Land Rover – Defender I

Αντιστάθηκε στο χρόνο, παραμένοντας ανέπαφο στο πέρασμά του. Δάμασε τα στοιχεία της φύσης, που επιχείρησαν να το υποτάξουν. Ένας πραγματικός θρύλος της τετρακίνησης, που εξακολουθεί ακόμα και σήμερα να εντυπωσιάζει με τις εκτός δρόμου δυνατότητές του. Πολυτέλεια, design, εξοπλισμός υψηλής τεχνολογίας, έξυπνα συστήματα τετρακίνησης και πλήθος ηλεκτρονικών βοηθημάτων. Τί σχέση μπορεί να έχουν όλα αυτά με το Defender της Land Rover; Σωστά μαντέψατε …καμία. Ποτέ δεν είχαν και ποτέ δεν θα έχουν, όσο το αειθαλές μοντέλο της βρετανικής αυτοκινητοβιομηχανίας παραμένει στην παραγωγή, όπως ακριβώς το γνωρίσαμε δεκαετίες πριν. Οι όποιες αλλαγές και βελτιώσεις έχει δεχτεί δεν έχουν αλλοιώσει το χαρακτήρα του, αλλά ούτε και την εικόνα του, που διατηρεί τα βασικά της γνωρίσματα. Το αμάξωμα, βασισμένο σε χαλύβδινο πλαίσιο, έχει συνδεθεί όσο κανένα άλλο με το όνομα της βρετανικής Land Rover.

Κατασκευασμένο από αλουμίνιο, επιμένει στο τετραγωνισμένο σχήμα και στις καθαρές σχεδιαστικές του γραμμές. Στη σημερινή του έκδοση ελάχιστες είναι οι διαφορές που μπορεί κανείς να εντοπίσει. Τα κυκλικά φωτιστικά σώματα του μπροστινού τμήματος, οι σιδερένιοι τροχοί, οι κάθετες γυάλινες επιφάνειες, οι πόντες στα φύλλα του αλουμινίου, όλα θυμίζουν το παρελθόν, τότε που η πολυτέλεια και η χλιδή δεν είχαν θέση στην τετρακίνηση.

Στο ίδιο κλίμα και το σπαρτιάτικο εσωτερικό, το οποίο εξοπλίζεται με εξωπραγματικές, για τα δεδομένα του Defender, ανέσεις. Οι ηλεκτρομαγνητικές κλειδαριές, τα ηλεκτρικά παράθυρα, το υποβοηθούμενο τιμόνι, το ηχοσύστημα και το air condition, συμπληρώνουν το σύντομο κατάλογο του εξοπλισμού, κάνοντας ανθρώπινη την παραμονή στην καμπίνα του τετρακίνητου Land Rover. Νέα είναι και η κεντρική κονσόλα, όπως και πολλοί από τους διακόπτες, ενώ το πίσω παρμπρίζ έχει αποκτήσει αντίσταση θέρμανσης και υαλοκαθαριστήρα. Δυο είναι θέσεις στην μπροστινή σειρά καθισμάτων, ενώ πίσω από αυτήν έχουν τοποθετηθεί ακόμα δυο αντικριστά ζεύγη καθισμάτων, αυξάνοντας τις συνολικές θέσεις σε έξι. Η πρόσβαση στον ενιαίο χώρο των τεσσάρων θέσεων και των αποσκευών πραγματοποιείται από την τρίτη πόρτα που βρίσκεται στο πίσω τμήμα του αμαξώματος. Απαραίτητο φυσικά και το μικρό σκαλοπάτι, που διευκολύνει την είσοδο, μειώνοντας την απόσταση του αμαξώματος από το έδαφος,. Μιλώντας, ωστόσο, για ένα αυθεντικό τετρακίνητο όχημα, τα “καλούδια” του εσωτερικού ακούγονται τουλάχιστον βαρετά.

Εξοπλισμένο με έναν πεντακύλινδρο, υπερτροφοδοτούμενο πετρελαιοκινητήρα 2,5 λίτρων, ο οποίος αποδίδει 122 ίππους και 300 Nm ροπής, το Defender καταφέρνει και κινείται αξιοπρεπώς σε όλες σχεδόν τις συνθήκες. Εντός δρόμου, πάντως, τίποτα δεν θυμίζει ένα επιβατικό αυτοκίνητο. Το τιμόνι, τα φρένα, οι αναρτήσεις, ακόμα και ο θόρυβος από τον κινητήρα παραπέμπουν σε ένα μικρό φορτηγό, επιρρεπή στους πλευρικούς ανέμους και εξαιρετικά δυσκίνητο. Οι όποιες βελτιώσεις στο σύστημα πέδησης και στις αναρτήσεις, με την προσθήκη ράβδου “Πανάρ” και την ενίσχυση των βάσεων στήριξης, φαίνεται πως δεν έχουν αλλάξει την εικόνα του βρετανικού μοντέλου στην άσφαλτο. Τα πράγματα αλλάζουν, βέβαια, όταν οι τροχοί του Defender πατήσουν χώμα, αφήνοντας πίσω τους τον …πολιτισμό των αστικών κέντρων. Τα χωμάτινα ελαστικά πραγματικά “οργώνουν” και το σύστημα τετρακίνησης ανταποκρίνεται όποιες και αν είναι οι απαιτήσεις του οδηγού. Η ροπή των 300 Nm είναι διαθέσιμη από χαμηλά και το πεντάρι χειροκίνητο κιβώτιο, αν και μέτριο σε αίσθηση, εξασφαλίζει την ομαλή μεταφορά της ισχύος στους τροχούς.

Η ύπαρξη των διαφορικών, αλλά και των “κοντών” σχέσεων, μετατρέπουν το τετρακίνητο όχημα σε πραγματικό οδοστρωτήρα, που δεν δυσκολεύεται να περάσει πάνω από οποιοδήποτε εμπόδιο βρεθεί στο δρόμο του. Η απόσταση του αμαξώματος από το έδαφος είναι τέτοια που του χαρίζει άριστες αναρριχητικές ικανότητες και η ανάβαση απότομων πλαγιών ή μικρών λοφίσκων πραγματοποιείται με χαρακτηριστική ευκολία. Αρκεί ο οδηγός να οπλιστεί με θάρρος και πίστη στις δυνατότητες του βρετανικού οχήματος, που διατηρεί επάξια εδώ και χρόνια μια θέση ανάμεσα στις κορυφαίες τετρακίνητες προτάσεις της ευρωπαϊκής αγοράς.

Κυβισμός (κ.εκ.)3.5282.495 (D)
Ισχύς (PS)136122
Μέγιστη ταχύτητα (χλμ/ώρα)144130
Επιτάχυνση 0-100 (χλμ/ώρα)14,717,5
Μέση κατανάλωση (λιτ./100χλμ)18,110,8
Αριθμός θυρών3 – 53 – 5
Αριθμός θέσεων2 – 3 – 5 – 6 – 9 2 – 3 – 5 – 6 – 9
Τιμή σε ευρώ
Τιμή σε δραχμές

Euro NCAP:
Προσωπικό σχόλιο: Με αυτό το όχημα κατάφερε η Αγγλία να πάει στις αποικίες της.

Πηγή: http://www.automotorundsport.gr/ams/_magazine/ams_viewthema.asp?id_thema=28982