Opel – Mokka (X) I

Η μετακίνηση των αγοραστών αυτοκινήτων «προς τα κάτω», προς μικρότερα αυτοκίνητα με μικρότερους κινητήρες, είναι βέβαια έντονη στην Ελλάδα λόγω της οικονομικής κρίσης, δεν είναι όμως ελληνικό φαινόμενο, αλλά πανευρωπαϊκό. Η δεδομένη στροφή των Ευρωπαίων προς μικρότερα αυτοκίνητα, με βασικό στόχο την οικονομία -και σε επίπεδο τιμής αγοράς, και σε επίπεδο κατανάλωσης- οδήγησε τα τελευταία χρόνια όλους σχεδόν τους κατασκευαστές προς τη δημιουργία αυτοκινήτων που ανταποκρίνονται σ’ αυτές τις νέες απαιτήσεις των καταναλωτών. Κι αυτή η προσαρμογή οδηγεί στην ανάπτυξη της κατηγορίας των μικρών αυτοκινήτων ελεύθερου χρόνου, την οποία μέχρι τώρα μόνο οι Ιάπωνες είχαν… καταδεχτεί.
Η πρώτη σημαντική ευρωπαϊκή παρουσία σ’ αυτήν την κατηγορία είναι της Opel με το Mokka, με τη γερμανική θυγατρική της General Motors να προλαβαίνει τον ανταγωνισμό. Στην ουσία μιλάμε για ένα αυτοκίνητο που από πλευράς διαστάσεων (μήκος 4,28 μ.) βρίσκεται ανάμεσα στα σούπερ μίνι και τα μικρομεσαία, αλλά λόγω σχήματος και εσωτερικής διαρρύθμισης προσφέρει χώρους που μπορούν να καλύψουν τις ανάγκες μιας οικογένειας. Η εμπειρία του Meriva σίγουρα χρησιμοποιήθηκε εδώ, με διαφορετική βέβαια λογική ως προς το αμάξωμα και την (πιο «περιπετειώδη») χρήση.

Ένα από τα μεγάλα πλεονεκτήματα του Mokka απέναντι στην πλειοψηφία των ανταγωνιστών του, είναι το γεγονός ότι προσφέρεται και με σύστημα τετρακίνησης, που το κάνει «πραγματικό» αυτοκίνητο ελεύθερου χρόνου, με υπαρκτές δυνατότητες κίνησης εκτός δρόμου και όχι μία απομίμηση με αυξημένο ύψος από το έδαφος και τίποτα παραπάνω. Υπάρχει, όμως ένα κοινό, αρκετά μεγάλο απ’ ό,τι φαίνεται, που δεν ενδιαφέρεται για την τετρακίνηση, δεν χρειάζεται δυνατότητες εκτός δρόμου, αλλά θέλει παρ’ όλα αυτά ένα αυτοκίνητο που να μοιάζει με «τζιπ» χωρίς να είναι και να έχει απλώς αυτό το αυξημένο ύψος (π.χ. για να «καβαλάει» πεζοδρόμια χωρίς το φόβο κάποιας ζημιάς). ºσως τους συγκεκριμένους αγοραστές να μην τους πείραζε αν είχαν κι ένα σύστημα τετρακίνησης, αλλά δεν είναι διατεθειμένοι να πληρώσουν παραπάνω γι’ αυτό, ενώ η τετρακίνηση βελτιώνει μεν την ακρίβεια της οδικής συμπεριφοράς του αυτοκινήτου στην άσφαλτο, σίγουρα όμως προσθέτει και βάρος, με τις ανάλογες συνέπειες στις επιδόσεις και την κατανάλωση (αλλά και την τιμή του αυτοκινήτου).

Όσον αφορά το τετρακίνητο. Ένα αυτόματο σύστημα τετρακίνησης τα εξαρτήματα του οποίου ζυγίζουν μόλις 65 κιλά συνολικά (κάτι που σημαίνει ότι δεν επιβαρύνει πολύ την κατανάλωση του αυτοκινήτου) και το οποίο βασίζεται σ’ έναν ηλεκτρομαγνητικό πολύδισκο συμπλέκτη που παίζει το ρόλο του κεντρικού διαφορικού. Υπό κανονικές συνθήκες η ροπή μεταδίδεται κατά 100% στους εμπρός τροχούς, ενώ όταν οι συνθήκες πρόσφυσης το απαιτούν, η κατανομή μπορεί να φτάσει μέχρι και το 50%-50% στους δύο άξονες. Οι περιορισμένες εκτός δρόμου δυνατότητες που προσφέρουν αυτά τα συστήματα ενισχύονται εδώ χάρη στο εξελιγμένο ESP, που συμπληρώνεται με συστήματα ελέγχου ανάβασης και κατάβασης Hill Start Assist (HSA) και Hill Descent Control (HDC).

Κυβισμός (κ.εκ.)1.364 (4×2)1.364 (4×4)1.399 (4×4)1.598 (D) (4×2)1.598 (D) (4×2)1.598 (D) (4×4)
Ισχύς (PS)140140152110136136
Μέγιστη ταχύτητα (χλμ/ώρα)196186193181190187
Επιτάχυνση 0-100 (χλμ/ώρα)9,99,99,711,99,910,3
Μέση κατανάλωση (λιτ./100χλμ)6,06,76,74,04,34,7
Αριθμός θυρών555555
Αριθμός θέσεων555555
Τιμή σε ευρώ20.00024.50028.10021.90027.40025.500
Τιμή σε δραχμές6.815.0008.348.3759.575.0757.462.4259.336.5508.689.125

Euro NCAP: https://www.euroncap.com/en/results/opel/vauxhall/mokka/10940
Προσωπικό σχόλιο: Μαζί με το ομογάλακτο Trax.

Πήγη: https://auto-internet.gr/?auto7/1973/%CF%80%CE%B1%CE%BB%CE%B9%CE%B1-%CE%BC%CE%BF%CE%BD%CF%84%CE%B5%CE%BB%CE%B1/%CF%84%CE%B7%CE%BD-%CE%BA%CE%B1%CF%84%CE%AC%CE%BB%CE%BB%CE%B7%CE%BB%CE%B7-%CF%83%CF%84%CE%B9%CE%B3%CE%BC%CE%AE & https://auto-internet.gr/?auto7/2023/%CF%80%CE%B1%CE%BB%CE%B9%CE%B1-%CE%BC%CE%BF%CE%BD%CF%84%CE%B5%CE%BB%CE%B1/%CE%B3%CE%B5%CF%81%CE%BC%CE%B1%CE%BD%CE%B9%CE%BA%CF%8C%CF%82-%CF%81%CE%B5%CE%B1%CE%BB%CE%B9%CF%83%CE%BC%CF%8C%CF%82