Land Rover – Freelander II

Αντικρίζοντας το νέο Freelander, το εξευγενισμένο προφίλ του είναι άμεσα αντιληπτό, και η συγγένεια με τα Discovery και Range Rover έντονη. Δεν είναι τόσο δυναμικό όσο το δεύτερο, όμως σαφέστατα απέκτησε χαρακτήρα πολυτελούς SUV, κάτι που κρίνεται πολύ σημαντικό για μια εταιρεία όπως η Land Rover. Η καλά ρυθμισμένη ανάρτηση και η αποτελεσματική τετρακίνηση δημιουργούν ένα σύνολο που τα καταφέρνει πολύ καλά, τόσο στην άσφαλτο όσο και μακριά από αυτή. Μπορεί να μην είναι το ίδιο ευρύχωρο και πρακτικό όσο το μεγαλύτερο Discovery 3 που προσφερόταν με έως και επτά θέσεις, όμως το κόμπακτ SUV της Land Rover είναι ένα ολοκληρωμένο οικογενειακό μοντέλο.

Το εσωτερικό του νέου Freelander δεν έχει καμία σχέση με το παρελθόν. Είναι πολύ πιο σύγχρονο αισθητικά και τα υλικά είναι ανώτερης ποιότητας. Αισθητικά παραπέμπει, επίσης, στα μεγαλύτερα αδέλφια του, με τον πίνακα οργάνων και το τιμόνι να εκφράζουν περισσότερο αυτό το γεγονός, ενώ η κεντρική κονσόλα διαθέτει τα περισσότερα χειριστήρια σε εργονομικά αμφίβολες θέσεις κάτι που ισχύει και για τους διακόπτες των ηλεκτρικών παραθύρων και καθρεφτών (στην πόρτα του οδηγού). Οι χώροι είναι περισσότερο από επαρκείς για 5 επιβάτες και αποσκευές (755 λίτρα μέχρι την οροφή). Αντικρίζοντας το νέο Freelander, το εξευγενισμένο προφίλ του είναι άμεσα αντιληπτό, και η συγγένεια με τα Discovery και Range Rover έντονη. Δεν είναι τόσο δυναμικό όσο το δεύτερο, όμως σαφέστατα απέκτησε χαρακτήρα πολυτελούς SUV, κάτι που κρίνεται πολύ σημαντικό για μια εταιρεία όπως η Land Rover.

Η τετρακίνηση, προϊόν συνεργασίας με τη Haldex, πρόκειται στην ουσία για ένα συνεκτικό συμπλέκτη με ηλεκτρονικό έλεγχο που κατανέμει διαρκώς τη ροπή στους δύο άξονες. Σε κανονικές συνθήκες, το μεγαλύτερο μέρος της ροπής πάει στους εμπρός τροχούς. Αν όμως αυτοί χάσουν την πρόσφυσή τους, τότε η ροπή μεταδίδεται στους πίσω σε ποσοστό που μπορεί να φτάσει και το σύνολο της.
Στάνταρ σε όλες τις εκδόσεις είναι το σύστημα Terrain Response που έχουμε δει στα μεγαλύτερα μοντέλα της φίρμας. Στην προκειμένη περίπτωση το σύστημα διαθέτει τέσσερις επιλογές (άσφαλτος, γρασίδι/χαλίκι, λάσπη και άμμος), και ανάλογα την επιλογή του οδηγού ρυθμίζει τις παραμέτρους του συστήματος ελέγχου της ευστάθειας DSC, του Traction Control, του ABS και του Hill Descent Control. Επιπλέον, το Freelander 2 διαθέτει δύο ακόμα συστήματα, το Roll Stability Control που χρησιμοποιεί τα φρένα για να ελαχιστοποιήσει την πιθανότητα ανατροπής και το Gradient Release Control που μειώνει προοδευτικά την πίεση του υγρού φρένων, όταν ο οδηγός ελευθερώσει τα φρένα σε μια απότομη κατηφόρα.

Κυβισμός (κ.εκ.)3.1922.179 (D)2.179(D)
Ισχύς (PS)233160190
Μέγιστη ταχύτητα (χλμ/ώρα)200181190
Επιτάχυνση 0-100 (χλμ/ώρα)8,911,79,5
Μέση κατανάλωση (λιτ./100χλμ)11,27,57,0
Αριθμός θυρών555
Αριθμός θέσεων555
Τιμή σε ευρώ46.00040.660
Τιμή σε δραχμές15.674.50013.854.895

Euro NCAP: https://www.euroncap.com/en/ratings-rewards/latest-safety-ratings/en/results/land-rover/freelander/15728
Προσωπικό σχόλιο: Αρκετά κυβικά που το κάνει να απεθύνεται σε μικρότερο κοινό στην Ελλάδα.

Πηγή: http://www.autotriti.gr/news/preview_news.asp?news_data_id=59619&category_id=72 & https://www.drive.gr/posts/odegos-agoras/land-rover-freelander-2-2006-2014