Bmw – X1 I

Το νέο και πολυαναμενόμενο μικρομεσαίο SUV του γερμανού κατασκευαστή παρουσιάστηκε. Η σχεδιαστική του ταυτότητα είναι αναμφισβήτητα αυτή της BMW που το καθιστά αναγνωρίσιμο από μακριά, ενώ συνάμα βλέπουμε και στοιχεία από τη μελλοντική τάση που θα επικρατήσει, αφού το αμάξωμα έχει καθαρά πιο μοντέρνα γραμμή από αυτή της X3 για παράδειγμα. Οι διαστάσεις του αυτοκινήτου είναι τα 4.454×1.798×1.545 χιλ. για ΜxΠxΥ, το μεταξόνιο είναι στα 2.760 χιλ., ενώ το ύψος από το έδαφος είναι τα 194 χιλιοστά. Το βάρος του μοντέλου ξεκινά από τα 1.595 και φτάνει έως τα 1.685 κιλά ανάλογα με την έκδοση, ενώ ο αεροδυναμικός συντελεστής είναι της τάξης του 0,33 Cx. Ο χώρος των αποσκευών είναι της τάξης των 420 λίτρων, ενώ με την ανάλογη χρήση των πίσω καθισμάτων μπορεί να φτάσει έως και τα 1.350 λίτρα.

Από πλευράς μηχανικών συνόλων εντύπωση κάνει το γεγονός ότι θα υπάρχει μόνο ένας βενζινοκινητήρας και τρεις πετρελαιοκινητήρες. Ο βενζινοκινητήρας είναι τρίλιτρος ατμοσφαιρικός εξακύλινδρος σε σειρά, χωρητικότητας 2.996 κ.εκ. (xDrive28i), με την απόδοση στους 258 ίππους στις 6.600 σ.α.λ. και τη ροπή στα 310 Nm στις 2.600 σ.α.λ. Η επιτάχυνση του μοντέλου είναι τα 6,8 δλ. ενώ η τελική του τα 205 χ.α.ω. Η κατανάλωση του κυμαίνεται στα 9,4 λίτρα/100 χιλιόμετρα, ενώ το μοντέλο θα είναι αποκλειστικά τετρακίνητο. Στον αντίποδα οι πετρελαιοκίνητες εκδόσεις 18d και 20d θα διατίθενται τόσο με τετρακίνηση (xDrive) όσο και με την μετάδοση αποκλειστικά πίσω (sDrive). Η 18d χρησιμοποιεί τετρακύλινδρο υπερτροφοδοτούμενο σύνολο χωρητικότητας 1.995 κ.εκ. που αποδίδει 143 ίππους στις 4.000 σ.α.λ. και 320 Nm ροπής από τις 1.750 σ.α.λ. Η επιτάχυνση του μοντέλου για τα 0-100 χ.α.ω. είναι τα 9,6 δλ. για την πισωκίνητη και 10,1 δλ. για την τετρακίνητη, ενώ η τελική αντίστοιχα τα 200 και 195 χ.α.ω. Επίσης η κατανάλωση των μοντέλων είναι τα 5,2 και 5,7 λίτρα/100 χιλιόμετρα αντίστοιχα.

Η 20d χρησιμοποιεί επίσης τετρακύλινδρο δίλιτρο υπερτροφοδοτούμενο σύνολο ίδιας χωρητικότητας με την απόδοση εδώ να φτάνει τους 177 ίππους στις 4.000 σ.α.λ. και τη ροπή τα 350 Nm επίσης από τις 1.750 σ.α.λ. Η επιτάχυνση του μοντέλου για τα 0-100 χ.α.ω. είναι τα 8,1 και 8,4 για τη δικίνητη και την τετρακίνητη αντίστοιχα, ενώ η τελική ταχύτητα είναι κοινή στα 205 χ.α.ω. και οι καταναλώσεις κυμαίνονται στα 5,3 και 5,8 λίτρα/100 χιλιόμετρα αντίστοιχα. Τέλος, η δυνατότερη πετρελαιοκίνητη έκδοση που θα είναι και αποκλειστικά τετρακίνητη είναι η xDrive23d. Και εδώ έχουμε τον τετρακύλινδρο των 1.995 κ.εκ. όμως υπάρχει διπλή υπερτροφοδότηση που ανεβάζει την ιπποδύναμη στους 204 ίππους στις 4.400 σ.α.λ. και τη ροπή στα 400 Nm από τις 2.000 σ.α.λ. Τα 0-100 χ.α.ω. έρχονται σε 7,3 δλ. και η κατανάλωση είναι της τάξης των 6,3 λίτρων/100 χιλιόμετρα, με την τελική να σταματά στα 223 χ.α.ω.

Κυβισμός (κ.εκ.)1.997 (4×2)1.997 (4×4)2.996 (4×4)1.995 (D) (4×2)1.995 (D) (4×4)1.995 (D) (4×4)
Ισχύς (PS)184184258177177201
Μέγιστη ταχύτητα (χλμ/ώρα)220215230218213223
Επιτάχυνση 0-100 (χλμ/ώρα)7,47,96,88,18,67,3
Μέση κατανάλωση (λιτ./100χλμ)7,17,79,45,35,86,3
Αριθμός θυρών555555
Αριθμός θέσεων555555
Τιμή σε ευρώ49.500 37.60039.90045.500
Τιμή σε δραχμές16.867.12512.812.20013.595.92515.504.125

Euro NCAP: https://www.euroncap.com/en/results/bmw/x1/10915
Προσωπικό σχόλιο: Μάλλον δεν υπάρχει λόγος να αγοράσεις την 4×2 πισωκίνητη έκδοση.

Πηγή: http://www.4x4mag.gr/news/preview_news.asp?news_data_id=92017&category_id=72