Hyundai – Ioniq 5

Η Hyundai έχει ένα ιδιαίτερα φιλόδοξο πρόγραμμα για την ανάπτυξη της ηλεκτροκίνησης, έχοντας δημιουργήσει αρκετά ηλεκτρικά μοντέλα και έχοντας εξελίξει και μία νέα δική της πλατφόρμα ειδικά για ηλεκτρικά αυτοκίνητα (E-GMP). Το πρώτο μοντέλο της μάρκας που βασίστηκε σ’ αυτήν την πλατφόρμα και διατίθεται και στην ευρωπαϊκή αγορά είναι το Ioniq 5, ένα πεντάθυρο crossover (απόσταση από το έδαφος 16 εκ.) μήκους 4,635 μ., με ένα πολύ μεγάλο μεταξόνιο 3.000 χιλιοστών!

Αυτό που εντυπωσιάζει (δεν είναι άλλωστε νέο στα ηλεκτρικά Hyundai, αφού το είχαμε παρατηρήσει και στο ηλεκτρικό Kona) είναι η χαμηλή κατανάλωση ενέργειας με την οποία μπορεί να κινηθεί κανείς μέσα και γύρω από την πόλη, επιτρέποντας μια μεγάλη αυτονομία, που πλησιάζει την επίσημη τιμή του τυποποιημένου κύκλου όσο σε ελάχιστα ηλεκτρικά αυτοκίνητα. Έτσι, μπορεί μεν να χρειάζεται κάποια προσπάθεια και πολλά «κόλπα» εξοικονόμησης για να φτάσει κανείς τα 500 χιλιόμετρα της επίσημης τιμής, στην πράξη όμως είναι πολύ εύκολο να ξεπεράσει τα 450, χωρίς υπερβολικές προσπάθειες οικονομικής οδήγησης (απλώς εμείς χρησιμοποιήσαμε το σύστημα ανάκτησης ενέργειας κατά την επιβράδυνση στο ισχυρότερο από τα 4 επίπεδα στα οποία μπορεί να ρυθμιστεί) και φυσικά με τον κλιματισμό σε κανονική λειτουργία. Η αυτονομία στο ταξίδι είναι μια άλλη ιστορία, το έχουμε αναφέρει πολλές φορές, σε καμία περίπτωση δεν πλησιάζει αυτή του αστικού περιβάλλοντος και εξαρτάται σε μεγάλο βαθμό από την ταχύτητα με την οποία κινείται κανείς στον αυτοκινητόδρομο. Αξίζει επίσης να αναφέρουμε ότι το αυτοκίνητο χρειάζεται σέρβις κάθε 2 χρόνια ή 30.000 χιλιόμετρα.

Oι Κορεάτες έκαναν κι εδώ πολύ καλή δουλειά και το Ioniq 5 προσφέρει πολύ καλή ποιότητα κύλισης και άνεση για τα δεδομένα των ηλεκτρικών αυτοκινήτων (τα οποία είναι σημαντικά βαρύτερα από τα αντίστοιχα συμβατικά μοντέλα) και μόνο οι απότομες εγκάρσιες ανωμαλίες γίνονται αισθητές λίγο περισσότερο απ’ ότι σ’ ένα κάλο συμβατικό αυτοκίνητο. Ταυτόχρονα το χαμηλό κέντρο βάρους και το σωστό στήσιμο του αυτοκινήτου προσφέρουν πολύ καλό κράτημα και απολύτως προβλέψιμη συμπεριφορά, στοιχεία σίγουρα απαραίτητα σε ένα τόσο δυνατό αυτοκίνητο. Θα επισημάνουμε μόνο την κάπως αργή απόκριση του τιμονιού, που δεν δημιουργεί πρόβλημα στην οδήγηση, αλλά δεν προδιαθέτει και για εκμετάλλευση της δύναμης του αυτοκινήτου με αντίστοιχα γρήγορους ρυθμούς. Οι επιδόσεις υπάρχουν, αλλά όχι κάποιος σπορ χαρακτήρας, κάτι που βρίσκουμε βέβαια απολύτως φυσιολογικό σ’ ένα ηλεκτρικό crossover με οικογενειακό χαρακτήρα. Επαρκή είναι και τα φρένα, που λειτουργούν περισσότερο επικουρικά όταν ο οδηγός επιλέξει το ισχυρότερο επίπεδο ανάκτησης ενέργειας κατά την επιβράδυνση.

Χώροι-πρακτικότητα
Δύναμη-επιδόσεις
Ποιότητα κύλισης
Προσεγμένο εσωτερικό
Εξοπλισμός
Αυτονομία στην πόλη
Χαμηλό κόστος χρήσης
5ετής εγγύηση

Τιμή για λίγους
Μικρές θήκες στις πόρτες
Κάπως αργή απόκριση τιμονιού
Έλλειψη ρεζέρβας

Κυβισμός (κ.εκ.) ή kWh58 (E) (4×2)77 (E) (4×2)77 (E) (4×4)
Ισχύς (PS)170229325
Μέγιστη ταχύτητα (χλμ/ώρα)185185185
Επιτάχυνση 0-100 (χλμ/ώρα)8,57,35,1
Μέση κατανάλωση (λιτ./100χλμ ή kWh/100χλμ)16,717,0017,9
Αριθμός θυρών555
Αριθμός θέσεων5 55
Τιμή σε ευρώ49.09053.89057.390

Euro NCAP: https://www.euroncap.com/en/results/hyundai/ioniq+5/43813
Προσωπικό σχόλιο: Ακόμα ένα μοντέλο χωρίς κάποια πρόβλεψη, απλά ακολουθεί το “ρεύμα” της εποχής.

Πηγή: https://auto-internet.gr/?auto7/5254/%CE%BC%CE%BF%CE%BD%CE%B5%CF%82-%CE%B4%CE%BF%CE%BA%CE%B9%CE%BC%CE%B5%CF%82/%CE%BF%CE%B9-%CE%BA%CE%BF%CF%81%CE%B5%CE%AC%CF%84%CE%B5%CF%82-%CE%AD%CF%87%CE%BF%CF%85%CE%BD-%CF%84%CE%BF%CE%BD-%CF%84%CF%81%CF%8C%CF%80%CE%BF-%CF%84%CE%BF%CF%85%CF%82