Το Grand Cherokee ήταν το πρώτο προϊόν της Jeep που εξελίχθηκε ενεργά και από την Chrysler.
Η παραγωγή της πρώτης γενιάς του Grand Cherokee, που έφερε τον κωδικό ZJ, ξεκίνησε στις 19 Απριλίου 1992 (αν και ο επίσημος κωδικός των πρώτων αντιτύπων / Vehicle Identification Number / VIN-code αναφέρει έτος 1993), στο προορισμένο για το μοντέλο αυτό εργοστάσιο του Τζέφερσον στο Ντιτρόιτ (και έχει παραμείνει στο ίδιο από τότε) και έληξε στις 22 Μαΐου 1998.
Αρχικά, το Grand Cherokee είχε εξελιχθεί και παρουσιαστεί με σκοπό να αντικαταστήσει το κάπως μικρότερο SUV Jeep Cherokee, όπως προαναφέρθηκε. Ωστόσο η υψηλή δημοτικότητα που συνέχιζε να έχει το Cherokee στο ευρύ κοινό, είχε ως αποτέλεσμα να διατηρηθεί στην παραγωγή, ως μια φθηνότερη εναλλακτική λύση, και να υπάρξουν και μετέπειτα γενιές του, έως και σήμερα.
Εκτός από την παραγωγή στις Ηνωμένες Πολιτείες, από το 1994 το Grand Cherokee συναρμολογείται επίσης και στο Γκρατς της Αυστρίας, στο Steyr Daimler της εταιρείας Puch, με ρυθμούς παραγωγής 30.000 αυτοκίνητα ετησίως. Τα Grand Cherokee που κατασκευάζονται στο εργοστάσιο αυτό, είναι όσα προορίζονται για πώληση στην Ευρώπη.
Από την πρώτη στιγμή, το Grand Cherokee κέρδισε την αναγνώριση εκ μέρους του κοινού, λόγω της σχετικά εύκολης συντήρησής του για μοντέλο τέτοιας κατηγορίας, τους άπλετους χώρους στο εσωτερικό του και τις εξαιρετικές δυνατότητές του στην κίνηση εκτός δρόμου. Ωστόσο, τα πρώτα αντίτυπα εμφάνισαν κάποια σοβαρά προβλήματα αναξιοπιστίας, μολονότι από το 1995 μειώθηκαν αισθητά και από το 1996 η αξιοπιστία του μοντέλου βελτιώθηκε περαιτέρω.
Η πρώτη γενιά του Grand Cherokee ήταν το πρώτο στην ιστορία μοντέλο της Jeep με Σύστημα Αντιμπλοκαρίσματος Τροχών (Anti-lock Braking System / ABS) και στους 4 τροχούς, καθώς και αερόσακο οδηγού – όλα μάλιστα στάνταρ από το λανσάρισμα. Ήταν επίσης και το πρώτο SUV στην ιστορία της αυτοκίνησης με αερόσακο οδηγού και μάλιστα ως στάνταρ, ενώ από την σεζόν (model year) του 1995 τα 4 δισκόφρενα έγιναν στάνταρ σε όλα τα Grand Cherokee.
Jeep Grand Cherokee 5.9 λίτρων V8 του 1998.
Από την σεζόν του 1996, απέκτησε και στάνταρ αερόσακο συνοδηγού και ένα τιμόνι νέας σχεδίασης, πάντα φυσικά με στάνταρ αερόσακο οδηγού, ενώ ταυτόχρονα έγινε μια αλλαγή στη μπροστινή γρίλια, η οποία πλέον εισχωρούσε λίγο πιο χαμηλά στον προφυλακτήρα.
Στην Ευρώπη κυκλοφόρησε εξ αρχής ως SUV πολυτελείας και μέχρι την σημερινή γενιά διατηρεί την ίδια κατάταξη. Αντιθέτως, στις ΗΠΑ θεωρείται ως ημι-πολυτελές μεσαίο SUV, λόγω της ύπαρξης πολλών μοντέλων SUV με πολύ μεγαλύτερες διαστάσεις, από αρκετές άλλες αυτοκινητοβιομηχανίες.
Κυβισμός (κ.εκ.) | 3.960 | 5.216 | 5.899 | 2.499 (D) |
Ισχύς (PS) | 184 | 211 | 237 | 116 |
Μέγιστη ταχύτητα (χλμ/ώρα) | 180 | 180 | 200 | 160 |
Επιτάχυνση 0-100 (χλμ/ώρα) | 10,2 | 9,5 | 9,3 | 12,5 |
Μέση κατανάλωση (λιτ./100χλμ) | 14,8 | 15,7 | 17,9 | 9,9 |
Αριθμός θυρών | 5 | 5 | 5 | 5 |
Αριθμός θέσεων | 5 | 5 | 5 | 5 |
Τιμή σε ευρώ | – | – | – | – |
Τιμή σε δραχμές | – | – | – | – |
Euro NCAP: –
Προσωπικό σχόλιο: Η αρχή μιας μεγάλης ιστορίας.
Πηγή: Auto Νέα, Τεύχος 402