Mercedes – GLE Class I

Αν και ομαδοποιήθηκε κάτω από το σήμα ονομασίας “M-Class” από την πρώτη κυκλοφορία, η BMW, η οποία πουλά μοντέλα Μ όπως το M3, αντιτάχθηκε στο ότι το αυτοκίνητο φέρει το σήμα “M” με το τριψήφιο επίπεδο κινητήρα μετά (π.χ. M 320). Αυτό ανάγκασε τη Mercedes-Benz σε μια στρατηγική μάρκετινγκ διπλού επιπέδου για το σήμα “ML” (π.χ. ML 320) κάτω από μια ομπρέλα M-Class. Υπήρξε κάποια σύγχυση γύρω από αυτήν την ονοματολογία, με πολλές πηγές να αναφέρουν λανθασμένα τη σειρά ως “ML-Class”, συμπεριλαμβανομένης της ίδιας της Mercedes-Benz. Από το 2015, με την κυκλοφορία του facelift M-Class (W166) τρίτης γενιάς στη New York Auto Show τον Απρίλιο, το M-Class μετονομάστηκε σε GLE-Class σύμφωνα με την αναθεωρημένη ονοματολογία που υιοθέτησε η μάρκα. Σύμφωνα με αυτό το σχήμα, τα SUV χρησιμοποιούν το βασικό όνομα “GL”, ακολουθούμενο από την τοποθέτηση του μοντέλου στην ιεραρχία της Mercedes-Benz. Το “G” είναι για το Geländewagen (γερμανικό off-land wagon για off-road οχήματα) και παραπέμπει στο μακροχρόνιο G-Wagen. Αυτό ακολουθείται από το γράμμα “L” που λειτουργεί ως σύνδεσμος με το γράμμα “E” – το GLE είναι το SUV ισοδύναμο με την E-Class.

Η “M Class” είναι από τα αυτοκίνητα που δεν χρειάζονται συστάσεις. Στην ουσία είναι το μοντέλο που δημιούργησε την κατηγορία των μεγάλων αυτοκινήτων ελεύθερου χρόνου κι επέτρεψε σε πολλούς αγοραστές αυτοκινήτων γοήτρου να εγκαταλείψουν τις παραδοσιακές λιμουζίνες και να πάρουν κάτι διαφορετικό, με ανάλογα υψηλό όμως κύρος, επιδόσεις και ποιότητα (και φυσικά… τιμή!). Η πρώτη M Class άλλωστε έπαιζε για κάμποσο καιρό χωρίς αντίπαλο, αφού δεν υπήρχε αντίστοιχος ανταγωνιστής. Η ουσιαστική διαφορά σε σχέση με τις λιμουζίνες της Mercedes, είναι ότι ένα αυτοκίνητο σαν την M Class απευθύνεται κατά βάση σε ανθρώπους που θέλουν να το οδηγούν οι ίδιοι. Πολύ δύσκολα μπορεί να φανταστεί κανείς κάποιον να αγοράζει ένα «τζιποειδές», έστω και τέτοιου επιπέδου, για να κάθεται στο… πίσω κάθισμα. Οι χώροι που προσφέρει η νέα γενιά της M Class, ακόμα καλύτεροι από αυτούς της προηγούμενης, είναι τέτοιοι που χωρίς υπερβολή μπορούν να φιλοξενήσουν με απόλυτη άνεση τέσσερις… μπασκετμπολίστες! Ενώ κι ένας πέμπτος επιβάτης στη μέση πίσω μεταφέρεται με μεγαλύτερη άνεση απ’ ότι στα περισσότερα αυτοκίνητα της αγοράς. Ανάλογα… σπηλαιώδης είναι ο χώρος αποσκευών, που με 690 λίτρα χωρητικότητα θυμίζει φορτηγάκι και μπορεί φυσικά να μεταφέρει ακόμα και ολόκληρο το νοικοκυριό μιας οικογένειας που θα ξεκινήσει για ταξίδι. Εξίσου σημαντικό (γιατί δεν το πολυσυνηθίζει η Mercedes, αλλά σ’ αυτήν την κατηγορία είναι πιο απαραίτητο) είναι το γεγονός ότι το εσωτερικό έχει και πολύ καλούς χώρους για μικροπράγματα, κάτι που συμβαδίζει απόλυτα και με τη χρήση του ως αυτοκινήτου «ελεύθερου χρόνου», αλλά και ως αυτοκινήτου γοήτρου για οικογένειες υψηλού οικονομικού προφίλ.

Ο κινητήρας συνδυάζεται με το γνωστό, πολύ καλό 7άρι αυτόματο κιβώτιο της Mercedes, που έχει πολύ καλή κλιμάκωση των σχέσεων και πολύ καλά μελετημένο πρόγραμμα λειτουργίας, ενώ επιτρέπει και την προσαρμογή σε διαφορετικές απαιτήσεις του οδηγού, προσφέροντας και σπορ πρόγραμμα λειτουργίας (με πιο άμεσα «κατεβάσματα» στο πάτημα του γκαζιού και αλλαγές προς τα πάνω σε υψηλότερες στροφές), όπως και χειροκίνητων αλλαγών. Το σημαντικό είναι ότι ο εξαιρετικός κινητήρας και η άψογη συνεργασία του με το αντίστοιχα καλό κιβώτιο, έχουν ως αποτέλεσμα πολύ χαμηλές καταναλώσεις για τόσο μεγάλο αυτοκίνητο, που πριν μερικά χρόνια δεν μπορούσες να πετύχεις ούτε στις… κατηφόρες! Είναι χαρακτηριστικό ότι η κατανάλωση στο ταξίδι μπορεί να πέσει εύκολα κάτω από τα 9 λίτρα/100 χλμ., ακόμα και κοντά στα 8 όταν δεν κινείσαι με πολύ υψηλές ταχύτητες, δεδομένου ότι στα κάθε είδους «τζιποειδή» η αεροδυναμική αντίσταση είναι -λόγω σχήματος- σαφώς υψηλότερη απ’ ότι στα σεντάν και τα χάτσμπακ (το συγκεκριμένο αυτοκίνητο, πάντως, έχει καλή αεροδυναμική για την κατηγορία του, με Cx μόλις 0,32).

Το ερώτημα φυσικά σε όλα τα δυνατά αυτοκίνητα, είναι πώς περνάει αυτή η δύναμη στο δρόμο, πολύ περισσότερο όταν πρόκειται για «εκτός δρόμου», όπου το σχήμα, ο όγκος και το αυξημένο ύψος από το έδαφος είναι στοιχεία που επηρεάζουν αρνητικά την οδική συμπεριφορά. Από την άλλη πλευρά βέβαια, στα τετρακίνητα αυτοκίνητα σαν την M Class, η μετάδοση και στους 4 τροχούς βοηθάει στην καλύτερη κατανομή της ροπής και τη βελτίωση της ακρίβειας της οδικής συμπεριφοράς. Η ποιότητα κύλισης είναι πολύ καλή, αλλά η άνεση μοιραία είναι μέτρια με τα μέτρα της κατηγορίας γοήτρου (σε σύγκριση π.χ. με μία E ή S Class), όπως συμβαίνει με κάθε «τζιποειδές», αφού η ανάγκη για δυνατότητες κίνησης του αυτοκινήτου και εκτός δρόμου έχει οδηγήσει σε πιο «σφιχτές» αναρτήσεις, που επιτρέπουν στις εγκάρσιες ανωμαλίες να γίνονται αισθητές. Οι δυνατότητες κίνηση εκτός δρόμου είναι πολύ ικανοποιητικές για αυτοκίνητο ελεύθερου χρόνου, αλλά επειδή μιλάμε για Mercedes, που οφείλει να προσφέρει ό,τι καλύτερο υπάρχει, στον κατάλογο του έξτρα εξοπλισμού είναι διαθέσιμο κι ένα πακέτο “off road” σε συνδυασμό με την αερανάρτηση Airmatic, που όχι μόνο αυξάνει την απόσταση από το έδαφος στα… 28,5 εκατοστά και διαθέτει «ποδιά» προστασίας από κάτω, αλλά προσφέρει και μια σειρά συστημάτων (μπλοκέ διαφορικά, κοντές σχέσεις, ηλεκτρονικά βοηθήματα) που μετατρέπουν το αυτοκίνητο σε καθαρόαιμο εκτός δρόμου, με μεγάλες δυνατότητες κίνησης σε κάθε είδους επιφάνεια. Εφόσον επιλεγεί το πακέτο On & Off Road, το οποίο προσφέρει επιλογή μεταξύ έξι προγραμμάτων τα οποία συνδυάζονται με κοντό κιβώτιο υποπολλαπλασιαμού των σχέσεων μετάδοσης και δίνει τη δυνατότητα στο αυτοκίνητο να προσπεράσει κατηφορικές κλίσεις μέχρι και 80 μοιρών.

Με την τεχνολογική και μηχανολογική αναβάθμιση της M-Class ήρθε και η αλλαγή ονομασίας. Πλέον θα πρέπει να βάλουμε την ονομασία M-Class (η γνωστή σε όλους μας ML δηλαδή) στο χρονοντούλαπο της ιστορίας και το πολυτελές SUV θα έχει πλέον τον κωδικό «GLE». Και για να μην μπερδευτούμε με τη νέα ονοματολογία της Mercedes-Benz στα SUV να σημειώσουμε ότι πριν από λίγο καιρό είχαμε δει την πιο σπορτίφ GLE Coupe η οποία θα κληθεί να αντιμετωπίσει την BMW X6. Εδώ μιλάμε για την «απλή» GLE η οποία βρίσκεται απέναντι στο Audi Q7, BMW X5 και τα Range Rover, όπως γινότανε δηλαδή και με την παλιά M-Class. Εξωτερικά και κυρίως στο εμπρός μέρος πολλά από τα στοιχεία της GLE είναι δανεισμένα φυσικά από την GLE Coupe και σε σχέση με την M-Class, εντελώς νέα είναι τα φωτιστικά σώματα τα οποία προαιρετικά είναι full LED, τα φτερά, ο προφυλακτήρας και η μάσκα. Στο πίσω μέρος οι αλλαγές είναι λιγότερο ριζοσπαστικές σε σχέση με την ML, με τα νέα φωτιστικά σώματα τεχνολογίας LED, τις ανασχεδιασμένες απολήξεις της εξάτμισης και το νέο προφυλακτήρα να κάνουν τη διαφορά. Οι διαφορετικές ράγες της οροφής και οι νέες ζάντες αλουμινίου συμπληρώνουν τις αλλαγές σε σχέση με το παρελθόν.

Χώροι
Ποιότητα
Κινητήρας
Κιβώτιο
Εξοπλισμός ασφαλείας
Δυνατότητες καθαρόαιμου εκτός δρόμου με το έξτρα πακέτο “off road”
Κατανάλωση
Χαμηλές εκπομπές ρύπων (Euro 6)

Μέτρια άνεση
Μέτρια επαναφορά τιμονιού

Κυβισμός (κ.εκ.)2.9964.6635.4615.4612.143 (D)2.987 (D)
Ισχύς (PS)333435557585204258
Μέγιστη ταχύτητα (χλμ/ώρα)247250250250210224
Επιτάχυνση 0-100 (χλμ/ώρα)6,15,34,34,29,07,4
Μέση κατανάλωση (λιτ./100χλμ)9,211,511,811,86,27,4
Αριθμός θυρών555555
Αριθμός θέσεων555555
Τιμή σε ευρώ 53.56965.51794.583102.91552.709 56.314
Τιμή σε δραχμές18.253.63622.324.91732.229.15735.068.28617.960.59119.188.995
Οι παραπάνω τιμές προ φόρων.

Euro NCAP: https://www.euroncap.com/en/results/mercedes-benz/m-class/10936
Προσωπικό σχόλιο: Προ facelift M-Class, μετά facelift GLE-Class.

Πηγή: https://auto-internet.gr/?auto7/1891/%CF%80%CE%B1%CE%BB%CE%B9%CE%B1-%CE%BC%CE%BF%CE%BD%CF%84%CE%B5%CE%BB%CE%B1/%CE%BC%CE%B5-%CF%84%CE%BF%CE%BD-%CE%B1%CE%AD%CF%81%CE%B1-%CF%84%CE%BF%CF%85-%CF%80%CF%81%CF%89%CF%84%CE%BF%CF%80%CF%8C%CF%81%CE%BF%CF%85 & https://www.caranddriver.gr/nea_montela/arthro/mercedes_gle_2015_idou_h_nea_ml-7408132