Skoda – Yeti

H Skoda κάνει την πρώτη είσοδό της στην ολοένα και πιο δημοφιλή κατηγορία των μικρομεσαίων SUV με το Yeti, το οποίο είναι ένα ευέλικτο και ευχάριστο στην οδήγηση 4×4 έχοντας πολυχρηστικά χαρακτηριστικά αλλά και άριστη σχέση τιμής – αξίας. Το νέο προϊόν της Skoda προκαλεί το ενδιαφέρον με την εξωτερική του εικόνα και ειδικά όσον αφορά στο εμπρόσθιο τμήμα του. Σε αυτό κυριαρχεί η παραδοσιακή χρωμιωμένη μάσκα με τις κάθετες γρίλιες, ωστόσο το σημείο που θα σχολιαστεί περισσότερο είναι τα ψηλά τοποθετημένα μεγάλα στρογγυλά φώτα ομίχλης, τα οποία εφάπτονται με τα φωτιστικά σώματα. Χαρακτηριστικά επίσης γνωρίσματά του αποτελούν οι τετραγωνισμένες γυάλινες επιφάνειες από τη μεσαία κολόνα και πίσω, καθώς και το κάθετο κόψιμο του πίσω τμήματος.

Το γνωστό και από άλλα μοντέλα του ομίλου VW υπερτροφοδοτούμενο μηχανικό σύνολο των 1,8 λτ., απόδοσης 160 ονομαστικών ίππων και 250 Nm ροπής, ταιριάζει ιδανικά στην περίπτωση του 4κίνητου Yeti και διακρίνεται για τα πολύ καλά στο σύνολό του χαρακτηριστικά λειτουργίας του. Οι ρυθμοί επιταχύνσεων που προσφέρει είναι γρήγοροι τόσο από στάση, όσο και εν κινήσει, ωστόσο αρνητικό του γνώρισμα αποτελεί η αυξημένη κατανάλωση, όταν ο οδηγός πατάει βαθιά το δεξί πεντάλ. Η καμπίνα του νέου SUV της Skoda είναι σε θέση να φιλοξενήσει δίχως παραχωρήσεις 4 ενήλικα άτομα, τα οποία έχουν στη διάθεσή τους πολύ αέρα για τα κεφάλια και αρκετό ωφέλιμο πλάτος και χώρο για τα πόδια. Στην περίπτωση μετακίνησης ενός τρίτου ατόμου στο πίσω κάθισμα, το ψηλό τούνελ της μετάδοσης και το πιο στενό μεσαίο κάθισμα δε θα τον βολέψουν ιδιαίτερα. Παράλληλα, το προερχόμενο από το Roomster σύστημα «VarioFlex» ενισχύει την πρακτικότητα λόγω των πολλαπλών διαμορφώσεων του πίσω καθίσματος.

Το Yeti βασίζεται σε δοκιμασμένα μηχανικά μέρη, όπως είναι μια τροποποιημένη πλατφόρμα της Octavia 5 και οι αναρτήσεις αυτής με γόνατα ΜακΦέρσον, ψαλίδια βάσης και αντιστρεπτική δοκό μπροστά και πολλαπλών συνδέσμων πίσω, αλλά με παχύτερη αντιστρεπτική δοκό κατά 23 χλστ. και πλατύτερο κατά 30 χλστ. μετατρόχιο. Σε συνδυασμό με το στιβαρό πλαίσιο και το σωστό για το χαρακτήρα του αυτοκινήτου «στήσιμο», το νέο μικρομεσαίο SUV της Skoda επιτυγχάνει ισορροπημένα χαρακτηριστικά στο δρόμο. Η τετρακίνηση με το συμπλέκτη Haldex 4ης γενιάς, οι μικροί πρόβολοι και η «ικανή» απόσταση του αμαξώματος από το έδαφος (180 χλστ.) χαρίζουν στο Yeti τη δυνατότητα να κινηθεί με χαρακτηριστική ευκολία στο πατημένο χώμα. Επίσης δε θα δυσκολευτεί ιδιαίτερα να προσπελάσει και πιο έντονες εδαφικές ανωμαλίες, χάρη στην πολύ καλή λειτουργία της τετρακίνησης. Το Yeti 1,8 TSI 4×4 εφοδιάζεται με πολύδισκο συμπλέκτη Haldex 4ης γενιάς, ο οποίος είναι τοποθετημένος δίπλα στο πίσω ηλεκτρονικό διαφορικό περιορισμένης ολίσθησης. Σε κανονικές συνθήκες πρόσφυσης κατανέμει το 96% της ροπής στους τροχούς του εμπρός άξονα, ενώ όταν η κεντρική μονάδα ελέγχου ανιχνεύσει διαφορά στην ταχύτητα μεταξύ των δύο αξόνων (απώλεια πρόσφυσης), μεταφέρεται έως και το 90% της δύναμης πίσω. Πρόσθετα μέσω του διακόπτη Off Road, που βρίσκεται στη βάση της κεντρικής κονσόλας, ενεργοποιείται το σύστημα υποβοήθησης κατάβασης (Hill Hold Control), ρυθμίζεται διαφορετικά το πίσω διαφορικό και η απόκριση του κινητήρα για την αποφυγή του σπιναρίσματος και το ESP γίνεται λιγότερο «ευαίσθητο».

Μετά από τόσο καιρό, έφτασε η ώρα της -διακριτικότατης- ανανέωσης, ως φόρου τιμής στους πολυάριθμους ιδιοκτήτες του Yeti μέχρι σήμερα. Η έκδοση City που δοκιμάσαμε είχε όλα εκείνα τα νεωτεριστικά στοιχεία που περιμένεις σε ένα προγραμματισμένο “facelift”. Το αμάξωμα ξεχωρίζει από τα νέα φωτιστικά σώματα, με γωνίες πλέον, τους νέους προβολείς ομίχλης, τη νέα μάσκα αλλά και το καπό που υπενθυμίζουν τόσο την Octavia, όσο και το Rapid. Στο εσωτερικό η ποιοτική αναβάθμιση αποκαλύπτεται τόσο με καλύτερα πλαστικά στο μεγαλύτερο μέρος του ταμπλό σε σχέση με πριν, όσο και με το τιμόνι το οποίο είναι εντελώς νέο σε σχεδίαση και μάλιστα τώρα, φιλοξενεί και τα χρήσιμα χειριστήρια του νέου συστήματος πολυμέσων. Σε αυτήν την ανανεωμένη έκδοση, τιμόνι, κύλιση και φρένα δείχνουν να κέρδισαν κάποιους πόντους από τις βελτιώσεις που έκαναν οι τεχνικοί της εταιρείας στο Yeti.

Χώροι
Ποιότητα κύλισης
Εικόνα-ευελιξία διαρρύθμισης εσωτερικού
Ύψος από το έδαφος

Θόρυβος κινητήρα
Τσιμπημένη τιμή βασικής έκδοσης

Κυβισμός (κ.εκ.)1.197 (4×2)1.197 (4×2)1.798 (4×4)1.968 (D) (4×4 & 4×2)1.968 (D) (4×4)1.968 (D) (4×4)
Ισχύς (PS)105110160110140170
Μέγιστη ταχύτητα (χλμ/ώρα)175179200177190201
Επιτάχυνση 0-100 (χλμ/ώρα)11,810,98,411,69,98,4
Μέση κατανάλωση (λιτ./100χλμ)6,85,58,05,36,06,1
Αριθμός θυρών5 55555
Αριθμός θέσεων555555
Τιμή σε ευρώ16.99014.98523.990
Τιμή σε δραχμές5.789.3425.106.1388.174.592

Euro NCAP: https://www.euroncap.com/en/results/skoda/yeti/11061
Προσωπικό σχόλιο: Καιρός ήταν να βγάλει και ένα “καθαρά” 4×4 μοντέλο.

Πηγή: http://www.4x4mag.gr/news/preview_news.asp?news_data_id=93162&category_id=72 & https://auto-internet.gr/?auto7/2728/%CF%80%CE%B1%CE%BB%CE%B9%CE%B1-%CE%BC%CE%BF%CE%BD%CF%84%CE%B5%CE%BB%CE%B1/%CE%B1%CE%BD%CE%B1%CE%BD%CE%AD%CF%89%CF%83%CE%B7-%CE%BC%CE%B5-%CF%83%CE%B7%CE%BC%CE%B1%CF%83%CE%AF%CE%B1