Audi – Q5 I

Η είσοδος της Audi στην κατηγορία των μεσαίων SUV παίρνει «σάρκα και οστά» με το λανσάρισμα του νέου Q5. Βασισμένο στο Audi A4 και με γονίδια από το πολυτελές Q7, το νέο Q5 είναι μια άρτια επιτηδευμένη πρόταση, η οποία δεν περιορίζει κανέναν τομέα που άπτεται της ποιότητας, της ασφάλειας και της τεχνολογίας. Η κατηγορία των μεσαίων πολυτελών SUV έχει πάρει “φωτιά” το τελευταίο διάστημα. Εκεί όπου για μια πενταετία η BMW με την X3 απολάμβανε ουσιαστικά το μονοπώλιο, το τελευταίο διάστημα έχουμε ήδη υποδεχθεί στη χώρα μας την πρόταση της Mercedes (GLK) και αναμένουμε τις επόμενες ημέρες και την πρόταση της Volvo (XC60). Στο μεσοδιάστημα, η Audi λανσάρει στην ελληνική αγορά το νέο Q5, κλείνοντας την τριάδα των γερμανικών προτάσεων στην κατηγορία. Το αυτοκίνητο βασίζεται μηχανολογικά στο μεσαίο A4 και τοποθετείται στην γκάμα της Audi κάτω από το Q7, με το οποίο άλλωστε μοιράζεται και πολλά από τα σχεδιαστικά του στοιχεία. Υπάρχει, λοιπόν, μεγάλη ομοιότητα στη σχεδίαση του Q5 με αυτήν του μεγαλύτερου Audi Q7, χωρίς όμως αυτό να σημαίνει ότι το Q5 δεν έχει τη δική του ξεχωριστή ταυτότητα. Στο εμπρόσθιο τμήμα του αυτοκινήτου συναντούμε λοιπόν τη δεσπόζουσα μάσκα των μοντέλων της Audi, την παρουσία της οποίας -στην περίπτωση του Q5- τονίζει ακόμη περισσότερο το φαρδύ χρωμιωμένο περίγραμμα. Τ

Τα παραλληλόγραμμα φωτιστικά ενσωματώνουν μοντέρνα στάνταρ φώτα ημέρας LED, ενώ ο προφυλακτήρας είναι πολύ δυναμικός με τα μεγάλα μαύρα πλέγματα στις άκρες του. Στο πίσω μέρος, το Q5 ενσωματώνει μια πολύ πιο μοντέρνα αισθητική σε σχέση με το Q7 και αυτό συμβαίνει λόγω της σχεδίασης των φωτιστικών (και εδώ με LED). Στο Q5 συναντούμε τη νεότερη και βελτιωμένη εκδοχή του 2λιτρου TFSI κινητήρα της Audi, με ονομαστική απόδοση 211 ίππων. Το μοτέρ αυτό ενσωματώνει το σύστημα μεταβλητού χρονισμού των βαλβίδων εισαγωγής της Audi (Audi Valveshift System), με αποτέλεσμα να προσφέρει βελτιωμένη κατανάλωση και ρύπους. Στο πεδίο των μετρήσεων, το Q5 χρειάστηκε 8,4 δλ. για την επιτάχυνση από 0-100 χλμ./ώρα, ενώ στις ρεπρίζ, για τα 60-100 χλμ./ώρα με kickdown, το Q5 απαιτεί 4,5 δλ., ενώ για τα 80-120 χλμ./ώρα με kickdown, 5,9 δλ. Στην υπερ-πλήρη έκδοση της δοκιμής μας, η εικόνα που συναντά κανείς στο εσωτερικό του Audi Q5 είναι εντυπωσιακή, λόγω κυρίως της παρουσίας πληθώρας διακοπτών. Στην άσφαλτο

Το Audi Q5 διακρίνεται για την ασφαλή οδική συμπεριφορά που προσφέρει, συνδυάζοντας τις αρετές της τετρακίνησης Quattro, με μια σειρά από διάφορες παραμέτρους: αρχικά, η ανάρτηση του αυτοκινήτου ενσωματώνει πολλά τμήματα κατασκευασμένα από αλουμίνιο, ενώ σε συνδυασμό και με τη διάταξη κινητήρα-κιβωτίου-μετάδοσης, φροντίζει για το σωστότερο καταμερισμό του βάρους μεταξύ εμπρός και πίσω άξονα.Παρότι το γενικότερο μηχανικό και τεχνικό υπόβαθρο του Q5 δεν προϊδεάζει για εκτός δρόμου δυνατότητες, είναι γεγονός ότι σε διαδρομές πατημένου χώματος το μεσαίο SUV της Audi δε θα αντιμετωπίσει πρόβλημα. Η μόνιμη τετρακίνηση quattro της Audi συναντάται και στο Q5. Υπό κανονικές συνθήκες, το σύστημα μοιράζει τη ροπή μέσω κεντρικού διαφορικού Torsen σε ποσοστό 40/60 (εμπρός/πίσω). Όταν χρειαστεί, μέχρι και το 65% της ροπής μεταφέρεται και στους εμπρός τροχούς, ενώ μέχρι και το 85% της ροπής μπορεί να μεταφερθεί και στους πίσω. Επιπλέον, υπάρχει και ηλεκτρονικό διαφορικό περιορισμένης ολίσθησης EDL.

Κυβισμός (κ.εκ.)1.9842.9951.968 (D)2.967 (D)
Ισχύς (PS)211272170240
Μέγιστη ταχύτητα (χλμ/ώρα)222234204225
Επιτάχυνση 0-100 (χλμ/ώρα)7,65,99,56,5
Μέση κατανάλωση (λιτ./100χλμ)8,38,56,77,5
Αριθμός θυρών5 555
Αριθμός θέσεων5555
Τιμή σε ευρώ43.40045.300 59.800
Τιμή σε δραχμές4.788.55015.435.975 20.376.850

Euro NCAP: https://www.euroncap.com/en/results/audi/q5/11032
Προσωπικό σχόλιο: Ευτυχώς έχει ουσιαστική διαφορά τιμής από τον μεγαλύτερο αδερφό του (Q7).

Πηγή: http://www.4x4mag.gr/news/preview_news.asp?CATEGORY_id=72&NEWS_DATA_ID=73287