Το νέο Grand Cherokee επαναπροσδιορίζει την κατηγορία των πολυτελών 4×4 και θέτει τον πήχη ακόμα πιο ψηλά. Σχεδιασμένο από λευκό χαρτί, μεγαλύτερο σε διαστάσεις από τον προκάτοχό του, με ακόμα πιο δυνατούς κινητήρες, με περισσότερες δυνατότητες εκτός δρόμου και σχεδιασμένο για μεγάλα ταξίδια με κορυφαία άνεση, αποτελεί την πιο σύγχρονη μορφή έκφρασης της εταιρίας Το νέο Grand Cherokee επαναπροσδιορίζει την κατηγορία των πολυτελών 4×4 και θέτει τον πήχη ακόμα πιο ψηλά. Σχεδιασμένο από λευκό χαρτί, μεγαλύτερο σε διαστάσεις από τον προκάτοχό του, με ακόμα πιο δυνατούς κινητήρες, με περισσότερες δυνατότητες εκτός δρόμου και σχεδιασμένο για μεγάλα ταξίδια με κορυφαία άνεση, αποτελεί την πιο σύγχρονη μορφή έκφρασης της εταιρίας που στιγμάτισε την κατηγορία, χαρίζοντάς της το όνομά της.
Κατά τον σχεδιασμό του μοντέλου, δόθηκε έμφαση στη διατήρηση των επιδόσεων και της πολυτέλειας σε υψηλά επίπεδα, αλλά παράλληλα οι μηχανικοί της εταιρείας είχαν εργαστεί σκληρά και για την μείωση του θορύβου και των κραδασμών. Αυτό επετεύχθη με την εμφανή βελτίωση του επιπέδου συναρμολόγησης των εσωτερικών υλικών, καθώς και την περαιτέρω βελτίωση της ηχομόνωσης του σαλονιού. Σημαντική βελτίωση παρατηρήθηκε και στην οδική συμπεριφορά / κράτημα, ιδίως στις υψηλές ταχύτητες, καθώς τα παλαιότερα Grand Cherokee είχαν εισπράξει πλήθος από αρνητικά σχόλια σε αυτό τον τομέα. Ο αεροδυναμικός συντελεστής Cd της τρίτης γενιάς ήταν 0,41.
Για πρώτη φορά, ως αποτέλεσμα της καθοδήγησης της Mercedes-Benz, το ντεπόζιτο των καυσίμων σφραγίστηκε με ισχυρότερα υλικά και τοποθετήθηκε μπροστά από τον πίσω άξονα και προς το κέντρο του αμαξώματος, κάτω από τα πίσω καθίσματα, μειώνοντας έτσι δραστικά τις πιθανότητες να εκραγεί σε οπίσθια πρόσκρουση και να ξεσπάσει πυρκαγιά. Αυτή η διάταξη διατηρήθηκε και στις επόμενες γενιές του μοντέλου.
Όλες οι εκδόσεις απέκτησαν πλευρικούς αερόσακους τύπου κουρτίνας (side-curtain airbags) εμπρός και πίσω, σχεδιασμένοι για την προστασία της κεφαλής και του άνω μέρους των πλευρών.Επίσης, με την έναρξη της σεζόν του 2006 το ESP της έκδοσης Overland απέκτησε και στάνταρ συμπληρωματικό σύστημα roll stability control, για την μείωση του κινδύνου ανατροπής του οχήματος, και στάνταρ αισθητήρα ανατροπής (rollover sensor), σχεδιασμένο να ανοίγει τους πλευρικούς αερόσακους τύπου κουρτίνας αν έκρινε ότι η ανατροπή ήταν αναπόφευκτη.
Εξοπλισμός, αυτόματο και σειριακό κιβώτιο ταχυτήτων, ESP, AWTC, ηλεκτρικά ρυθμιζόμενα πεντάλ οδήγησης με μνήμη, πιλότο στάθμευσης, όργανο ένδειξης πίεσης ελαστικών, ETC, υδραυλικό σύστημα ευστάθειας με εκπληκτικά αποτελέσματα, θερμαινόμενα καθίσματα, ξύλινες επενδύσεις, δερμάτινο σαλόνι και τιμόνι.
Επιπλέον η εταιρεία, ταυτόχρονα με την υψηλότερου επιπέδου πολυτέλεια και την καλύτερη οδική συμπεριφορά, πέτυχε εξαιρετικές δυνατότητες εκτός δρόμου, καθώς για πρώτη φορά σε μοντέλο της Jeep εμφανίστηκαν έξτρα βελτιωμένο σύστημα 4-κίνησης Quadra-Drive II, έξτρα DVD-player για τους πίσω επιβάτες και ο εντελώς νέος κινητήρας 5.7 λίτρων Hemi V8. Ως αποτέλεσμα της εισαγωγής του 5.7 λίτρων Hemi V8, η εκδοχή υψηλότερης ισχύος High Output των 4.7 λίτρων V8 του Grand Cherokee Overland της δεύτερης γενιάς καταργήθηκε από την Jeep (παρέμεινε ωστόσο στα pick-up Dodge Dakota και Dodge Ram 1500). Ταυτόχρονα, ο κινητήρας 3.7 λίτρων V6 (6-κύλινδρος σε διάταξη V) αντικατέστησε οριστικά τον 4.0 λίτρων Ι6 (6-κύλινδρος σε σειρά). Όλοι οι κινητήρες της τρίτης γενιάς πλέον ήταν της Chrysler, με εξαίρεση τον 3.0 λίτρων V6 ντίζελ, που είχε προέλθει από την Mercedes-Benz.
Κυβισμός (κ.εκ.) | 4.701 | 5.654 | 2.987 (D) |
Ισχύς (PS) | 231 | 326 | 218 |
Μέγιστη ταχύτητα (χλμ/ώρα) | 200 | 208 | 200 |
Επιτάχυνση 0-100 (χλμ/ώρα) | 9,5 | 7,4 | 9,0 |
Μέση κατανάλωση (λιτ./100χλμ) | 14,9 | 15,4 | 10,2 |
Αριθμός θυρών | 5 | 5 | 5 |
Αριθμός θέσεων | 5 | 5 | 5 |
Τιμή σε ευρώ | 59.900 | – | – |
Τιμή σε δραχμές | 20.410.925 | – | – |
Euro NCAP: https://www.euroncap.com/en/ratings-rewards/latest-safety-ratings/en/results/jeep/grand-cherokee/15668
Προσωπικό σχόλιο: Τεράστιο έξω μεγάλο μέσα.
Πηγή: Auto Φεβρουάριος 2005