Με την άφιξη του νέου Toyota Urban Cruiser η κατηγορία των SUV πόλης αποκτά ένα ακόμη δυνατό παίκτη. Η διαφορετική εμφάνιση, οι οικονομικοί κινητήρες και η ευχάριστη οδική συμπεριφορά χάρη στην τετρακίνηση και όχι μόνο είναι τα πρώτα στοιχεία που ξεχωρίζουν. Η περίπτωση του νέου Toyota Urban Cruiser αποτελεί μια «δύσκολη» περίπτωση. Δύσκολη για τον πολύ απλό λόγο ότι έρχεται να «παίξει» σε μια νέα κατηγορία, αυτή των SUV πόλης. Μια κατηγορία που δεν έχει ακόμη εδραιωθεί στη συνείδηση του αγοραστικού κοινού (μικρός είναι ακόμη ο αριθμός των εκπροσώπων της) και κάνει τις πρώτες προσπάθειες να «κλέψει» πελάτες από τις «γειτονικές» κατηγορίες. Δεδομένου επίσης και της κρίσιμης εποχής που βιώνει ο κόσμος της αυτοκίνησης αυτήν την περίοδο, κάθε νέα προσπάθεια πρέπει να γίνεται με αργά και αποφασιστικά βήματα. Αυτόν το δρόμο ακολουθεί η ελληνική αντιπροσωπία της Toyota για την περίπτωση του Urban Cruiser, αφού στα αρχικά της πλάνα δεν ήταν η εισαγωγή του μοντέλου στην ελληνική αγορά.
Όσον αφορά στην εξωτερική εμφάνιση του μοντέλου, αυτή αποτελεί κάτι το διαφορετικό συγκριτικά με τα υπάρχοντα δεδομένα, ακολουθεί τα τελευταία σχεδιαστικά πρότυπα της κατηγορίας των μικρών SUV, αφού διαθέτει σχεδόν «τετράγωνη» σχεδίαση. Το μήκος του δεν υπερβαίνει τα τέσσερα μέτρα (3.930 χλστ.) και με τις έντονες νευρώσεις και τις μεγάλες επιφάνειες το Urban Cruiser αποτελεί περισσότερο ένα niche παρά ένα macho μοντέλο. Στο εμπρός μέρος ξεχωρίζουν ο μεγάλος προφυλακτήρας και η διαιρούμενη μάσκα με το σήμα της Toyota στο κέντρο, πλάι οι γραμμές διαμορφώνουν ένα τραπεζοειδές σχήμα (ξεχωρίζουν τα μαύρα πλαστικά μαρσπιέ των τετρακίνητων εκδόσεων και οι εξωτερικοί καθρέπτες με τα ενσωματωμένα φλας), ενώ πίσω η επίπεδη γυάλινη επιφάνεια σε συνδυασμό με τα μεγάλα φωτιστικά σώματα και την μεγάλη πόρτα βγάζουν ένα δυναμισμό, «ικανό» για όχημα του είδους. Αντίθετα με την εξωτερική σχεδίαση, η οποία έχει κάτι το φρέσκο και εναλλακτικό (ασχέτως αν σου αρέσει ή όχι) το εσωτερικό του μοντέλου δεν συμβαδίζει με τον premium χαρακτήρα τον οποίο θέλουν να δώσουν οι άνθρωποι της Toyota στο μοντέλο. Το ταμπλό καλύπτεται από σκληρά πλαστικά, τα οποία έχουν μεν καλή εφαρμογή, θυμίζουν όμως περισσότερο όχημα κατηγορίας «μικρά-πόλης», όπως δηλαδή το Toyota Yaris. Σε αυτό άλλωστε βασίζεται και το Urban Cruiser. Στην κεντρική κονσόλα για παράδειγμα χειριστήρια του κλιματισμού είναι ίδια με του Yaris. Ο πίνακας οργάνων είναι αρκετά ευδιάκριτος, περίεργη λίγο η θέση της βελόνας του στροφομέτρου (έχει το ίδιο κέντρο με αυτήν του ταχύμετρου, ανεβαίνει όμως αριστερόστροφα).
Εργονομικά θέματα δεν υπάρχουν, οι θήκες για μικροαντικείμενα είναι επαρκείς, μόνο η θέση οδήγησης είναι σχετικά υψηλή, θα ήθελες να κάθεσαι πιο χαμηλά. Από πλευράς διαστάσεων και χώρων, ο χώρος αποσκευών των 314 λίτρων (388 εάν σύρεις τα καθίσματα) κρίνεται ικανοποιητικός Αφήνοντας κατά μέρος την κατάσταση που υπάρχει στην ελληνική αγορά όπου επικρατεί η «πετρελαιοαπαγόρευση» στα δύο μεγάλα αστικά κέντρα (έχουμε αναφερθεί άπειρες φορές), ο ντιζελοκινητήρας αποτελεί πιο ενδεικτική επιλογή για το μοντέλο. Παρά το μεγαλύτερο βάρος κινεί με μεγαλύτερη ευκολία το μοντέλο και χαρίζει καλύτερες επιδόσεις. Εκτός αυτού μπορεί να συνδυαστεί και με τετρακίνηση (Active Torque Control AWD της Toyota), κάτι που δεν ισχύει για τον 1.33 βενζίνης. Αυτός αποδίδει μεν 101 ίππους, υιοθετεί τη φιλοσοφία Optimal Drive της Toyota (ξεχωρίζει το σύστημα Auto Start Stop), όμως όταν επιθυμείς να κινηθείς γρήγορα πρέπει να κρατάς τη βελόνα του στροφόμετρου πιο ψηλά. Μέσα στην πόλη ωστόσο, όπου οι επιδόσεις δεν αποτελούν αυτοσκοπό, η χαμηλή κατανάλωση και οι εκπομπές CO2 αποτελούν ένα από τα δυνατά σημεία του μοντέλου.
Κυβισμός (κ.εκ.) | 1.329 (4×2) | 1.364 (D) (4×2) | 1.364 (D) (4×4) |
Ισχύς (PS) | 73 | 90 | 90 |
Μέγιστη ταχύτητα (χλμ/ώρα) | 173 | 175 | 175 |
Επιτάχυνση 0-100 (χλμ/ώρα) | 12,5 | 11,7 | 12,7 |
Μέση κατανάλωση (λιτ./100χλμ) | 5,6 | 4,5 | 4,9 |
Αριθμός θυρών | 5 | 5 | 5 |
Αριθμός θέσεων | 5 | 5 | 5 |
Τιμή σε ευρώ | 17.500 | – | – |
Τιμή σε δραχμές | 5.963.125 | – | – |
Euro NCAP: https://www.euroncap.com/en/results/toyota/urban-cruiser/11068
Προσωπικό σχόλιο: Όντως ρίσκο η εισαγωγή του. Δεν έχουν κυκλοφορήσει και πολλά και είναι και νέα κατηγορία.
Πηγή: http://www.autotriti.gr/data/news/preview_news/90743.asp