Skoda – Octavia 5 Combi (Scout) II

Η πιο καθαρόαιμη εκτός δρόμου έκδοση του Skoda Octavia 5 στην ιστορία, προσφέρει στον ιδιοκτήτη της τη δυνατότητα να ανακαλύψει μαζί της ακόμη περισσότερα εκτός δρόμου μονοπάτια, πάντα με σύνεση και προσοχή. Το νέο Skoda Octavia 5 Combi 4X4 Scout είναι ένα αυτοκίνητο που δεν μπορείς να το χαρακτηρίσεις αμιγώς ούτε “SUV”, ουτε απλά “μεσαίο station” με κίνηση και στους 4 τροχούς. Μετά από αρκετή σκέψη όμως και κυρίως λόγω του αυξημένου του ύψους από το έδαφος (180 χλστ. σύνολο, +42 χλστ. σε σχέση με το απλό Combi), το τσέχικο μοντέλο κατηγοριοποιείται στα SUV, στα λίγα εκείνα μάλιστα μοντέλα της κατηγορίας, που ορίζουν την πιο “light” εκδοχή του όρου ή, αλλιώς, αυτά που ονομάζονται στην άλλη πλευρά του Ατλαντικού “Crossover”. Αυτή, άλλωστε, είναι και η αίσθηση που λαμβάνει τελικά ο οδηγός του αυτοκινήτου, μια αίσθηση ενός on/off οχήματος, το οποίο όμως “αισθάνεται” καλύτερα στην άσφαλτο, παρά εκτός δρόμου.

Ενισχυμένη εκτός δρόμου εμφάνιση, sτον αισθητικό τομέα, το Scout διατηρεί την επιτυχημένη εξωτερική σχεδίαση των εκδόσεων Combi του Skoda Octavia 5, η οποία όμως εδώ έχει ενισχυθεί, έτσι ώστε να φαίνεται ο διαφορετικός χαρακτήρας της εν λόγω έκδοσης. Οι εξωτερικές, λοιπόν, αλλαγές περιλαμβάνουν την ύπαρξη ενισχυμένων εμπρός και πίσω προφυλακτήρων, με αλουμινένιες μάλιστα ποδιές για την προστασία του αυτοκινήτου, πλευρικά μαύρα πλαστικά προστατευτικά στις πόρτες και στους θόλους των τροχών, ράγες οροφής και νέας σχεδίασης ζάντες αλουμινίου 17 ιντσών. Τον αισθητικό διαχωρισμό του οχήματος από τις απλές εκδόσεις ολοκληρώνει το αυξημένο ύψος από το έδαφος και, φυσικά, το λογότυπο “Scout” στο πίσω τμήμα. Η μία έκδοση του Skoda Octavia 5 Combi 2,0 FSI 4X4 Scout περιλαμβάνει έναν πλήρη εξοπλισμό άνεσης και ασφάλειας, όπου περιλαμβάνονται -εκτός των άλλων- ESP, πλήρες σετ αερόσακων, όλο το ηλεκτρικό πακέτο, διζωνικός κλιματισμός, ζάντες αλουμινίου και δερμάτινο σαλόνι.

Σταθερό, παρά το αυξημένο ύψος του και με μεγάλα περιθώρια πρόσφυσης εμφανίζεται το Scout κατά την κίνηση στην άσφαλτο. Παράλληλα, το πολύ καλό σε αίσθηση και ακρίβεια σύστημα διεύθυνσης συνάδει στην ευκολία οδήγησης του αυτοκινήτου. Ειδικά στην ευθεία, το Octavia 5 Combi Scout ξεχωρίζει για τη στιβαρή και σίγουρη αίσθηση που δίνει στον οδηγό του, ακόμα και σε πιο υψηλές ταχύτητες. Στις στροφές υπάρχουν κάποιες κλίσεις του αμαξώματος, οι οποίες όμως δεν ενοχλούν και, κυρίως, δεν επηρεάζουν την κατευθυντικότητα του οχήματος. Εκτός δρόμου τώρα, το αυξημένο ύψος από το έδαφος και η καλή λειτουργία της τετρακίνησης φροντίζουν για την απρόσκοπτη κίνηση σε διαδρομές πατημένου χώματος. Η επιλογή, όμως, της διαδρομής πρέπει να γίνεται αρκετά προσεκτικά, αφού η σφιχτά ρυθμισμένη ανάρτηση και τα “ασφάλτινα” ελαστικά περιορίζουν τις δυνατότητες κίνησης. Επίσης, και ο μακρύς πίσω πρόβολος δεν ευνοεί τις αναρριχητικές ικανότητες του οχήματος. Το σύστημα τετρακίνησης του Octavia 5 Combi Scout περιλαμβάνει το γνώριμό μας συμπλέκτη Haldex 2ης γενιάς. Υπό κανονικές συνθήκες το αυτοκίνητο είναι προσθιοκίνητο, ενώ, ανάλο­γα με τις απαιτήσεις, ποσοστό της ροπής έως και 50% μπορεί να μεταφερθεί αυτόματα και στον πίσω άξονα.

Κυβισμός (κ.εκ.)1.7981.9841.968 (D)
Ισχύς (PS)160150140
Μέγιστη ταχύτητα (χλμ/ώρα)218213204
Επιτάχυνση 0-100 (χλμ/ώρα)8,19,39,8
Μέση κατανάλωση (λιτ./100χλμ)7,77,25,6
Αριθμός θυρών555
Αριθμός θέσεων555
Τιμή σε ευρώ27.49033.590
Τιμή σε δραχμές9.367.21711.445.792

Euro NCAP:
Προσωπικό σχόλιο: Λίγο ακριβούτσικο…

Πηγή: http://www.autotriti.gr/data/magazine/viewthema/35312.asp