Land Rover – Discovery I

Το Discovery Series I παρουσιάστηκε κατά τη διάρκεια της Έκθεσης Αυτοκινήτου της Φρανκφούρτης του 1989 και κυκλοφόρησε στην αγορά στο Ηνωμένο Βασίλειο τον Οκτώβριο του ίδιου έτους, αφού το όχημα είχε αναπτυχθεί με την κωδική ονομασία “Project Jay”. Το νέο μοντέλο βασίστηκε έντονα στο πιο πολυτελές Range Rover, χρησιμοποιώντας το ίδιο πλαίσιο, ανάρτηση και σύστημα 4WD, και ένα παρόμοιο σχέδιο αμαξώματος – ειδικά το τετράθυρο αντιγράφηκε πολύ από την ακριβότερη δομή αμαξώματος του Range Rover. Ωστόσο, με μικρότερους κινητήρες διαθέσιμους, μόλις δύο πλευρικές πόρτες στην αρχή και άλλες μειώσεις κόστους, το νέο Discovery ήταν οικονομικά πιο προσιτό, για ένα μεγαλύτερο, τμήμα της μεσαίας κατηγορίας αγοράς, που προοριζόταν να αντισταθμίσει τον ιαπωνικό ανταγωνισμό εκείνη την εποχή.

Το Discovery ήταν το πρώτο μοντέλο της Land Rover, το οποίο τοποθετήθηκε ως οικογενειακό αυτοκίνητο, σχεδιασμένο να είναι τόσο πλήρως ικανό εκτός δρόμου, και κατάλληλο για καθημερινή οδηγηση για οποιαδήποτε οικογένεια, προσφέροντας ακόμη περισσότερο χώρο αποσκευών και προαιρετικά περισσότερες θέσεις από το Range Rover. Το Discovery Ι παραμένει το μόνο μοντέλο που προσφέρεται ως τρίθυρο και ήταν το μόνο διαθέσιμο με τετρακύλινδρο βενζινοκινητήρα μέχρι το 2017.

Κατά την κυκλοφορία, το Discovery ήταν διαθέσιμο μόνο ως τρίθυρο μοντέλο, αλλά η πεντάθυρη έκδοση ακολούθησε τον επόμενο χρόνο, το 1990. Και οι δύο ήταν εξοπλισμένες με πέντε θέσεις, με την επιλογή να τοποθετηθούν δύο καθίσματα άλματος στο χώρο των αποσκευών. Σε σύγκριση με το Range Rover, στο Discovery ήταν ελαφρώς μακρύτερο πίσω, το οποίο επεκτάθηκε περαιτέρω στη σειρά II. Προκειμένου να δημιουργηθεί χώρος για προαιρετικά καθίσματα της τρίτης σειράς, ο εφεδρικός τροχός έπρεπε να κινηθεί προς τα έξω του αυτοκινήτου, προσαρμοσμένος στην πίσω πόρτα που περιστρέφεται πλευρικά, αντί για την χωριστή πίσω πόρτα του Range Rover. Η οροφή του πίσω τμήματος του αυτοκινήτου ανυψώθηκε, για να δημιουργήσει επαρκή χώρο στην τρίτη σειρά. Σε συνδυασμό με ένα σύμπλεγμα πλευρικών παραθύρων, αυτό έδωσε στο Discovery τη δική του ξεχωριστή εμφάνιση και προφίλ.

Κυβισμός (κ.εκ.)3.5283.9472.495 (D)
Ισχύς (PS)155185113
Μέγιστη ταχύτητα (χλμ/ώρα)163170148
Επιτάχυνση 0-100 (χλμ/ώρα)13,711,517,8
Μέση κατανάλωση (λιτ./100χλμ)15,616,48,6
Αριθμός θυρών3 (5)53 (5)
Αριθμός θέσεων5 (7)5 (7)5 (7)
Τιμή σε ευρώ
Τιμή σε δραχμές

Euro NCAP:
Προσωπικό σχόλιο: Τα κυβικά ήταν απαγορευτικά για την ελληνική αγορά της εποχής εκείνης.

Πηγή: Auto Νέα, Τεύχος 402