Cadillac – SRX II

Η φίρμα που κατασκευάζει τις λιμουζίνες των αμερικανών προέδρων προσαρμόστηκε στις τάσεις της αγοράς. Η Cadillac απέκτησε ένα νέο πολυτελές crossover, που συμβάλλει στον περιορισμό της κατανάλωσης καυσίμων. Η ομάδα σχεδίασης ακολούθησε τις επιταγές που καθορίζει η νέα σχεδιαστική φιλοσοφία της Art & Science. Η πρόταση διακρίνεται για το στυλ και ξεφεύγει από τα στάνταρ που συναντάμε στα παλαιότερα μοντέλα της μάρκας, ποντάροντας πολλά και στην ευρωπαϊκή αγορά. Μια μάσκα πολλαπλών τμημάτων τύπου ασπίδας και οι κατακόρυφοι προβολείς με τεχνολογία λυχνιών LED είναι τα σημαντικότερα στοιχεία του μπροστινού τμήματος. Αξιόλογη είναι η προσπάθεια να διαμορφωθούν με νέα στάνταρ και τα υπόλοιπα μέρη του αμαξώματος. Οι μικροί πρόβολοι, η τοποθέτηση των τροχών στα άκρα του αμαξώματος, η διαμόρφωση της πλαϊνής γραμμής και η ενσωματωμένη αεροτομή στο πίσω άκρο της οροφής δείχνουν τη στροφή σε σύγχρονες κατασκευές.

Η Cadillac έχει παράδοση στη δημιουργία εσωτερικών χώρων υψηλών προδιαγραφών. Στην περίπτωση του SRX αρκετά τμήματα, όπως οι δερμάτινες επενδύσεις του ταμπλό και των καθισμάτων, είναι χειροποίητα. Η ενσωματωμένη κεντρική κονσόλα φιλοξενεί χειριστήρια για τα συστήματα ήχου και κλιματισμού. Το σύστημα πλοήγησης “αναδύεται” από το κέντρο του ταμπλό. Χαρακτηριστικό παράδειγμα της προσοχής στη λεπτομέρεια είναι τα λογότυπα της εταιρίας στην άνω επιφάνεια των μαρσπιέ των εμπρός θυρών, που φωτίζονται όταν ανοίγουν οι πόρτες. Στη λίστα των αξεσουάρ συμπεριλαμβάνονται όλα τα γνωστά συστήματα άνεσης και ασφάλειας: προσαρμοζόμενος εμπρόσθιος φωτισμός που περιστρέφει τους προβολείς σύμφωνα με την κίνηση του τιμονιού, ηλεκτρική πίσω πόρτα με προσαρμοζόμενη ρύθμιση ύψους, πλήρες πακέτο αερόσακων, ενσωματωμένος σκληρός δίσκος για αποθήκευση τραγουδιών, σύστημα διπλής οθόνης για την ψυχαγωγία των πίσω επιβατών κ.α..

Το μήκους 4,8 μέτρων crossover εφοδιάζεται με δύο αναβαθμισμένα μοτέρ. Πρώτη επιλογή, ο V6 3.000κ.εκ. άμεσου ψεκασμού, ισχύος 260ίππων. Έχει μειωμένη κατανάλωση και συνδυάζεται με εξατάχυτο αυτόματο κιβώτιο. Δεύτερη επιλογή ο V6 2.800κ.εκ., απόδοσης 224ίππων. Προβλέπεται η κατασκευή 2 εκδόσεων όσον αφορά την μετάδοση της κίνησης: εμποσθιοκίνητη είτε τετρακίνητη. Η τελευταία, αν και πιο βενζινοβόρα, έχει δύο βασικά πλεονεκτήματα στις off-road διαδρομές. Διαθέτει σύστημα τετρακίνησης που κατανέμει συνεχώς τη ροπή μεταξύ των δύο αξόνων και ηλεκτρονικό διαφορικό περιορισμένης ολίσθησης (eLSD), για καλύτερη κατανομή της ισχύος ανάμεσα στους δύο πίσω τροχούς, εξασφαλίζοντας καλύτερη πρόσφυση στις ολισθηρές επιφάνειες.

Κυβισμός (κ.εκ.)2.9973.564
Ισχύς (PS)268318
Μέγιστη ταχύτητα (χλμ/ώρα)210220
Επιτάχυνση 0-100 (χλμ/ώρα)8,48,1
Μέση κατανάλωση (λιτ./100χλμ)11,610,8
Αριθμός θυρών55
Αριθμός θέσεων55
Τιμή σε ευρώ55.55082.150
Τιμή σε δραχμές18.928.66227.992.612

Euro NCAP:
Προσωπικό σχόλιο: Είναι η 2η γενιά του ομώνυμου μοντέλου, αλλά αυτή την φορά με SUV χαρακτήρα.

Πηγή: Έψιλον τεύχος 936