Mini – Countryman II

Το προηγούμενο Countryman ναι μεν έστριβε, όπως κανένα υπερυψωμένο crossover δεν μπορούσε να στρίψει, αλλά ήταν υπερβολικά σκληρό, δεν έκοβε, είχε βαρύ τιμόνι και οι χώροι ήταν απλώς επαρκείς. Αυτά ήταν τα βασικά μειονεκτήματα ενός αυτοκινήτου που πέτυχε κυρίως λόγω εμφάνισης και ονόματος. Κι αν μπορείς να το κάνεις μία, δεν μπορείς να το συνεχίσεις και στη δεύτερη γενιά. Αλλά αυτό το ήξεραν καλύτερα από εμάς οι άνθρωποι της MINI.Να λοιπόν που το νέο Countryman αναδεικνύεται ως το μακρύτερο… ΜΙΝΙ που έγινε ποτέ. Βασίζεται στην πλατφόρμα UKL2, την ίδια που χρησιμοποιεί το Clubman και η BMW X1. Σε σχέση με τα οποία βρίσκεται από πλευράς διαστάσεων, κάπου στη μέση. Το συνολικό μήκος έχει μεγαλώσει κατά 20 cm και το πλάτος κατά τρία, ενώ το μεταξόνιο έχει κερδίσει 7,5 cm. Το ύψος παραμένει το ίδιο, αν και σε μία πρώτη ματιά δείχνει πιο χαμηλό από το προηγούμενο. Αυτό συμβαίνει διότι η απόσταση από το έδαφος έχει αυξηθεί από τα 13,5 στα 16,5 cm, αλλά η γραμμή της οροφής έχει αισθητά χαμηλώσει.

Η διαφορά στην ποιότητα της λειτουργίας της ανάρτησης είναι θεαματική, υπέρ του νέου. Η αρχιτεκτονική με γόνατα μακφέρσον εμπρός και πολλαπλούς συνδέσμους πίσω έχει μεγαλύτερη διαδρομή, μακράν πιο μελετημένη απόσβεση, δεν τερματίζει, δεν κοπανάει και έχει πολύ καλύτερη απορρόφηση των κακοτεχνιών του δρόμου. Δεν έγινε ξαφνικά μαγικό χαλί. Οι ρυθμίσεις εξακολουθούν να είναι σφιχτές και ο σπορ προσανατολισμός ξεκάθαρος. Αλλά πλέον το νέο Countryman είναι ένα «κανονικό» οικογενειακό αυτοκίνητο. Mε σεβαστή απόσταση από το έδαφος, το οποίο παρόλα αυτά δεν γέρνει πολύ, είναι ακριβές στο πάτημά του και με γρήγορη απόκριση στις εντολές του οδηγού. Είναι ξεκάθαρο πως δεν έχει εκείνο το νεύρο του προηγούμενου, έχει γίνει πιο αδρανές, ενώ και το τιμόνι είναι πιο ράθυμο. Αλλά σε σχέση με τον υπάρχοντα ανταγωνισμό παραμένει από τα πιο σπορ μοντέλα.

Σε ό,τι αφορά στο σύστημα τετρακίνησης δεν διαφοροποιήθηκε στην ανανεωμένη γενιά σε σχέση με πριν. Παραμένει αυτόματο, με ηλεκτρομαγνητικό συμπλέκτη που στέλνει έως και το 50% της ροπής στον πίσω άξονα, αμέσως μόλις το σύστημα εντοπίσει ολίσθηση των τροχών. Στιγμιαία, έως και το 100% της ροπής μπορεί, πάντως, να μεταφερθεί πίσω, σε πιο «δύσκολες» συνθήκες.

Το Mini Cooper SE Countryman ALL4 είναι το πρώτο μοντέλο της premium μάρκας, στην οποία ένας plug-in υβριδικός κινητήρας παρέχει την επιλογή για κινητικότητα που είναι καθαρά ηλεκτρική και ως εκ τούτου χωρίς εκπομπές άνθρακα. Η υβριδική αυτή έκδοση δεν στερεί σε τίποτα από τον ενθουσιασμό της σπορ οδήγησης. Η κίνηση του αυτοκινήτου μοιράζεται μεταξύ ενός 3κύλινδρου βενζινοκινητήρα και ενός σύγχρονου ηλεκτροκινητήρα. Μαζί παράγουν παραγωγή ισχύος 165 kW ή καλύτερα 224 ίππων.Το Mini Cooper S E Countryman ALL4 συνδυάζει την ιδέα του μεταβλητού χώρου στην καμπίνα, με τη βιωσιμότητα της τεχνολογίας BMW Group eDrive και ένα ηλεκτροκίνητο σύστημα τετρακίνησης. Οι εμπρός τροχοί τροφοδοτούνται από τον κινητήρα καύσης, ενώ οι πίσω τροχοί από τον ηλεκτροκινητήρα. Το Cooper S E Countryman ALL4 είναι σε θέση να κινείται μόνο με ηλεκτρική ενέργεια όχι μόνο στο αστικό περιβάλλον αλλά και πέρα από αυτό, με μέγιστη ταχύτητα 125 χλμ. / ώρα και με εμβέλεια έως 40 χιλιόμετρα. Ο plug-in υβριδικός κινητήρας του Mini Cooper S E Countryman ALL4 συνδυάζει τα καλύτερα χαρακτηριστικά από τους δύο διαφορετικούς τρόπους κίνησης.

Κυβισμός (κ.εκ.)1.499 (4×2)1.499 (4×2)1.499 (4×4)1.998 (4×2)1.998 (4×4)1.499 (H) (4×4)1.496 (D) (4×2)1.995 (D) (4×2)1.995 (D) (4×4)1.995 (D) (4×2)1.995 (D) (4×4)
Ισχύς (PS)102136136192192224116150150190190
Μέγιστη ταχύτητα (χλμ/ώρα)180200197225222198190208205220218
Επιτάχυνση 0-100 (χλμ/ώρα)12,09,79,87,67,36,811,29,19,07,97,6
Μέση κατανάλωση (λιτ./100χλμ)5,96,06,16,57,01,94,34,54,84,54,8
Αριθμός θυρών55555555555
Αριθμός θέσεων55555555555
Τιμή σε ευρώ26.51027.66532.43034.04041.57044.30027.91033.61536.68541.61045.140
Τιμή σε δραχμές9.033.2829.426.84811.050.52211.599.13014.164.97715.095.2259.510.33211.454.31112.500.41314.178.60715.381.455

Euro NCAP: https://www.euroncap.com/en/results/mini/countryman/26807
Προσωπικό σχόλιο: Μπορεί να “έφτιαξαν” το design αλλά οι τιμές είναι αδικαιολόγητα ψηλά.

Πηγή: https://www.drive.gr/test-drives/dokimi/test-drive-mini-cooper-countryman & https://ysterografa.gr/%CE%BF%CE%B4%CE%B7%CE%B3%CE%BF%CF%8D%CE%BC%CE%B5-mini-countryman-cooper-s-all4-vidpics/ &
https://www.athensvoice.gr/sport/motorsport/620810_mini-cooper-countryman-s-e-all4-plug-hybrid