Suzuki – Wagon R+ 4×4 II

Τελικά, απ’ όλη την γκάμα των επιβατικών της Suzuki μόνο το… Alto δεν έχει υιοθετήσει ακόμη κάποιο σύστημα τετρακίνησης, ήρθε η σειρά και του Wagon R+ να ενταχθεί στην οικογένεια των 4×4 της εταιρείας. Παρ’ ότι σχεδιάστηκε σχεδόν από την αρχή, για να μπορέσει να δεχτεί το επιπλέον διαφορικό και τον άξονα μετάδοσης, οι πλούσιοι -για την κατηγορία- εσωτερικοί χώροι του ιαπωνικού μίνι βαν δεν έχουν επηρεαστεί. Και πλέον με το προνόμιο της μετάδοσης της κίνησης σε όλους τους τροχούς αυξάνεται σαφώς το επίπεδο της ενεργητικής του ασφάλειας. Με τιμή 11.298 ευρώ αποτελεί σαφώς μια πολύ καλή επιλογή του είδους, ιδιαίτερα για όσους κινούνται συχνά σε χωμάτινες διαδρομές ή σε μέρη, όπου οι καιρικές συνθήκες (βροχή, χιόνι) “επιτάσσουν” την τετρακίνηση. Σχεδιασμένο να κάνει τις αστικές μετακινήσεις πιο απολαυστικές, δεν θα χάσει την ευκαιρία να ξεδιπλώσει τις νέες κρυφές χάρες, όταν οι τροχοί αφήσουν την άσφαλτο και βρεθούν στο χώμα.

Βασικό όπλο του, ένα απλό σύστημα μόνιμης τετρακίνησης, που μεταφέρει την ισχύ του κινητήρα και στους πίσω τροχούς. Τα χαμηλά αποθέματα ροπής και το μικρό ύψος του αμαξώματος από το έδαφος, θα υπενθυμίσουν στο φιλόδοξο “εραστή” των εκτός δρόμου περιηγήσεων, πως δεν πρόκειται για ένα καθαρόαιμο off-road όχημα. Ωστόσο για όσους κινούνται συχνά σε χωμάτινες διαδρομές, που δεν παρουσιάζουν δύσκολες ανωμαλίες ή σε μέρη, όπου οι καιρικές συνθήκες (βροχή, χιόνι) επιβάλλουν τετρακίνηση, το Wagon R θα αποτελέσει έναν αξιόπιστο σύμμαχο. Το σύστημα διεύθυνσης, αν και δεν είναι αρκετά γρήγορο (3,2 στροφές από άκρη σε άκρη) είναι σαφές, ακόμα και στις υψηλές ταχύτητες. Γενικότερα η οδική συμπεριφορά του Wagon R 4×4, είναι ουδέτερη και προβλέψιμη, ακόμα και κατά την κίνηση με ρυθμούς, που ξεφεύγουν από το όριο.

Αντάξιος των ικανοτήτων του συνόλου κρίνεται και ο 16βάλβιδος κινητήρας των 1.298 κ.εκ., με τον οποίο εφοδιάζεται. Οι 76 ονομαστικοί ίπποι που αποδίδει στις 5.500 και τα 115 Nm στις 4.250 σε συνδυασμό με την πολύ καλή κλιμάκωση του κιβωτίου ταχυτήτων και το σαφέστατο επιλογέα, προσφέρουν στο βαρύ αμάξωμα των 1.032 κιλών εξαιρετικές επιδόσεις, δεδομένης της κατηγορίας και του κυβισμού του. Μιλώντας με τη γλώσσα των αριθμών, για την επίτευξη των πρώτων 100 χλμ/ώρα από στάση απαιτούνται 12,7″, ενώ για τα 60-100 με 4η και 80-120 με 5η στο κιβώτιο ταχυτήτων χρειάζονται 14 και 23,7″ αντίστοιχα.

Κυβισμός (κ.εκ.)1.298
Ισχύς (PS)76
Μέγιστη ταχύτητα (χλμ/ώρα)150
Επιτάχυνση 0-100 (χλμ/ώρα)12,7
Μέση κατανάλωση (λιτ./100χλμ)6,5
Αριθμός θυρών5
Αριθμός θέσεων5
Τιμή σε ευρώ25.698
Τιμή σε δραχμές8.756.593

Euro NCAP:
Προσωπικό σχόλιο: Όπως αναφέραμε και παραπάνω μόνο το Alto έμεινε χωρίς τετρακίνηση.

Πηγή: http://www.ams.gr/AMS/_magazine/PAGES_AMS/24_2002/02.t24.suzuki.asp?CATEGORY_ID=94 & http://www.ams.gr/AMS/_magazine/PAGES_AMS/01_2003/03.t01.wagonr.asp