Γνώριμό μας από το Compass, το εξελιγμένο σύστημα τετρακίνησης Freedom Drive Ι του Jeep Patriot αποτελείται από έναν ηλεκτρονικά ελεγχόμενο συμπλέκτη, ο οποίος μεταφέρει έως και το 50% της ροπής και στους πίσω τροχούς, όταν κάποιος από αυτούς τείνει να ολισθήσει. Μάλιστα, το σύστημα προσφέρει και δυνατότητα κλειδώματος του ποσοστού της ροπής (μέσω του ειδικού διακόπτη στην κονσόλα), σε αναλογία 40:60 μεταξύ εμπρός και πίσω άξονα. Το εσωτερικό του Patriot είναι το ίδιο με αυτό του “αδελφού” Compass, διατηρώντας την ίδια αποδεκτή σχεδίαση, η οποία ενσωματώνει αρκετά στοιχεία από άλλα μοντέλα της Jeep (χαρακτηριστικό παράδειγμα το ταχύμετρο με την ένδειξη και σε μίλια). Από πλευράς ποιότητας, η εταιρεία επέλεξε και εδώ σκληρά πλαστικά, με μέτρια ποιότητα και σχετικά καλό φινίρισμα. Όμορφοι και ευχάριστοι πάντως είναι οι χρωματισμοί στο εσωτερικό, όπου δεν ακολουθείται η “μαυρίλα” άλλων προτάσεων της κατηγορίας.
Ο κινητήρας των 2,4 λίτρων του Jeep Patriot αποδίδει 170 ονομαστικούς ίππους και εμφανίζει εξαιρετικό τράβηγμα κυρίως στις χαμηλές στροφές. Όταν όμως ανέβουν τα χιλιόμετρα, η μακριά κλιμάκωση της 4ης και της overdrive 5ης σχέσεως του χειροκινήτου μηχανικού κιβωτίου “πνίγει” τον κινητήρα, με αρνητικό αντίκτυπο στις επιδόσεις εν κινήσει. Η συμπεριφορά του Jeep Patriot στην άσφαλτο είναι συνολικά ουδέτερη, με την τετρακίνηση και το μερικώς απενεργοποιούμενο ESP να εξαλείφουν τις μικρές τάσεις υποστροφής που εμφανίζει το αυτοκίνητο σε συνθήκες πίεσης και σε πιο απαιτητικές διαδρομές. Οι κλίσεις του αμαξώματος, σε κάθε περίπτωση, είναι περιορισμένες για τα δεδομένα της κατηγορίας.
Στην ευθεία, το Patriot εμφανίζεται αρκετά σταθερό και ασφαλές, με περιορισμένους αεροδυναμικούς θορύβους για το είδος του αυτοκινήτου, αλλά και μια μικρή ευπάθεια σε πλευρικούς ανέμους. Εκτός δρόμου τώρα, η λειτουργία της τετρακίνησης δίνει τη δυνατότητα στον οδηγό να κινηθεί χωρίς πρόβλημα κυρίως σε πατημένες διαδρομές, αφού τα ασφάλτινα ελαστικά και το μικρό ύψος από το έδαφος θα αποτρέψουν περαιτέρω εξερευνήσεις σε πιο δύσβατα κομμάτια. Η άνεση, τέλος, τόσο εντός, όσο και εκτός δρόμου βρίσκεται σε πολύ καλά επίπεδα, με αποτελεσματικότητα κατά το φιλτράρισμα των ανωμαλιών.
Κυβισμός (κ.εκ.) | 2.359 | 1.968 (D) | 2.143 (D) |
Ισχύς (PS) | 170 | 140 | 163 |
Μέγιστη ταχύτητα (χλμ/ώρα) | 189 | 189 | 201 |
Επιτάχυνση 0-100 (χλμ/ώρα) | 9,8 | 11,0 | 9,7 |
Μέση κατανάλωση (λιτ./100χλμ) | 10,7 | 6,5 | 6,6 |
Αριθμός θυρών | 5 | 5 | 5 |
Αριθμός θέσεων | 5 | 5 | 5 |
Τιμή σε ευρώ | 29.500 | – | – |
Τιμή σε δραχμές | 10.052.125 | – | – |
Euro NCAP: –
Προσωπικό σχόλιο: Μοιάζει περισσότερο με Jeep από το Compass.
Πηγή: http://www.autotriti.gr/news/preview_news.asp?news_data_id=63526&category_id=72