Hyundai – Santa Fe I

Το Santa Fe, σχεδιασμένο εξ ολοκλήρου από τους Κορεάτες και εξελιγμένο σύμφωνα με τους ευρωπαϊκούς κανονισμούς και απαιτήσεις στις αναβαθμισμένες ευρωπαϊκές εγκαταστάσεις της εταιρίας στο Έσμπορν της Γερμανίας, διαθέτει όμορφες στρογγυλοποιημένες γραμμές που συνδυασμένες με την επιθετική μάσκα εμπρός και τους ενσωματωμένους προβολείς ομίχλης του δίνουν εκτός από μοντέρνα εμφάνιση και ξεχωριστή προσωπικότητα. Βέβαια ορισμένοι θα σπεύσουν να πουν ότι εξωτερικά μοιάζει με μακρύ Rav προηγούμενης γενιάς, κάτι που δεν είναι και απόλυτα αναληθές.

Κατά το πρώτο έτος παραγωγής, το Santa Fe προσφέρθηκε με έναν από τους δύο συνδυασμούς κινητήρων και κιβωτίων ταχυτήτων. Στη Βόρεια Αμερική, ένας τετρακύλινδρος κινητήρας 2,4 λίτρων με αποδοτικότητα καυσίμου ήταν στάνταρ εξοπλισμός και μπορούσε να συνδυαστεί είτε με 5-τάχυτο χειροκίνητο είτε με 4-τάχυτο αυτόματο. Ένα 2.656 cc το Delta V6 προσέφερε περισσότερη ισχύ από τον τετρακύλινδρο, αλλά ήταν διαθέσιμο μόνο με το αυτόματο. Η κίνηση των μπροστινών τροχών ήταν στάνταρ (με προαιρετικό έλεγχο πρόσφυσης με το V6) και 4WD ήταν προαιρετικό. Ένα 2.0 L Common Rail Turbo Diesel (CRTD) προσφέρθηκε εκτός των Ηνωμένων Πολιτειών. Η Αυστραλιανή Santa Fe κυκλοφόρησε τον Νοέμβριο του 2000 με μόνο μία επιλογή κινητήρα / κιβωτίου ταχυτήτων – ένα 2,7L V6 σε συνδυασμό με ένα τετρατάχυτο αυτόματο κιβώτιο. Το 4WD ήταν στάνταρ. Ένας φθηνότερος τετρακύλινδρος 2.4L προσχώρησε στη σειρά αρκετούς μήνες αργότερα το 2001, αλλά ήταν διαθέσιμος μόνο με χειροκίνητο κιβώτιο.

Εσωτερικά το νέο αμάξωμα, εκτός από προσεγμένο στις λεπτομέρειες είναι και άκρως ευρύχωρο για πέντε επιβάτες, με πλούσιο χώρο φόρτωσης και αρκετές ευκολίες για να κάνουν τη ζωή τους πιο εύκολη. Στην πίσω πόρτα το κρύσταλλο ανοίγει και ανεξάρτητα από αυτήν.
Για την κίνηση του κορεάτικου αυτοκινήτου στην Ελλάδα χρησιμοποιούνται δύο κινητήρες: ένας τετρακύλινδρος εν σειρά με 2.400 κυβικά και 145 ίππους και ένας V-6 με 2.700 κυβικά και 179 ίππους.

Πλούσιοι χώροι.
Κρύσταλλο πίσω πόρτας ανεξάρτητο.
Μοντέρνα σχεδίαση.

Ποιότητα υλικών.
Κινητήρας 2.400 κ.εκ..
Περιορισμένες δυνατότητες εκτός δρόμου.

Κυβισμός (κ.εκ.)2.3512.6561.991 (D)
Ισχύς (PS)145179125
Μέγιστη ταχύτητα (χλμ/ώρα)173182171
Επιτάχυνση 0-100 (χλμ/ώρα)11,411,113,0
Μέση κατανάλωση (λιτ./100χλμ)9,811,47,5
Αριθμός θυρών555
Αριθμός θέσεων5 55
Τιμή σε ευρώ35.790
Τιμή σε δραχμές12.195.000

Euro NCAP: https://www.euroncap.com/en/ratings-rewards/latest-safety-ratings/en/results/hyundai/santa-fe/15570
Προσωπικό σχόλιο: Κακός συνδυασμός τιμής και κυβικών για κορεάτικο αυτοκίνητο..

Πηγή: Auto Νέα, Τεύχος 380