Peugeot – 3008 I

Η καινούργια πρόταση της μάρκας στην αναπτυσσόμενη κατηγορία των οχημάτων κροσόβερ έχει μήκος 4,36μ. Διαθέτει ενδιαφέροντα πολυχρηστικά στοιχεία και απευθύνεται κυρίως σε οικογενειάρχες. Η επιτυχημένη εκμετάλλευση των εσωτερικών χώρων επιτρέπει την φιλοξενία πέντε επιβατών.

Μεγάλη ήταν η προσπάθεια για α αναβαθμιστούν η κατασκευή και η εμφάνιση του εσωτερικού χώρου. Το μεγαλύτερο ποσοστό των υλικών είναι μαλακά και αρκετά τμήματα έχουν σχεδιαστεί ειδικά για το 3008. Ο αποθηκευτικός χώρος έχει χωρητικότητα 432 λίτρα (1.604 λίτρα όταν αναδιπλωθούν τα πίσω καθίσματα).

Κινητήρας 1.600 κ.εκ. 120 ίππων και υπετροφοδοτούμενος 1.600 κ.εκ. 150 ίππων. Έξτρα είναι το σύστημα Grip Control που βελτιώνει την μεταφορά ισχύος στους τροχούς. Αργότερα αναμένεται το υβριδικό 3008, το πρώτο οικολογικό μοντέλο της μάρκας. Ο κινητήρας εσωτερικής καύσης θα συνδυάζεται με ηλεκτροκινητήρα για την μείωση κατανάλωσης και των περιορισμό των ρύπων.

Ένα αυτοκίνητο που δεν είναι νέο, παρά το facelift που δέχτηκε το 2012, αλλά διατηρεί ακόμα τη φρεσκάδα του αφού ήταν από τους πρώτους εκπροσώπους της κατηγορίας των μικρών – μεσαίων crossover. Πλέον εμφανίζονται σαν μανιτάρια, ειδικά στη μικρή και μικρή – μεσαία κατηγορία και έτσι το «παράξενο» 3008, όταν είχε παρουσιαστεί το έτος 2008, μοιάζει πλέον πολύ φυσιολογικό και συμβατό. Αισθητικά είναι ένα κράμα από SUV και πολυμορφικό και έτσι κάπως είναι σχεδιασμένο, καθώς οι λύσεις όπως το επίπεδο πάτωμα –που «απαγορεύει» συμβατική έκδοση 4Χ4- και το διπλό άνοιγμα της πίσω πόρτας είναι στοιχεία MPV, ενώ η μεγάλη απόσταση από το έδαφος και το Grip Control είναι στοιχεία crossover.

Η πίσω πόρτα ανοίγει σε δύο τμήματα, ώστε να απαιτείται μικρότερο μήκος και ύψος διαθέσιμο για την πλήρη ανάπτυξή της. Τα πίσω καθίσματα πέφτουν αυτόματα, μέσω χειριστηρίων στον χώρο αποσκευών, ο οποίος έχει μεγάλο βάθος και απόλυτα κανονικό σχήμα, διευκολύνοντας ιδιαίτερα τη φόρτωση. Έχει και κάτι ακόμα, ιδιαίτερα πρακτικό: η πλαφονιέρα φωτισμού είναι ταυτόχρονα και επαναφορτιζόμενος φορητός φακός. Εκτός από τους χώρους το 3008 έχει άλλο ένα στοχείο το οποίο ανεβάζει το προφίλ του. Το σύστημα Grip Control με 3 διαφορετικές λειτουργίες (άμμο, λάσπη, χιόνι) καλύπτει όλα τα πιθανά ενδεχόμενα κι εξασφαλίζει βόλτες εκτός πόλης χωρίς προβλήματα. Το 3008 έχει κάτι απ’ όλα, είναι λίγο SUV, λίγο MPV αλλά σε καμία περίπτωση δεν διεκδικεί το απόλυτο σε κάποια από αυτές τις κατηγορίες.

Κυβισμός (κ.εκ.)1.1991.6581.6581.560 (D)1.997 (D)
Ισχύς (PS)130120150130150
Μέγιστη ταχύτητα (χλμ/ώρα)199185201183195
Επιτάχυνση 0-100 (χλμ/ώρα)10,811,88,912,09,7
Μέση κατανάλωση (λιτ./100χλμ)5,37,17,44,14,2
Αριθμός θυρών55 555
Αριθμός θέσεων55 555
Τιμή σε ευρώ18.39022.480
Τιμή σε δραχμές6.266.3927.660.060

Euro NCAP: https://www.euroncap.com/en/results/peugeot/3008/11055
Προσωπικό σχόλιο: Ξεκίνησαν με το 206SW και μάλλον συνεχίζουν με παρόμοιο τρόπο.

Πηγή: “Ε” τεύχος 946 & http://www.motornews.gr/41179/live-test-peugeot-3008-1-6-bluehdi-allure/