Volkswagen – Tiguan II

Το Tiguan δεν ήταν μεγάλη εμπορική επιτυχία μόνο στην Ελλάδα, αλλά και στις διεθνείς αγορές, έχοντας πουλήσει 2,8 εκατομμύρια αυτοκίνητα από το ξεκίνημα της εμπορικής του καριέρας το 2007. Με δεδομένο ότι η συγκεκριμένη κατηγορία των μικρομεσαίων αυτοκινήτων ελεύθερου χρόνου γνωρίζει στις μέρες μας τεράστια ανάπτυξη σε όλη την Ευρώπη, είναι προφανής η σημασία που δίνει η VW στο νέο μοντέλο και η μεγάλη προσοχή που δόθηκε στην εξέλιξή του. Πρόκειται άλλωστε για ένα εντελώς νέο αυτοκίνητο που βασίζεται και σε νέο «δάπεδο», αφού είναι το πρώτο αυτοκίνητο ελεύθερου χρόνου του γκρουπ που βασίζεται στη νέα πλατφόρμα MQB. Με δεδομένες στις καταναλωτικές συνήθειες της εποχής και την πρόθεση της VW να καλύψει τις ανάγκες όσο το δυνατόν περισσότερων αγοραστών, οι Γερμανοί φρόντισαν να εξελίξουν μία πλήρη γκάμα για το νέο Tiguan, με προσθιοκίνητες και τετρακίνητες εκδόσεις και μία πλήρη γκάμα κινητήρων.

Το νέο μοντέλο είναι μεγαλύτερο από το προηγούμενο (μήκος 4,486 μ.), ενώ και το μεταξόνιό του μεγάλωσε κατά 77 χιλιοστά, προσφέροντας έτσι μεγαλύτερους χώρους για τους επιβάτες. Το πίσω κάθισμα είναι και πάλι συρόμενo, με αυξημένη διαδρομή στα 18 εκατοστά (2 περισσότερα από πριν), προσφέροντας έτσι μεγάλη ευελιξία στην κατανομή των χωρών επιβατών και αποσκευών. Ο χώρος αποσκευών έχει επίσης αυξηθεί σε σχέση με το προηγούμενο μοντέλο, με χωρητικότητα που φτάνει τα 420 λίτρα (50 περισσότερα από πριν) με το κάθισμα τραβηγμένο πίσω ή τα 515 λίτρα με το κάθισμα τραβηγμένο εμπρός. Αξίζει επίσης να αναφερθεί η βελτίωση κατά 13% του συντελεστή αεροδυναμικής αντίστασης του αμαξώματος Cx, που βρίσκεται τώρα στο 0,32 αντί για το 0,37 του προηγούμενου, κάτι που σε ένα αυτοκίνητο ελεύθερου χρόνου έχει ακόμα μεγαλύτερη σημασία για τη μείωση της κατανάλωσης στις υψηλές ταχύτητες του αυτοκινητόδρομου, με δεδομένη τη μεγάλη επιφάνεια αεροδυναμικής αντίστασης που λόγω σχήματος παρουσιάζουν αυτά τα αυτοκίνητα. Το αυτοκίνητο μπορεί επίσης να παραγγελθεί με προαιρετικό πακέτο “off road”, στο οποίο περιλαμβάνεται και διαφορετικό «ρύγχος» εμπρός κι αυξημένη απόσταση από το έδαφος, που αυξάνουν τις γωνίες που χαρακτηρίζουν τις εκτός δρόμου δυνατότητες των αυτοκινήτων. . Το σύστημα τετρακίνησης 4Motion προσφέρεται και με επιλογέα οδηγικού προφίλ, που μεταβάλλει τα χαρακτηριστικά λειτουργίας διαφόρων συστημάτων του αυτοκινήτου, ανάλογα με το αν κινείται στην άσφαλτο ή εκτός δρόμου.

Το αυτοκίνητο προσφέρει μια πραγματικά πολύ καλή ποιότητα κύλισης στην άσφαλτο (η οποία πάντως εξακολουθεί να είναι έστω και λίγο υποδεέστερη αυτής του Passat, όπως συμβαίνει σε κάθε περίπτωση σύγκρισης ενός “SUV” μ’ ένα καλό σεντάν), είναι ποιοτικά πολύ προσεγμένο και οδηγικά ευχάριστο και ασφαλές, προσφέροντας τη δυνατότητα για πολύ ξεκούραστα ταξίδια. Η ηχομόνωση είναι πραγματικά υψηλού επιπέδου, κάτι που αντιλαμβάνεσαι ακόμα περισσότερο όταν οδηγείς το ντίζελ, με τον θόρυβο του κινητήρα να απομονώνεται πολύ αποτελεσματικά από το εσωτερικό του αυτοκινήτου. Το κιβώτιο DSG είναι εξαιρετικό, όπως πάντα, και τα φρένα αποτελεσματικά, ενώ το τιμόνι είναι αναπόφευκτα κάπως ελαφρύ, αφού το αυτοκίνητο προορίζεται και για χρήση εκτός δρόμου, είναι όμως πολύ ακριβές, οπότε δεν θα δυσκολέψει κανένα ακόμα και στη γρήγορη οδήγηση. To Tiguan OFFROAD είναι η πιο… ανήσυχη έκδοση του δημοφιλούς SUV της, καθώς διαθέτει στάνταρ τετρακίνηση 4Motion, σύστημα 4Motion Active Control, εμπρός προφυλακτήρα με μεγαλύτερη γωνία προσέγγισης και προστατευτική ποδιά για τον προφυλακτήρα. Η τετρακίνηση 4Motion με το σύστημα 4Motion Active Control επιτρέπει στον οδηγό να επιλέξει το ιδανικό πρόγραμμα ανάλογα με τις συνθήκες, μέσω του διακόπτη στην κεντρική κονσόλα: Onroad, Offroad και Snow. Αυτόματα η τετρακίνηση και τα συστήματα υποβοήθησης προσαρμόζουν την λειτουργία τους προκειμένου να προσφέρουν την μέγιστη δυνατή πρόσφυση.

Διαθέσιμο στην ελληνική αγορά είναι και το Tiguan Allspace, μια έκδοση του δημοφιλούς SUV Volkswagen με μεγαλύτερες διαστάσεις, αυξημένη ευρυχωρία και δυνατότητα φιλοξενίας επτά επιβατών. Συγκεκριμένα, το μήκος του μοντέλου είναι αυξημένο κατά 21,5 cm συγκριτικά με την απλή έκδοση και προσφέρει τη δυνατότητα είτε για μεγαλύτερο χώρο αποσκευών είτε για μία τρίτη σειρά καθισμάτων – η οποία ανήκει στο βασικό εξοπλισμό – που μπορεί να φιλοξενήσει με άνεση δύο επιπλέον επιβάτες. Ακόμη, τα δύο επιπλέον καθίσματα της 3ης σειράς μπορούν να αναδιπλωθούν μεμονωμένα και να δώσουν την δυνατότητα τοποθέτησης αντικειμένων μεγάλου μήκους.

Συμβαίνει σπανια ένας κατασκευαστής αυτοκινήτων να αλλάζει ακόμα και τη λαμαρίνα στο πλαίσιο ενός facelift. Βλέπετε, η Volkswagen είναι μία από τις λίγες εταιρείες, που «κυνηγούν» ακόμα και την παραμικρή λεπτομέρεια, αφού ο στόχος των Γερμανών είναι να ξεχωρίσουν από τους ανταγωνιστές τους, από την πιο απλή έως και την premium πλευρά κάθε κατηγορίας.
Η VW προχώρησε στις παρακάτω αλλαγές με το Tiguan II, το οποίο κατασκευάζεται από το 2016: το μπροστινό καπό είναι υψηλότερο και πλησιάζει σε στιλ αυτό της long έκδοσης Allspace, ενώ εκ νέου διαμορφώθηκαν και τα φτερά, ώστε να είναι σε θέση να φιλοξενήσουν τα LED φωτιστικά σώματα, τα οποία παραπέμπουν στο Golf 8. Τα τελευταία ανήκουν στο standard εξοπλισμό.
Πολύ πιο σημαντικό, όμως, είναι το γεγονός ότι το ανανεωμένο Tiguan είναι διαθέσιμο και ως plug-in hybrid. Στην “eHybrid” έκδοση, λοιπόν, συνεργάζονται ένας βενζινοκινητήρας 1,4 λίτρων και ένας ηλεκτροκινητήρας, με 150 PS και 85 kW (ή 116 PS), αντίστοιχα. Πρόκειται σαφώς για μια ξεχωριστή εμπειρία, όταν η συνδυαστική ροπή των 400 Nm «επιτίθεται» στον μπροστινό κινητήριο άξονα, ωθώντας το Tiguan να φτάσει στα 100 km/h από στάση σε περίπου 7,5 δευτερόλεπτα. Επιπλέον, η VW κάνει λόγο για μια αμιγώς ηλεκτρική αυτονομία της τάξης των 50 χιλιομέτρων, εφόσον η μπαταρία των 13 kWh, που τοποθετήθηκε κάτω από την πίσω σειρά θέσεων είναι πλήρως φορτισμένη

Κυβισμός (κ.εκ.)1.498 (4×2)1.498 (4×2)1.984 (4×4)1.984 (4×4)1.395 (H) (4×2)1.598 (D) (4×2)1.968 (D) (4×2)1.968 (D) (4×4)1.968 (D) (4×4)
Ισχύς (PS)130150190230245115150190240
Μέγιστη ταχύτητα (χλμ/ώρα)192202 (200)214 (208)220205185204 (202)212 (210)228
Επιτάχυνση 0-100 (χλμ/ώρα)10,29,2 (9,5)7,5 (8,2)6,57,510,99,3 (9,8)7,9 (8,6)6,5
Μέση κατανάλωση (λιτ./100χλμ)5,66,3 (6,5)7,1 (7,6)7,81,54,74,8 (4,9)5,7 (5,9)6,4
Αριθμός θυρών555555555
Αριθμός θέσεων55 (7)5 (7)5555 (7)5 (7)5
Τιμή σε ευρώ25.79027.830 (34.910)36.950 (42.240)48.26040.22027.67036.140 (36.910)37.500 (45.580)52.340
Τιμή σε δραχμές8.787.9429.483.072 (11.895.582)12.590.712 (14.393.280)16.444.59513.704.9659.428.55212.314.705 (12.577.082)12.778.125 (15.531.385)17.834.855

Euro NCAP: https://www.euroncap.com/en/results/vw/tiguan/24845
Προσωπικό σχόλιο: Οι εκδόσεις που “αξίζουν” είναι πολύ ακριβές.

Πηγή: https://auto-internet.gr/?auto7/3293/%CE%B1%CF%80%CE%BF%CF%83%CF%84%CE%BF%CE%BB%CE%B5%CF%82/%CE%B1%CF%80%CE%BF%CF%83%CF%84%CE%BF%CE%BB%CE%AE-%CF%83%CF%84%CE%B7-%CE%BC%CE%AC%CE%BD%CE%B7 & https://www.gocar.gr/news/feed/28723,Volkswagen_Tiguan_Allspace_Sthn_Ellada_m.html & https://autoagora.gr/autobild/news/nea-montela/Odhgoyme-to-neo-VW-Tiguan-plug-in-hybrid_207936.asp