Volvo – XC60 I

Με το XC60 η Volvo φιλοδοξεί να κάνει τη δική της επανάσταση στην κατηγορία των Crossover αυτοκινήτων, προσφέροντας αρχικά υψηλή ασφάλεια, πολυτέλεια και δυναμικό χαρακτήρα, ανταποκρινόμενη με αυτό τον τρόπο στις προσταγές του premium ανταγωνισμού. Η εμφάνιση του XC60 καταφέρνει και κερδίζει τις εντυπώσεις, αφού παρά τις σχετικά αυξημένες διαστάσεις του, δείχνει συμπαγές. Η Volvo, μέσα από το XC60, παρουσιάζει νέα σχεδιαστικά στοιχεία, αλλά χωρίς να αλλάζει η συνέχεια της ταυτότητας της φίρμας, που έχει παραμείνει αναλλοίωτη. Πιο συγκεκριμένα, στο εμπρός μέρος το καπό διαθέτει δύο τόξα, που καταλήγουν στη νέα -σχήματος “U”- μάσκα, οι ακμές της οποίας συνεχίζονται και στον αεραγωγό του προφυλακτήρα, προσδίδοντας περίσσια δυναμική στο σύνολο. Οι παραδοσιακά τονισμένοι ώμοι των πλαϊνών επιφανειών και σε αυτό το Volvo αποτελούν κύριο χαρακτηριστικό της σχεδίασης, ενώ και το πίσω μέρος παρουσιάζει παραπλήσια εμπνευσμένη σχεδίαση.

Περιορισμένες είναι οι επιλογές του υποψήφιου αγοραστή του Volvo XC60 στη χώρα μας, αφού εκείνο θα εισαχθεί με ένα βενζινοκινητήρα και έναν πετρελαιοκινητήρα. Ο πρώτος είναι ο γνωστός 3λιτρος 6κύλινδρος, που με υπερτροφοδότηση καυσαερίων αποδίδει 285 ίππους (έκδοση Τ6) και, όπως είναι λογικό, προσφέρει πολύ καλές επιδόσεις στο βαρύ αμάξωμα. Αυτός ο κινητήρας, όντας υπερτροφοδοτούμενος και μεγάλου κυβισμού, παρουσιάζει πολύ καλή ελαστικότητα και αποθέματα ισχύος, ανεξαρτήτως στροφών λειτουργίας, ενώ συνδυάζεται αποκλειστικά με το αυτόματο/σειριακό κιβώτιο της εταιρείας 6 σχέσεων. Ο πετρελαιοκινητήρας D5 είναι 5κύλινδρος 2,4 λίτρων και αποδίδει 185 ίππους, ενώ και εκείνος, μέσω της υψηλής του ροπής, ανταποκρίνεται για τη σβέλτη κίνηση του αμαξώματος. Ο D5 θα συνδυάζεται είτε με το μηχανικό είτε με το αυτόματο/σειριακό κιβώτιο της Volvo. To σύστημα τετρακίνησης που εφοδιάζει το XC60 προέρχεται από τη Haldex και αποτελεί την τελευταία γενιά τέτοιων συστημάτων της εταιρείας (4η κατά σειρά). Το σύστημα, μέσω ηλεκτρονικά ελεγχόμενου συμπλέκτη, μεταφέρει αυτόματα τη ροπή ανάμεσα στους δύο άξονες, με δυνατότητα μεταφοράς έως και του100% της ροπής (από το 90:10 που είναι αρχικά για τον εμπρός και πίσω άξονα αντίστοιχα) αποκλειστικά σε έναν.

Η Volvo είναι μία εκ των κορυφαίων εταιρειών και πρωτοπόρα σε αρκετά από τα σύγχρονα μέτρα για την ασφάλεια των επιβατών και με το νέο XC60 δεν ξεχνάει να μας το θυμίσει. Το νέο Crossover της εταιρείας διαθέτει στο βασικό εξοπλισμό ένα καινοτόμο σύστημα με την ονομασία «City Safety», το οποίο αναλαμβάνει μέσω αισθητήρων στον εσωτερικό καθρέφτη και εφ’ όσον το αυτοκίνητο κινείται σε ταχύτητες μέχρι και 30 χλμ./ώρα, να το ακινητοποιεί, όταν αντιλαμβάνεται σταματημένο όχημα εμπρός από εκείνο. Εκτός από αυτό, το καινοτόμο σύστημα βέβαια, η Volvo εξοπλίζει το νέο της «φρούριο» με τα γνωστά συστήματα ασφάλειας, όπως το σύστημα ελέγχου ευστάθειας ρυμουλκούμενου (Trailer Stability), το προσαρμοζόμενο σύστημα διατήρησης της ταχύτητας (Adaptive Cruise Control), το σύστημα ειδοποίησης για ακούσια εκτροπή από τη λωρίδα (Lane Daparture Warning), το σύστημα BLIS, που ελέγχει τις «νεκρές» γωνίες του αμαξώματος, τα ενεργά φώτα Bi-Xenon κ.ά.

Ολόκληρη τη γκάμα των μεσαίων μοντέλων της που έχουν ως κοινό χαρακτηριστικό στον αριθμό 60 στο όνομά τους ανανέωσε η Volvo, με τον αντιπρόεδρο της εταιρείας που είναι υπεύθυνος για τη διαχείριση της γκάμας και την προϊοντική στρατηγική να σημειώνει ότι πρόκειται για «την πιο εκτεταμένη εξέλιξη υπαρχόντων μοντέλων στην ιστορία της εταιρείας». Φυσικά στα αυτοκίνητα υπήρξαν οι απαραίτητες σχεδιαστικές επεμβάσεις που γίνονται εξωτερικά σε κάθε “facelift”, με αλλαγές στο εμπρός και το πίσω μέρος, τα φανάρια, αλλά και πολλές λεπτομέρειες, ενώ εσωτερικά εκτός από τα νέα υλικά και χρώματα υπάρχουν και νέα σπορ καθίσματα, το διαφορετικό σχήμα των οποίων μάλιστα αυξάνει λίγο και το χώρο για τα γόνατα των πίσω επιβατών.

Κυβισμός (κ.εκ.)1.969 (4×2)1.969 (4×2)2.953 (4×4)2.953 (4×4)1.984 (D) (4×2)1.969 (D) (4×2)2.400 (D) (4×4)2.401 (D) (4×4)2.400 (D) (4×4)
Ισχύς (PS)245306285304136181181185215
Μέγιστη ταχύτητα (χλμ/ώρα)210210210210190210200200210
Επιτάχυνση 0-100 (χλμ/ώρα)7,26,97,56,911,28,59,89,95,3
Μέση κατανάλωση (λιτ./100χλμ)6,77,311,910,76,04,55,38,35,3
Αριθμός θυρών555 555555
Αριθμός θέσεων555555555
Τιμή σε ευρώ42.00045.10056.90053.60039.90042.90044.90048.90048.900
Τιμή σε δραχμές14.311.50015.367.82519.388.67518.264.20013.595.92514.618.17515.299.67516.662.67516.662.675

Euro NCAP: https://www.euroncap.com/en/ratings-rewards/latest-safety-ratings/en/results/volvo/xc60/15778 & https://www.euroncap.com/en/results/volvo/xc60/11074
Προσωπικό σχόλιο: Δυστυχώς ακριβούτσικο.

Πηγή: http://www.4x4mag.gr/news/preview_news.asp?news_data_id=72398&category_id=72