχυτήτων σε συνδυασμό με το αυξημένο βάρος του αμαξώματος. Η εικόνα βελτιώνεται στις μεσαίες στροφές, ενώ σε υψηλούς ρυθμούς περιστροφής, ο θόρυβος που παράγει ο κινητήρας γίνεται αρκετά αισθητός στο θάλαμο των επιβατών. Ο επιλογέας έχει χαλαρή αίσθηση αλλά το “κούμπωμα” των σχέσεων είναι θετικό. Ο συμπλέκτης είναι ελαφρύς, ενώ παρουσιάζεται αδύναμος στη σκληρή χρήση.

Κυβισμός (κ.εκ.)1.9981.870 (D)
Ισχύς (PS)139105
Μέγιστη ταχύτητα (χλμ/ώρα)180160
Επιτάχυνση 0-100 (χλμ/ώρα)12,014,8
Μέση κατανάλωση (λιτ./100χλμ)9,57,4
Αριθμός θυρών55
Αριθμός θέσεων55
Τιμή σε ευρώ
Τιμή σε δραχμές

Euro NCAP:
Προσωπικό σχόλιο: Επιχείρηση “4×4”, από την Renault

Πηγή: http://www.autotriti.gr/Autotriti/_magazine/PAGES_autotriti/24_2002/02.T24.4×410.asp