Η Seat γνωρίζει πως μία εταιρεία πρέπει να έχει μοντέλα σε όσες περισσότερες κατηγορίες γίνεται. Mε το Altea Freetrack εμπλουτίζει την γκάμα της ακόμη περισσότερο, αποκτώντας έναν αξιόλογο και ικανό εκπρόσωπο στη συνεχώς αναπτυσσόμενη και απαιτητική κατηγορία των crossover. Η εμφάνιση του Freetrack, αλλά και οι αισθητικές διαφορές του από το Altea XL περιγράφονται από την εκτός δρόμου περιβολή του. Μαύρα πλαστικά προστατευτικά καλύπτουν τα πλαϊνά μαρσπιέ και τα φτερά και “δένουν” με τους ιδίου χρώματος προφυλακτήρες. Ιδιαίτερα στο πίσω άκρο, ο ογκώδης προφυλακτήρας συμπληρώνεται από τις διπλές και χρωμιωμένες απολήξεις της εξάτμισης, με την ασημί προστατευτική βάση να τις περιβάλλει. Το χωμάτινο “κουστούμι” του Freetrack ορίζεται ακόμη καλύτερα από την αυξημένη απόσταση του αμαξώματος από το έδαφος (+40 χλστ. από το Altea XL).
Το μοναδικό σύνολο βενζίνης του Freetrack είναι της γνωστής υπερτροφοδοτούμενης “οικογενείας” TFSI, με χωρητικότητα 2,0 λίτρα. Η ισχύς του φτάνει στους 200 ονομαστικούς ίππους και η ροπή στα 280 Nm από τις 1.500 έως τις 5.000 σ.α.λ. Με το βάρος να βρίσκεται στα 1.570 κιλά, το εν λόγω μοτέρ κινεί παραπάνω από γρήγορα το Freetrack, επιταχύνοντάς το από στάση στα 100 χλμ./ώρα σε μόλις 7,8 δευτερόλεπτα. Οδηγώντας το νέο Altea Freetrack, αντιλαμβάνεται κανείς αμέσως ότι έχει στα χέρια του ένα πολύ καλό αυτοκίνητο. Ικανό να κινηθεί ασφαλώς ακόμη και με σχετικά μεγάλες ταχύτητες σε ασφάλτινα κομμάτια με στροφές.
Παρ’ όλο που οι κλίσεις του αμαξώματος δεν απουσιάζουν, το Freetrack δεν είναι καθόλου νευρικό στις στροφές, ενώ αν κανείς το παρακάνει, το στάνταρ ESP (που απενεργοποιείται) και η τετρακίνηση διορθώνουν κάθε δύσκολη κατάσταση. Στην εθνική οδό το μοντέλο της Seat ταξιδεύει με χαρακτηριστική άνεση, προσφέροντας εξαιρετικά επίπεδα ενεργητικής ασφάλειας και πολύ καλή -για τα δεδομένα της κατηγορίας- ποιότητα κύλισης. Ακόμη και σε αστικό περιβάλλον, το Freetrack κινείται χωρίς πρόβλημα.
Κυβισμός (κ.εκ.) | 1.984 (4×4) | 1.984 (4×2) | 1.390 (4×2) | 1.598 (D) (4×2) | 1968 (D) (4×4) |
Ισχύς (PS) | 211 | 211 | 125 | 105 | 170 |
Μέγιστη ταχύτητα (χλμ/ώρα) | 218 | 220 | 188 | 177 | 204 |
Επιτάχυνση 0-100 (χλμ/ώρα) | 7,6 | 7,7 | 10,8 | 12,6 | 8,7 |
Μέση κατανάλωση (λιτ./100χλμ) | 8,4 | 8,0 | 6,6 | 4,9 | 6,0 |
Αριθμός θυρών | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
Αριθμός θέσεων | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
Τιμή σε ευρώ | 32.390 | – | 17.990 | – | – |
Τιμή σε δραχμές | 11.036.892 | – | 6.130.092 | – | – |
Euro NCAP: –
Προσωπικό σχόλιο: Το πρώτο “πείραμα” της Seat στα SUV.
Πηγή: http://www.autotriti.gr/news/preview_news.asp?news_data_id=65061&category_id=72