Peugeot – 4007

H ολοένα και περισσότερη ζήτηση για οχήματα ελευθέρου χρόνου δεν άφησε ανεπηρέαστη και την Peugeot, η οποία κάνει το ντεμπούτο της στη δημοφιλή κατηγορία των SUV με το 4007. Το νεότερο μοντέλο της γαλλικής φίρμας έχει εξελιχθεί από κοινού με τη Mitsubishi (Outlander) και τον όμιλο PSA. Το μηχανικό σύνολο των 2,4 λτ. αποτελεί προϊόν συνεργασίας της Mitsubishi με τη Hyundai και την πρώην Daimler Chrysler και τοποθετείται και στα τρία “ομόσταυλα” SUV, στο 4007, στο Outlander και στο C-Crosser. Ο εν λόγω κινητήρας με την ονομαστική ισχύ των 170 ίππων και τη ροπή των 232 Nm εμφανίζει πολύ καλή προθυμία και τράβηγμα στο πάτημα του γκαζιού, όπως και ελαστικότητα από τις χαμηλές στροφές. Οι ρυθμοί που επιταχύνει το βαρύ αμάξωμα είναι πολύ καλοί τόσο από στάση όσο και εν κινήσει, γεγονός στο οποίο συμβάλλει και η σωστή κλιμάκωση του 5τάχυτου κιβωτίου. Τέλος, όσον αφορά στο θόρυβο που παράγει, δεν ενοχλεί μέχρι τις μεσαίες στροφές περίπου, αλλά κυρίως μετά τις 4.000 σ.α.λ. αρχίζει και γίνεται αισθητός στο εσωτερικό.

Γνώριμη είναι η εικόνα στο θάλαμο των επιβατών, αφού προέρχεται αυτούσιος από το Outlander, με τη μόνη διαφορά να εντοπίζεται στο… λέοντα στο κέντρο του τιμονιού. Σχεδιαστικά κυριαρχεί η απλότητα, ενώ οι ασημί επενδύσεις και ο σπορτίφ αισθητικής πίνακας οργάνων χαρίζουν μία ευχάριστη νότα στο -κατά τ’ άλλα- σκουρόχρωμο και μουντό σχετικά εσωτερικό. Από πλευράς ποιότητας κατασκευής, έχει γίνει ευρεία χρήση σκληρών πλαστικών, τα οποία ικανοποιούν περισσότερο με τη συναρμογή, παρά με την υφή τους. Τέλος, όσον αφορά στην εργονομία, δεν υπάρχει κανένα περίεργο “τερτίπι”, ενώ η θέση οδήγησης θα βόλευε ακόμη περισσότερο, αν το τιμόνι διέθετε και τηλεσκοπική ρύθμιση. Σε επίπεδο διαθέσιμων χώρων, το 4007 είναι “γενναιόδωρο”, αφού είναι σε θέση να φιλοξενήσει χωρίς παραχωρήσεις 5 ενήλικα άτομα. Στα θετικά στοιχεία είναι και οι πολλαπλές ρυθμίσεις των πίσω καθισμάτων, τα οποία είναι συρόμενα και πλήρως αναδιπλούμενα. Επίσης, στο δάπεδο του πορτ μπαγκάζ υπάρχουν δύο ακόμη πτυσσόμενα καθίσματα για μεταφορά μικρόσωμων επιβατών, ενώ το κάτω μέρος της πόρτας του χώρου αποσκευών μπορεί να αντέξει φορτία βάρους έως 200 κιλών. Η οδική συμπεριφορά του 4007 αποτελεί με τη σειρά της ένα από τα θετικά γνωρίσματα του αυτοκινήτου, το οποίο προσδίδει αίσθηση ασφάλειας στον οδηγό, ανεξαρτήτως της διαδρομής.

Κατά την κίνηση στην πόλη, ναι μεν δεν είναι ό,τι πιο βολικό λόγω των αυξημένων διαστάσεων, αλλά εκτιμάται το “κόψιμο” του τιμονιού και η ευκολία που παρέχει στην οδήγηση. Επίσης, η ανάρτησή του, χωρίς να είναι ιδιαίτερα μαλακή, αμβλύνει με αρκετά καλό τρόπο τις αμέτρητες ανωμαλίες της ασφάλτου. Αφήνοντας το κλεινόν άστυ, το SUV της γαλλικής φίρμας αποπνέει σιγουριά, καθώς στον ανοιχτό δρόμο το αμάξωμά του παρουσιάζει πολύ καλή σταθερότητα, ακόμη και στις υψηλές ταχύτητες, δίχως να φοβίζει. Στα συν είναι και τα φρένα με τη θετική αίσθηση του αντίστοιχου πεντάλ και την πολύ καλή απόσταση ακινητοποίησης σε μια απότομη επιβράδυνση (100-0 χλμ./ώρα σε 38,4 μ.). Εξίσου ασφαλές είναι και σε μια διαδρομή με στροφές, όπου οι κλίσεις του αμαξώματος είναι λογικές και τα περιθώρια πρόσφυσης αυξημένα. Επιπλέον, με την επιλογή της 4κίνησης, η ελκτική πρόσφυση αυξάνεται αισθητά, όταν ο οδηγός κινείται αρκετά σβέλτα σε πιο γλιστερές επιφάνειες, ενώ σε κάθε πιθανή τάση αποσταθεροποίησης λαμβάνει δράση το ηλεκτρονικό σύστημα ευστάθειας (ASC). Η ηλεκτρονικά ελεγχόμενη 4κίνηση προέρχεται από τη Mitsubishi, ενώ οι επιλογές μετάδοσης γίνονται μέσω του εύχρηστου περιστροφικού χειριστηρίου, το οποίο βρίσκεται αριστερά από το χειρόφρενο. Σε κανονικές συνθήκες πρόσφυσης, το αυτοκίνητο μπορεί να κινείται με τη μετάδοση στους εμπρός τροχούς (2WD), επιτυγχάνοντας με αυτό τον τρόπο χαμηλότερη κατανάλωση καυσίμου. Σε πιο γλιστερά οδοστρώματα ή κατά την οδήγηση στο χώμα και σε κακοτράχαλες γενικότερα διαδρομές, υπάρχει η επιλογή της αυτόματης μετάδοσης της κίνησης σε όλους τους τροχούς (4WD), η οποία -ανάλογα τις συνθήκες πρόσφυσης- μεταφέρει στους πίσω τροχούς από 15% έως 55% της ροπής. Πρόσθετα υπάρχει και η επιλογή του “κλειδώματος” της τετρακίνησης σε ποσοστό 50:50 σε περίπτωση κίνησης π.χ. σε ανώμαλα εδάφη ή σε λάσπη, χιόνι κ.ο.κ.

Κυβισμός (κ.εκ.)2.360
Ισχύς (PS)170
Μέγιστη ταχύτητα (χλμ/ώρα)200
Επιτάχυνση 0-100 (χλμ/ώρα)8,9
Μέση κατανάλωση (λιτ./100χλμ)9,4
Αριθμός θυρών5
Αριθμός θέσεων7
Τιμή σε ευρώ33.950
Τιμή σε δραχμές11.568.462

Euro NCAP:
Προσωπικό σχόλιο: Το πειραματόζωο είναι η Citroen, και υποτίθεται ότι αυτό είναι καλύτερο.

Πηγή: http://www.autotriti.gr/news/preview_news.asp?news_data_id=68301&category_id=72