Renault – Kangoo I

Η συνεργασία της Renault με την Nissan, επεκτάθηκε και στον τεχνολογικό τομέα. Ηταν αναμενόμενο λοιπόν η Renault να κάνει ένα σημαντικό βήμα αξιοποιώντας την τεχνογνωσία των μηχανικών της ιαπωνικής εταιρείας στην τετρακίνηση. Ετσι μετά το πετυχημένο εγχείρημά της να εισαγάγει τετρακίνηση στο μεγάλο πολυμορφικό της, το Scenic (RX4), επιχειρεί το ίδιο και με το Kangoo. Αν και το 4×4 της γαλλικής φίρμας παραπέμπει στις επαγγελματικές καταβολές του, δεν παύει να αποτελεί έναν αξιόλογο αντίπαλο των Suzuki Jimny, Mitsubisi Pajero Pinin kai Daihatsu Terios.

Εξωτερικά οι όποιες σχεδιαστικές διαφοροποιήσεις με τη δικίνητη έκδοση περιορίζονται στο μέγεθος των πλευρικών προστατευτικών πλαστικών και στους ανασχεδιασμένους καθρέπτες. Ο εκτός δρόμου χαρακτήρας του αυτοκινήτου τονίζεται και με την «ποδιά» που είναι τοποθετημένη κάτω από τη μάσκα και εκτείνεται μέχρι τον κινητήρα. Από εκεί και πέρα, η απόσταση από το έδαφος έχει αυξηθεί σε σχέση με την προσθιοκίνητη έκδοση κατά 20 χλστ., που σε συνδυασμό με τους μικρούς προβόλους, δίνουν στο Kangoo 4×4 ικανοποιητικές εκτός δρόμου δυνατότητες. Το Kangoo ξεχωρίζει λόγω του μακρού αμαξώματός του και της ευρυχωρίας που προσφέρει στους επιβάτες του, αν και το βαθύ κάθισμα μέσα σε ένα ψηλοτάβανο αυτοκίνητο προκαλεί μια ιδιότυπη αίσθηση.

Εντός δρόμου ο κινητήρας των 1,6 λίτρων που αποδίδει 95 ίππους, δεν βάζει βέβαια φωτιά στην άσφαλτο, διαθέτει όμως επαρκή ελαστικότητα για ασφαλείς προσπεράσεις. Ευλογία θεού μοιάζει το “φιλτράρισμα” των κραδασμών από τις αναρτήσεις του Kangoo, αν και λόγω του όγκου του δεν είναι τόσο ευέλικτο και αντιδρά με έντονη υποστροφή στις γρήγορες στροφές. Προσφέρεται όμως για άνετα ταξίδια. Εξάλλου παραμένει σταθερό και δεν κινδυνεύει να ανατραπεί παρά το μεγάλο ύψος του. Παρ’ όλα αυτά το χώμα δεν είναι το στοιχείο του Kangoo αν κα αιφνιδιάζει ευχάριστα το ύψος του από το έδαφος (205 εκ.). Το Kangoo 4×4 διαθέτει ένα εξελιγμένο σύστημα τετρακίνησης. Υπό κανονικές συνθήκες (ασφάλτου) η κίνηση είναι στους εμπρός τροχούς. Οταν ένα μέρος της πρόσφυσης των κινητήριων τροχών χαθεί, μέσω ενός συνεκτικού συμπλέκτη, μεταδίδεται ροπή και στους τροχούς του πίσω άξονα. Η συγκεκριμένη ροπή μεταφέρεται στον πίσω άξονα μέσω ενός υδραυλικού μηχανισμού αυτόματης προσαρμογής της ροπής που είναι αντιστρόφως ανάλογη με την ταχύτητα που έχει το αυτοκίνητο.

Απόσταση από το έδαφος.
Μεγάλο κατώφλι φόρτωσης.
Χώροι και άνεση.

Έντονες κλίσεις στις στροφές.
Μέτριες επιδόσεις κινητήρα.
Τιμή για 1600άρι.

Κυβισμός (κ.εκ.)1.149 (4×2)1.598 (4×2)1.598 (4×4)1.461 (D) (4×2)1.870 (D) (4×4)
Ισχύς (PS)7595958280
Μέγιστη ταχύτητα (χλμ/ώρα)157170153155142
Επιτάχυνση 0-100 (χλμ/ώρα)14,711,713,112,516,2
Μέση κατανάλωση (λιτ./100χλμ)7,07,58,65,37,4
Αριθμός θυρών5 5555
Αριθμός θέσεων5 5555
Τιμή σε ευρώ20.600
Τιμή σε δραχμές7.019.000

Euro NCAP: https://www.euroncap.com/en/ratings-rewards/latest-safety-ratings/en/results/renault/kangoo/15621
Προσωπικό σχόλιο: Ένα μικρών διαστάσεων βανάκι 4×4.

Πηγή: Auto Νέα, Τεύχος 489 & https://www.kathimerini.gr/127625/article/epikairothta/ellada/renault-kangoo-4×4-praktiko-kai-ikano