Volkswagen – Amarok

Τα δόντια του Λύκου* (*Amarok = Λύκος, στη γλώσσα των Ίνουιτ, μίας φυλής των Εσκιμώων της Αλάσκας, της Γροιλανδίας και του Καναδά). Η Volkswagen επανέρχεται δυναμικά στην κατηγορία των pick up, παρουσιάζοντας ένα εξελιγμένο μοντέλο, το οποίο διαθέτει αρκετά εφόδια για να δείξει τα δόντια του στον ανταγωνισμό. Tα τελευταία χρόνια η κατηγορία των pick up ακολουθεί πιστά τα βήματα εξέλιξης των επιβατικών αυτοκινήτων σε όλους τους τομείς, με αποτέλεσμα να παρουσιάζονται ολοένα και περισσότερα ενδιαφέροντα επαγγελματικά μοντέλα, τα οποία μπορούν να καλύψουν τις υψηλές απαιτήσεις του καταναλωτή, ο οποίος αναζητά ένα όχημα – εργαλείο, που παράλληλα θα μπορεί να του προσφέρει άνεση, ασφάλεια και οικονομία. Πάνω σε αυτά τα στοιχεία βασίστηκε και η VW, κατασκευάζοντας το Amarok, το οποίο ξεκινάει την καριέρα του ως διπλοκάμπινο με τέσσερις πόρτες και διαθέτει όλα τα απαραίτητα χαραkτηριστικά για να αποτελέσει έναν ισχυρό αντίπαλο σε αυτή την κατηγορία.

Από πλευράς εμφάνισης, το γερμανικό μοντέλο είναι ξεκάθαρα επηρεασμένο από τα νέα σχεδιαστικά πρότυπα της φίρμας, τα οποία του προσδίδουν έναν επιβλητικό χαρακτήρα. Στο εμπρόσθιο τμήμα η μάσκα με τα οριζόντια φιλέτα, τα ευμεγέθη φωτιστικά σώματα που ενσωματώνουν τα φώτα ημέρας, αλλά και οι γρίλιες στο κέντρο του προφυλακτήρα προσφέρουν μία επιθετική και συνάμα στιβαρή εικόνα στο Amarok. Στο πίσω μέρος ξεχωρίζουν τα κάθετα τοποθετημένα φωτιστικά σώματα αλλά και το μεγάλο λογότυπο της φίρμας, το οποίο βρίσκεται τοποθετημένο στην πόρτα του χώρου φόρτωσης.

Το μοντέλο διατίθεται με δύο ντίζελ κινητήρες 2,0 λτ., 122 και 163 ίππων. Το Amarok με τον κινητήρα των 122 ίππων στη βασική έκδοση κοστίζει 24.950 ευρώ, ενώ με τους 163 ίππους κοστίζει 26.950 ευρώ, στην έκδοση Startline. Ο εξοπλισμός περιλαμβάνει 4 αερόσακους, ESP και ημι-αυτόματο κλιματισμό. Στην επόμενη έκδοση (Trendline) διατίθενται επιπλέον ηλεκτρικά παράθυρα εμπρός-πίσω, ηλεκτρικοί και θερμαινόμενοι καθρέφτες, κεντρικό κλείδωμα με τηλεχειρισμό, υπολογιστής ταξιδίου, ράδιο-cd με 4 ηχεία, cruise control και ζάντες αλουμινίου 16 ιντσών. Τέλος, στην τρίτη και πλουσιότερη έκδοση (Highline) προστίθενται ράδιο-cd με 6 ηχεία, αυτόματος διζωνικός κλιματισμός, χρωμιωμένος πίσω προφυλακτήρας και ζάντες αλουμινίου 17 ιντσών.

Έχουν περάσει χρόνια από τότε που ο σκληροτράχηλος χαρακτήρας των pick-up και οι ανέσεις τα βρήκαν μεταξύ τους. Αυτός ο συνδυασμός εξάλλου ήταν το ισχυρότερο σημείο του Volkswagen Amarok που παρουσιάστηκε το 2010 και άλλαξε τα δεδομένα με το συνολικό του ραφινάρισμα. Ακριβώς τον ίδιο στόχο έχει και η ανανεωμένη έκδοση, που κάτω από το καπό της δεν έχει το δίλιτρο BiTDI μα έναν 3λιτρο V6 με 163, 204 ή 224 PS. Εξωτερικά, ο εμπρός προφυλακτήρας και η μάσκα έχουν φρεσκαριστεί, ενώ στην καμπίνα το ταμπλό είναι ριζικά νέο. Τα πλαστικά παραμένουν σκληρά με κορυφαία συναρμολόγηση. Ο 3λιτρος V6 TDI στη συγκεκριμένη έκδοση αποδίδει 224 ίππους και 56,1 kgm μεταξύ 1.400-2.750 rpm, ενώ η ποιότητα λειτουργίας «σβήνει» κάθε 4κύλινδρο ανταγωνιστή. Το τράβηγμα είναι τόσο εντυπωσιακό που αυτομάτως ξεχνάς ότι η ευστροφία και η απόκριση απλώς ικανοποιούν, ενώ υπάρχει λειτουργία overboost που για περιορισμένο χρονικό διάστημα δίνει πρόσβαση σε 21 επιπλέον ίππους.

Στην άσφαλτο, το Amarok έχει συγκροτημένη εικόνα και μόνο το πολύ αργό τιμόνι χρειάζεται συνήθεια. Η μόνιμη τετρακίνηση με κεντρικό διαφορικό Torsen και οι 18άρες ζάντες με τα αμιγώς ασφάλτινα λάστιχα δίνουν άφθονη πρόσφυση, ενώ ο πίσω άξονας δεν αναπηδά ενοχλητικά. Οπότε ο συνδυασμός άνεσης-κρατήματος είναι ό,τι καλύτερο υπάρχει στην κατηγορία όταν η καρότσα είναι άδεια. Υπάρχουν φορές που θα μπορούσες να πιστέψεις ότι οδηγείς ένα συμβατικό SUV. Εκτός δρόμου ουσιαστικά τα λάστιχα θα βάλουν το όριο. Δεν υπάρχουν κοντές σχέσεις, όμως ο συνδυασμός της πληθωρικής ροπής με το αυτόματο κιβώτιο, το κλείδωμα του πίσω διαφορικού και η τεράστια απόσταση από το έδαφος (23,7 cm κάτω από το κάρτερ ανακοινώνει η εταιρεία) κάνουν τις περισσότερες καταστάσεις να μοιάζουν τελικά με υγιεινό περίπατο. Σε αυτό βοηθά και η λειτουργία Off road με την οποία όλα τα συστήματα, από τον έλεγχο της πρόσφυσης μέχρι το ABS, συντονίζονται για βέλτιστη απόδοση σε συνθήκες χαμηλής πρόσφυσης.

Κυβισμός (κ.εκ.)1.968 (D)1.968 (D)2.967 (D)2.967 (D)2.967 (D)2.967 (D)
Ισχύς (PS)140180 163204224258
Μέγιστη ταχύτητα (χλμ/ώρα)162178173184191208
Επιτάχυνση 0-100 (χλμ/ώρα)13,110,69,79,07,97,4
Μέση κατανάλωση (λιτ./100χλμ)7,37,58,37,57,810,0
Αριθμός θυρών444444
Αριθμός θέσεων555555
Τιμή σε ευρώ24.95026.95035.60039.40043.45052.200
Τιμή σε δραχμές8.501.7129.183.212 12.130.70013.425.55014.805.58717.787.150

Euro NCAP: https://www.euroncap.com/en/results/vw/amarok/11028
Προσωπικό σχόλιο: Σαφώς ανώτερο από τον προκάτοχό του Taro που ήταν δανεισμένος από την Toyota.

Πηγή: http://www.autotriti.gr/data/magazine/viewthema/38680.asp & https://www.drive.gr/test-drives/dokimi/test-drive-volkswagen-amarok-30-tdi-v6-224-ps-4motion