Fiat – Panda 4×4 II

Καιρό τώρα, οι λύσεις που πουλάνε στην αυτοκινητοβιομηχανία είναι αυτές που “λανσάρουν” ένα διαφορετικό life style. Ακολουθώντας την πολιτική μάρκετινγκ με αυτή του πρώτου Panda, η Fiat δημιούργησε λοιπόν και την τετρακίνητη έκδοση του αυτοκινήτου, έκδοση που “ενσωματώνει” ακόμη περισσότερο life style. Σχεδιαστικά, το τετρακίνητο Panda ξεχωρίζει από την δικίνητη έκδοση από τους διαφοροποιημένους προφυλακτήρες εμπρός και πίσω που δίνουν ένα πιο… adventure look στο αυτοκίνητο σε συνδυασμό με την αυξημένη απόσταση του αμαξώματος από το έδαφος, που φτάνει τα 16 εκατοστά. Στο εσωτερικό η μόνη αλλαγή εντοπίζεται στις επενδύσεις των καθισμάτων.

Πιο εκτεταμένες είναι οι αλλαγές που κρύβονται κάτω από το αμάξωμα, σημαντικότερη των οποίων είναι η ύπαρξη συνεκτικού συμπλέκτη που μεταφέρει την κίνηση και στο πίσω διαφορικό, όπως και ο επανασχεδιασμός της πίσω ανάρτησης, που είναι ανεξάρτητη και διαθέτει αντιστρεπτική ράβδο, ενώ το σύστημα φρένων αποτελείται πλέον από δίσκους και στους τέσσερις τροχούς. Βασικός κινητήρας του τετρακίνητου Panda είναι ο γνωστός 1200άρης με τους 60 ίππους.

Στη μεν άσφαλτο εκείνο που κάνει την διαφορά από την δικίνητη έκδοση είναι το μεγαλύτερο ύψος του αμαξώματος από το έδαφος που σε κάποιες περιπτώσεις μεταφράζεται σε αυξημένες κλίσεις του αμαξώματος, οι οποίες όμως σε καμία περίπτωση δεν ανησυχούν τον οδηγό. Οι εκτός δρόμου ικανότητες του αυτοκίνητου είναι μεγάλες, όπως αποδεικνύεται από τις γωνίες που χαρακτηρίζουν τις δυνατότητες προσέγγισης σε δύσκολα εδάφη.

Κυβισμός (κ.εκ.)1.2421.248 (D)
Ισχύς (PS)6070
Μέγιστη ταχύτητα (χλμ/ώρα)145150
Επιτάχυνση 0-100 (χλμ/ώρα)20,018,0
Μέση κατανάλωση (λιτ./100χλμ)6,65,3
Αριθμός θυρών55
Αριθμός θέσεων4 4
Τιμή σε ευρώ12.980
Τιμή σε δραχμές4.422.935

Euro NCAP: https://www.euroncap.com/en/ratings-rewards/latest-safety-ratings/en/results/fiat/panda/15639
Προσωπικό σχόλιο: Ακριβούτσικο, αλλά δεν έχει το θορυβώδες διαφορικό της Steyer όπως το παλιό.

Πηγή: Auto Τύπος, τεύχος 12