Lexus – RX 350/450h III

Η τρίτη γενιά του υβριδικού SUV της Lexus είναι αναβαθμισμένη αισθητικά, αλλά και τεχνολογικά. Χάρη στη δεύτερης γενιάς υβριδικής τεχνολογίας Lexus Hybrid Drive, το νέο Lexus RX 450h διαθέτει περισσότερη ισχύ, ενώ ταυτόχρονα είναι πιο οικολογικό, αφού η μέση κατανάλωση είναι μόλις 6,3 l/100km. Αναφορικά με την εξωτερική του εμφάνιση, το νέο Lexus RX 450h ακολουθεί τη σχεδιαστική γλώσσα L-finesse της ιαπωνικής εταιρείας. 10 χλστ. πιο μακρύ, 40 χλστ. πιο φαρδύ και 15 χλστ. πιο ψηλό σε σχέση με τον προκάτοχό του έχει σχεδιαστικές ομοιότητες με το πρωτότυπο LF-Xh concept. Εμπρός, ξεχωρίζουν η μεγαλύτερη μάσκα με τις πολλές κάθετες χρωμιωμένες γρίλιες (δίνουν την αίσθηση ότι «ρέουν προς τον προφυλακτήρα) και τα μεγαλύτερα φωτιστικά σώματα εμπρός τα οποία καταβαίνουν και κλίνουν προς το κέντρο ενισχύοντας έτσι το δυναμισμό του μοντέλου, ενώ ταυτόχρονα τονίζουν το φάρδος του οχήματος. Πλάι διακρίνεται το νεύρο που ξεκινά από τα φώτα και «σβήνει» όσο πηγαίνεις προς τα πίσω (η γραμμή της οροφής, η κλίση της πίσω κολόνας και οι όγκοι είναι ανάλογοι με αυτούς της προηγούμενης γενιάς), ενώ πίσω ξεχωρίζουν τα μακρόστενα φωτιστικά σώματα, τα οποία δεν ενώνονται με το πίσω τζάμι, όπως συνέβαινε στην προηγούμενη γενιά.

Συνοπτικά, το νέο μοντέλο της Lexus καταφέρνει και εμφανίζεται επιβλητικό και πολυτελές, ενώ ταυτόχρονα είναι ικανό αεροδυναμικά, αφού ο δείκτης αεροδυναμικής οπισθέλκουσας είναι 0.32. Κάτω από το καπό του Lexus RX 450h βρίσκονται ο 3,5 λίτρων V6 του RX 350, ο οποίος ωφελείται παράλληλα από την δεύτερης γενιάς υβριδική τεχνολογία της φίρμας. Αυτός αποδίδει 249 ίππους στις 6.000 σ.α.λ. και έχει 317 Nm ροπής στις 4.800 σ.α.λ., ενώ βασικά χαρακτηριστικά του είναι πως ακολουθεί τον κύκλο καύσης του Άτκινσον, ότι επωφελείται των αερίων της καύσης για το «ζέσταμα» του κινητήρα κατά την εκκίνηση και τέλος διαθέτει σύστημα το οποίο ψύχει τον αέρα εισαγωγής. Τρεις καινοτομίες δηλαδή που συμβάλλουν στην μείωση της κατανάλωσης, η οποία είναι (συνδυαστικά με την υβριδική τεχνολογία) 6,3 l/100 km. Η διάταξη της υβριδικής τεχνολογίας δεν διαφέρει συγκριτικά με το παρελθόν, αφού το RX 450h διαθέτει πάλι έναν βενζινοκινητήρα και δύο ηλεκτροκινητήρες οι οποίοι δουλεύουν μεταξύ τους αλληλοδιαδοχικά. Στο εμπρός μέρος του οχήματος είναι τοποθετημένος ο V6, ο ηλεκτροκινητήρας, μια γεννήτρια, μια μπαταρία υψηλών επιδόσεων, η μονάδα ελέγχου ισχύος και ένα σύστημα (με πλανήτες, κάτι σαν διαφορικό), το οποίο «μοιράζει» την ισχύ αναλόγως των συνθηκών.

Στο εμπρός μέρος του οχήματος είναι τοποθετημένος ο V6, ο ηλεκτροκινητήρας, μια γεννήτρια, μια μπαταρία υψηλών επιδόσεων, η μονάδα ελέγχου ισχύος και ένα σύστημα (με πλανήτες, κάτι σαν διαφορικό), το οποίο «μοιράζει» την ισχύ αναλόγως των συνθηκών. Στο πίσω μέρος από την άλλη είναι τοποθετημένος ο δεύτερος ηλεκτροκινητήρας του οχήματος, ο οποίος ενεργοποιείται και ελέγχεται από το σύστημα VDIM (Vehicle Dynamics Integrated Management) σε συνδυασμό με τη μονάδα ελέγχου ισχύος (power control unit). Η πίσω μονάδα δηλαδή είναι ανεξάρτητη μηχανικά από την εμπρός, καθώς δεν υπάρχουν άξονες μετάδοσης ή διαφορικά. Όλα γίνονται ηλεκτρονικά. Όσον αφορά στους δύο ηλεκτροκινητήρες αυτοί είναι οι ίδιοι με του RX 400h (αποδίδουν 176 και 86 ίππους ο εμπρός και ο πίσω αντίστοιχα), ωστόσο χάρη στη βελτιωμένη PCU έχουν μεγαλύτερο εύρος μέγιστης ροπής. Ο εμπρός ηλεκτροκινητήρας έχει 335 Nm ροπής και ο πίσω 139 Nm, διαθέσιμη και στους δύο από τις 0 σ.α.λ.. Τέλος, να σημειωθεί, ότι βελτιωμένη είναι η μονάδα ελέγχου της ισχύος (μικρότερη σε όγκο και βάρος, αφού από 30 L και 30 kg, «κατέβηκε» στα 18,2 L και 22 kg), όπως και οι μπαταρίες νικελίου μετάλλου υδριδίου που είναι τοποθετημένες κάτω από τη δεύτερη σειρά των καθισμάτων.

Κυβισμός (κ.εκ.)3.4563.456 (H)
Ισχύς (PS)277299
Μέγιστη ταχύτητα (χλμ/ώρα)200200
Επιτάχυνση 0-100 (χλμ/ώρα)8,07,8
Μέση κατανάλωση (λιτ./100χλμ)10,66,3
Αριθμός θυρών55
Αριθμός θέσεων5 (7)5 (7)
Τιμή σε ευρώ78.500
Τιμή σε δραχμές26.748.875

Euro NCAP:
Προσωπικό σχόλιο: Θα αγόραζε κανείς την μην υβριδική έκδοση;

Πηγή: http://www.autotriti.gr/data/news/preview_news/91281.asp