Audi – Q5 II & Q5 Sportback

To Q5 είναι το μπεστ-σέλερ μοντέλο της Audi. Κάπου 1,6 εκατομμύρια κομμάτια πουλήθηκαν από την πρώτη παρουσίαση του μοντέλου το 2008 μέχρι σήμερα. Και οι πωλήσεις του Q5 κάθε άλλο παρά έδειξαν να μειώνονται καθώς πλησίαζε η αποκάλυψη του νέου μοντέλου. Τόσο δημοφιλές είναι το Q5, που η Audi έστησε ένα ολοκαίνουργιο εργοστάσιο στο Μεξικό για να παράγει αποκλειστικά αυτό το μοντέλο. Αρχικά, η παραγωγή θα φτάνει τα 150.000 αυτοκίνητα το χρόνο. Το εργοστάσιο στο San José Chiapa είναι το πρώτο εργοστάσιο της Audi εκτός Ευρώπης, κι από αυτό θα τροφοδοτείται όλη η παγκόσμια αγορά.

Στην περίπτωση του Q5, η εξοικονόμηση βάρους οφείλεται στη χρήση της νέας πλατφόρμας MLB Evo, από διάφορα υλικά, η οποία είναι γνωστή από τα νέα Audi Α4, Audi Α5 και Audi Q7. Λέγεται ότι το νέο Q5 είναι 90 kg ελαφρύτερο από το υπάρχον μοντέλο, παρότι έχει λίγο μεγαλύτερο αποτύπωμα στο δρόμο. Και η μείωση του βάρους συνδυάζεται με βελτιωμένη αεροδυναμική, για ακόμη καλύτερη απόδοση. Η γκάμα κινητήρων στο λανσάρισμα περιλαμβάνει έναν 2λιτρο ντίζελ με 190 PS, κι έναν επίσης 2λιτρο βενζίνης με 252 PS, ενώ θα ακολουθήσει αμέσως μετά η κορυφαία έκδοση με τον 3λιτρο V6 ντίζελ των 286 PS. Στο πεδίο της
ανάρτησης, υπάρχει νέα πίσω αρχιτεκτονική με ανάρτηση 5 συνδέσμων, ενώ νέα ρύθμιση διαθέτει και η ηλεκτρομηχανική
υποβοήθηση του τιμονιού. Προαιρετικά, υπάρχει και ανάρτηση με αυτόματα ρυθμιζόμενα αμορτισέρ, ενώ για πρώτη φορά στο Audi
Q5 θα είναι διαθέσιμη και αερανάρτηση.

Σχεδιαστικά η Audi έχει προσδώσει στο νέο Q5 μια εμφάνιση που δείχνει ως συνέχεια αυτής του τωρινού μοντέλου, ενώ παράλληλα
παραπέμπει στα Audi Q7 και A4, κερδίζοντας και σε κύρος. Ανάμεσα στα στοιχεία που ξεχωρίζουν είναι στο εμπρόσθιο τμήμα οι
στενοί προβολείς με τα LED φώτα ημέρας (προαιρετικά και φώτα λέιζερ), τα μεγάλα LED φώτα στο πίσω τμήμα και τονισμένοι
πίσω πλαϊνοί ώμοι. Δεν λείπει και ο απαραίτητος διαχύτης με τις διπλές εξατμίσεις που χαρίζουν μια πιο σπορ παρουσία. Στο πεδίο
της αεροδυναμικής, το νέο Q5 καταφέρνει να ξεχωρίζει, μιας και ο συντελεστής οπισθέλκουσάς είναι 0,30 (από 0,34), τιμή που το
τοποθετεί στην κορυφή της κατηγορίας.

Η υβριδική γκάμα της γερμανικής premium φίρμας εμπλουτίζεται με το plug-in υβριδικό Q5 55 TFSI e quattro που εφοδιάζεται με τον δίλιτρο υπετροφοδοτούμενο κινητήρα και έναν ηλεκτροκινητήρα, συνδυαστικής απόδοσης 367 ίππων με 500 Nm ροπής από τις 1.250 σ.α.λ.. Αναλυτικότερα, όσον αφορά στο κινητήριο σύνολο, ο 2.0 TFSI κινητήρας αποδίδει 252 άλογα και 370 Nm ροπής και συνεργάζεται με τον μοντέρνο ηλεκτροκινητήρα μόνιμου μαγνήτη ισχύος 143 ίππων με 350 Nm ροπής. Υπεύθυνο για τη μετάδοση της κινήσης είναι το αυτόματο S-tronic κιβώτιο 7 σχέσεων που έχει ως συμπαραστάτη στο έργο του, το σύστημα τετρακίνησης quattro μέσω τεχνολογίας ultra. Η συγκεκριμένη τεχνολογία συνδυάζεται για πρώτη φορά με ηλεκτροκινητήρα και διαχειρίζεται τη μετάδοση της κίνησης στους εμπρός ή και τους τέσσερις τροχούς ανάλογα τις συνθήκες π.χ. με χαμηλό φορτίο και ικανοποιητική πρόσφυση η μετάδοση της ισχύος στους πίσω τροχούς απενεργοποιείται για οικονομία. Το γερμανικό στρατόπεδο υπόσχεται αμιγώς ηλεκτρική αυτονομία άνω των 40 χλμ. με μέση συνδυασμένη κατανάλωση 2,4 – 2,1 λίτρα/100 χλμ. και μέση εκπομπή CO2 53 – 46 γρ./χλμ., σύμφωνα με το νεότερο πρότυπο μετρήσεων WLTP.
Παράλληλα με την οικονομική μετακίνηση, το μεσαίο plug-in υβριδικό SUV της Audi επωφελείται του εξηλεκτρισμού σημειώνοντας
καταιγιστικές επιδόσεις, αφού για το 0-100 χλμ./ώρα χρειάζονται 5,3 δλ. με την τελική ταχύτητα να αγγίζει τα 239 χλμ./ώρα. Αξιο αναφοράς ότι το Q5 55 TFSI e quattro μπορεί να κινηθεί ηλεκτρικά με ταχύτητες έως και 135 χλμ./ώρα.

Κυβισμός (κ.εκ.)1.968 (D)1.984 (H) 1.984 (H) 1.968 (D) (H)2.967 (D) (H)1.984 (H)1.968 (D) (H)
Ισχύς (PS)190245367204347299204
Μέγιστη ταχύτητα (χλμ/ώρα)218237237218250239222
Επιτάχυνση 0-100 (χλμ/ώρα)7,96,46,37,95,46,17,6
Μέση κατανάλωση (λιτ./100χλμ)5,47,16,84,98,31,56,3
Αριθμός θυρών5555555
Αριθμός θέσεων5555555
Τιμή σε ευρώ61.42061.40070.85054.49088.80076.90067.900
Τιμή σε δραχμές20.928.86520.922.05024.142.13718.567.46730.254.16026.203.67523.136.925

Euro NCAP: https://www.euroncap.com/en/results/audi/q5/26312
Προσωπικό σχόλιο: Σχεδόν όλες οι εκδόσεις με Mild Hybrid.

Πηγή: https://www.drive.gr/test-drives/apostoli/apokleistiko-odegoyme-neo-audi-q5 & https://www.autotriti.gr/premium/data/news/Neo-Audi-Q5-55-TFSI-e-quattro_188086.asp