Jeep – Cherokee III

Μετά από 6 χρόνια παρουσίας του 2ης γενιάς Cherokee, λανσάρεται το νέο μοντέλο πιο «εξευγενισμένο» σε άνεση και οδηγική συμπεριφορά, το οποίο πέρα από την ονομασία και το -βελτιωμένο- κινητήρα των 3,7 λτ., δεν κράτησε κανένα άλλο στοιχείο από το αντίστοιχο απελθόν Jeep. Οι τετραγωνισμένες φόρμες και η πομπώδης αισθητική με τα αυξημένα σε όγκο αμαξώματα και τις… απαραίτητες δόσεις χρωμίου στις μάσκες αποτελούν σήμα κατατεθέν των αυτοκινήτων του αμερικανικού ομίλου Chrysler. Από αυτή τη λογική δε θα μπορούσε να “ξεφύγει” και το νέο Cherokee, το οποίο απέβαλε την κατά τ’ άλλα πιο κομψή εικόνα του προγενέστερου μοντέλου, ακολουθώντας τα χνάρια του μεγαλύτερου Commander ειδικά μπροστά.

Εντελώς νέο είναι το εσωτερικό, το οποίο στο μόνο σημείο που θυμίζει το παλαιότερο Cherokee, είναι στο μικρό βάθος του ταμπλό. Σχεδιαστικά “ακολουθεί” συντηρητικά πρότυπα, με τις ευθείες γραμμές και τις επίπεδες επιφάνειες να κυριαρχούν, ωστόσο από πλευράς διακόσμου, οι ασημί επενδύσεις και η διχρωμία του χαρίζουν μια “φρεσκάδα”. Πιο άνετους χώρους προσφέρει το τρίτης γενιάς Cherokee σε σχέση με το προγενέστερο, εξαιρουμένου του αέρα για τα κεφάλια, λόγω του μειωμένου ύψους του αμαξώματος (-24 χλστ.). Το νέο δάπεδο και οι αναρτήσεις (διπλά ψαλίδια εμπρός και άκαμπτος άξονας πίσω, με 5 σημεία στήριξης και αντιστρεπτική δοκό εμπρός – πίσω) έχουν βελτιώσει αισθητά τη σταθερότητα του νέου Cherokee στο δρόμο, γεγονός που αντιλαμβάνεται ο οδηγός άμεσα, ειδικά όταν κινείται εκτός πόλεως. Στις χωμάτινες διαδρομές το Cherokee βρίσκεται στο… στοιχείο του, αφού περνάει τις κροκάλες με χαρακτηριστική άνεση, ενώ το πλαίσιο αποπνέει στιβαρότητα, όπως ισχύει άλλωστε γενικότερα στο “δέσιμο” του αυτοκινήτου. Παράλληλα, έντονες εδαφικές ανωμαλίες τις περνάει με ευκολία, ενώ αν η αυτόματη τετρακίνηση δείχνει να “ζορίζεται”, τη λύση δίνει η επιλογή των κοντών σχέσεων μετάδοσης (4WD Low).

Ο 6κύλινδρος σε σχήμα V κινητήρας των 3,7 λτ. με ισχύ 211 ονομαστικών ίππων και ροπή 314 Nm είναι 12βάλβιδος, με μονό εκκεντροφόρο επικεφαλής και προέρχεται από το προγενέστερο Cherokee. Όμως, έχουν γίνει ορισμένες βελτιώσεις προς όφελος της χαμηλότερης κατανάλωσης (μειωμένη κατά 1,3 λτ./100 χλμ., σύμφωνα με την Jeep) και της πιο πολιτισμένης λειτουργίας. Το καινούργιο Cherokee εφοδιάζεται με τη νέα πιο εξελιγμένη αυτόματη τετρακίνηση Selec-Trac II, καθώς και συστήματα υποβοήθησης κατάβασης (Hill Descent Control σε συνδυασμό με το 4WD Low) και εκκίνησης σε ανηφόρα (Hill Start Assist), το οποίο κρατάει το πεντάλ των φρένων πατημένο για 2 δλ., προκειμένου να μην κυλήσει προς τα πίσω το όχημα. Η μετάδοση της κίνησης γίνεται μόνιμα στους πίσω τροχούς, ωστόσο ο οδηγός μέσω του πιο κομψού και πρακτικού χειριστηρίου, που βρίσκεται δίπλα από τον επιλογέα των ταχυτήτων, μπορεί να επιλέξει το 4WD Auto και το 4WD Low. Στην πρώτη επιλογή ρυθμίζεται αυτόματα η ροπή ανάμεσα στους δύο άξονες ανάλογα τις συνθήκες πρόσφυσης (έως 42:58 στον εμπρός και πίσω άξονα αντίστοιχα), ενώ με τις κοντές σχέσεις μετάδοσης, το ESP απενεργοποιείται αυτομάτως και το κεντρικό διαφορικό “κλειδώνει”.

Κυβισμός (κ.εκ.)3.7012.776 (D)
Ισχύς (PS)211177
Μέγιστη ταχύτητα (χλμ/ώρα)195180
Επιτάχυνση 0-100 (χλμ/ώρα)8,911,5
Μέση κατανάλωση (λιτ./100χλμ)11,78,3
Αριθμός θυρών55
Αριθμός θέσεων55
Τιμή σε ευρώ37.900
Τιμή σε δραχμές12.914.425

Euro NCAP:
Προσωπικό σχόλιο: Σαν πιο μοντέρνο της 1ης έκδοσης.

Πηγή: http://www.4x4mag.gr/news/preview_news.asp?news_data_id=68039&category_id=72