Το Audi Q3, λοιπόν, ήρθε στην Ελλάδα όντας μία σοβαρότατη πρόταση στην κατηγορία, παρότι διαθέτει 2λιτρο κινητήρα (που μας κατάντησαν, να λέμε τον 2λιτρο μειονέκτημα), όπως άλλωστε έχει και η Χ1. Εδώ όμως οι άνθρωποι της Audi προτάσσουν ηχηρά επιχειρήματα έναντι του ανταγωνιστή τους, όπως είναι η τετρακίνηση που είναι στάνταρ. Το Q3 θα μπορούσε να θεωρηθεί ως η μικρογραφία του Q5, από το οποίο είναι μικρότερο κατά περίπου 25 πόντους. Σχεδιαστικά κρατάει τη βασική γραμμή της οικογενείας Audi με τη διαφορά πως δείχνει αρκετά πιο σπορτίφ από το μεγάλο αδελφάκι του. Από εκεί και πέρα, ο χώρος των αποσκευών είναι ικανοποιητικός (460 λίτρα), ενώ με την αναδίπλωση του διαιρούμενου πίσω καθίσματος μπορεί να εκτοξευθεί στα 1.365 λίτρα. Όσο για το εσωτερικό του, πέρα από το ότι είναι ιδιαίτερα άνετο για τέσσερις επιβάτες (οι πέντε θα στριμωχτούν λίγο), δεν έχουμε πολλά να πούμε για τη σχεδίαση που είναι η γνώριμη της Audi, με την άριστη ποιότητα κατασκευής και τα πολλά κουμπάκια.
Το νέο Q3 διατίθεται αρχικά με δύο κινητήρες βενζίνης, 2,0 λίτρων απόδοσης 170 και 211 ίππους. Στη διάθεσή μας είχαμε την έκδοση με τα 170 PS, που είναι και η πιο οικονομική της γκάμας (ξεκινάει από τα 31.450 ευρώ). Αυτός ο κινητήρας, δυστυχώς, συνεργάζεται αποκλειστικά με χειροκίνητο κιβώτιο ταχυτήτων 6 σχέσεων, τη στιγμή που οι άλλοι δύο διαθέτουν το ημιαυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων των 7 σχέσεων διπλού συμπλέκτη S tronic. Ο κινητήρας πάνω από τις 2.000 rpm δείχνει τις δυνατότητές του, προσφέροντας τη δύναμη που χρειάζεται για να κινηθεί με αξιοπρέπεια το αμάξωμα των μόλις 1.510 κιλών. Το τιμόνι του Q3 δεν είναι από τα κορυφαία σε αίσθηση που έχουμε πιάσει στα χέρια μας, είναι όμως «υπάκουο» και κοφτερό στις εντολές του οδηγού. Το κιβώτιο, αν και δηλώνουμε λάτρεις των ημιαυτόματων του γκρουπ, δεν σε «κρεμάει» σε καμία περίπτωση, όντας ένα από τα καλύτερα χειροκίνητα που υπάρχουν αυτή τη στιγμή στην αγορά.
Στο χώμα δεν το βάλαμε το αυτοκίνητο, αν και δεν θα έλεγε «όχι» σε έναν ήπιο χωματόδρομο. Όμως, όπως και να το κάνουμε, το Q3 είναι κατασκευασμένο για την άσφαλτό. Το πιέσαμε όμως ιδιαίτερα σε βρεγμένο οδόστρωμα, ανακαλύπτοντας για άλλη μια φορά την ομορφιά αλλά και την ταχύτητα του συστήματος τετρακίνησης Quattro. Οι κλίσεις στις στροφές είναι σε λογικά επίπεδα, το πλαίσιο αντέχει άλλους 200 ίππους (έρχεται και αυτό!), ενώ η γενικότερη αίσθηση είναι Audi! Αναμφίβολα το Q3 θα είναι ιδιαίτερα σκληρός ανταγωνιστής της BMW X1 ενώ, αν το επέτρεπαν οι οικονομικές συνθήκες στη χώρα μας, θα το βαφτίζαμε ως το απόλυτο όχημα για την Ελλάδα των κακοτράχαλων και γλιστερών δρόμων…
Κυβισμός (κ.εκ.) | 1.395 | 1.984 | 1.984 | 1.968 (D) | 1.968 (D) |
Ισχύς (PS) | 150 | 170 | 211 | 140 | 177 |
Μέγιστη ταχύτητα (χλμ/ώρα) | 203 | 212 | 230 | 202 | 212 |
Επιτάχυνση 0-100 (χλμ/ώρα) | 9,2 | 8,2 | 6,9 | 9,9 | 8,2 |
Μέση κατανάλωση (λιτ./100χλμ) | 5,9 | 7,3 | 7,7 | 5,2 | 5,9 |
Αριθμός θυρών | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
Αριθμός θέσεων | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
Τιμή σε ευρώ | – | 31.900 | 36.950 | 31.900 | 38.900 |
Τιμή σε δραχμές | – | 10.869.925 | 12.590.712 | 10.869.925 | 13.255.175 |
Euro NCAP: https://www.euroncap.com/en/results/audi/q3/10957
Προσωπικό σχόλιο: Μοιάζει πολύ με το μεγάλο του αδερφάκι (Q5) αλλά και με το Α3 Sportsback.
Πηγή: http://www.protothema.gr/car-and-speed/test/article/?aid=160613