Volkswagen – Tiguan I

H Volkswagen κάνει την παρθενική της εμφάνιση στη δημοφιλή κατηγορία των μεσαίων SUV με το Tiguan. To νέο γερμανικό μοντέλο, προκαλεί τους ανταγωνιστές του τόσο σε επίπεδο επιδόσεων όσο και σε τεχνολογία, με πλειάδα ηλεκτρονικών συστημάτων, όπως το πολυσύνθετο «off road mode». Το Tiguan προσφέρει δύο επιλογές αμαξώματος όσον αφορά στη γωνία προσέγγισης με 18 ή 28 μοίρες με τη βασική τους διαφορά να εστιάζεται στη σχεδίαση του εμπρός προφυλακτήρα. Το Tiguan είναι το πρώτο όχημα ελευθέρου χρόνου, το οποίο εφοδιάζεται με διπλό turbo (μηχανικό και εξάτμισης), ενώ από τα 1.400 κ.εκ. αποδίδονται 150 ίπποι, όσοι πάνω – κάτω και στα 2λιτρα ανταγωνιστικά μοντέλα, αλλά με περισσότερη ροπή (240 Nm) από χαμηλότερες μάλιστα στροφές. Aνεβάζει με προθυμία στροφές και επιταχύνει σβέλτα το αυτοκίνητο (0-100 χλμ./ώρα σε 9,6 δλ.) και παράλληλα, τα πιο δυνατά 2λιτρα μοτέρ των 170 και 200 ίππων προσφέρουν καλύτερες επιδόσεις, αφού τα 0-100 χλμ./ώρα επιτυγχάνονται σε 8,2 και 7,6 δλ., αντίστοιχα.

Αισθητικά, τα στοιχεία που το κάνουν να ξεχωρίζει και αναβαθμίζουν τη συντηρητική του εικόνα, είναι η φαρδιά κεντρική κονσόλα και οι στρογγυλοί αεραγωγοί, ενώ όσον αφορά στο διάκοσμο, οι επενδύσεις στο χρώμα του αλουμινίου είναι ευχάριστες. Τα επιμέρους σκληρά στην υφή πλαστικά ικανοποιούν ποιοτικά, δε λείπουν όμως ορισμένα πιο οικονομικής επιλογής. Στα θετικά γνωρίσματα του εσωτερικού περιλαμβάνονται η πολύ καλή εργονομία και η βολική θέση οδήγησης, με τις πολλαπλές ρυθμίσεις του τιμονιού και του καθίσματος. Πολύ καλά είναι τα αποτελέσματα που έφερε το Tiguan στις πρόσφατες δοκιμές πρόσκρουσης του Euro NCAP, αφού συγκέντρωσε 34 βαθμούς Στην πλευρική και στην πρόσκρουση με στύλο, το Tiguan “έπιασε” τη μέγιστη βαθμολογία.

Κινούμενοι στον ανοιχτό δρόμο με υψηλές ταχύτητες και έντονη βροχόπτωση, δε νιώσαμε ούτε μια στιγμή έξω από τα… νερά μας, αφού το Tiguan παρουσίαζε υποδειγματική σταθερότητα. Από πλευράς άνεσης, η ανάρτηση με τη σχετικά σφιχτή ρύθμιση και τις αρκετές αλλαγές που διαθέτει έδειχνε σχετικά “σφιχτή” στην απόσβεση των διαφόρων ανωμαλιών, χωρίς όμως να κουράζει. Το “off road mode” ενεργοποιεί αυτόματα την υποβοήθηση κατάβασης (hill descent), επεμβαίνει στο πεντάλ του γκαζιού για καλύτερο καταμερισμό της ροπής και τροποποιεί αυτομάτως τη λειτουργία του ηλεκτρονικά ελεγχόμενου διαφορικού για τις πιο γλιστερές επιφάνειες. Ακόμη, επεμβαίνει στο ABS για καλύτερο φρενάρισμα σε εδάφη με χαμηλή πρόσφυση και ενεργοποιεί το σύστημα υποβοήθησης ανάβασης για καλύτερη υποστήριξη στην αναρρίχηση και στην προστασία του συμπλέκτη.

Για τη μετάδοση της κίνησης και στους πίσω τροχούς φροντίζει ένας πολύδισκος ηλεκτροϋδραυλικός συμπλέκτης Haldex, βάρους 44 κιλών. Σε κανονικές συνθήκες μεταφέρει το 90% της ροπής στον εμπρός άξονα, ενώ σε δύσκολες συνθήκες μπορεί να μεταφερθεί έως το 100% της ροπής στον πίσω άξονα. Με μεγαλύτερη γκάμα μηχανικών συνόλων διαθέτει στην αγορά η Volkswagen το νέο Tiguan. Το αγοραστικό κοινό έχει στη διάθεσή του, ένα 1,4 λίτρων βενζινοκινητήρα με διπλό turbo απόδοσης 150 ίππων, δύο 2λιτρους βενζινοκινητήρες TSI με απόδοση 170 και 200 ίππους και έναν 2λιτρο πετρελαιοκινητήρα με απόδοση 170 ίππους.

Καθώς η εμπορική καριέρα του VW Tiguan είναι περισσότερο συνδεδεμένη με τις αγοραστικές κορυφές, δεν βλέπουμε το λόγο η πορεία του μοντέλου, μετά την πρόσφατη ανανέωση, να μη συνεχίσει να είναι το ίδιο επιτυχημένη. Η VW φυσικά και δεν πείραξε τίποτε ουσιώδες κατά την ανανέωση του Tiguan. Ένα φρεσκάρισμα στα εμπρός και πίσω φώτα, τη μάσκα, και τις ζάντες στάθηκαν αρκετά για να το κάνουν να δείχνει πιο αρρενωπό, όμοιο με τα ομόσταβλα μοντέλα. Παρομοίως και στο εσωτερικό, μόνο οι λεπτομέρειες βελτιώθηκαν. Για την ακρίβεια, στην πιο πλούσια (από τις δύο) έκδοση Sportstyle, ο χρήστης απολαμβάνει των όμορφων επενδύσεων από αλκαντάρα, της νέας, πιο χρηστικής, οθόνης πληροφοριών TFT, με έγχρωμα γραφικά, αλλά και ενός προσεγμένου επιπέδου εξοπλισμού άνεσης και ασφάλειας με σύστημα εντοπισμού της κούρασης του οδηγού (Fatigue detection), και αυτόματα φώτα. Παράλληλα, νέο είναι το ραδιο-cd και τα χειριστήρια για το climatronic, ενώ οι διακοσμητικές πινελιές σε ταμπλό και πόρτες, πλαισιώνουν το νέο τιμόνι και το νέο λεβιέ.

Μικρές λεπτομέρειες που κάνουν ακόμα πιο απολαυστική την παραμονή στο ποιοτικό εσωτερικό. Μέσα, ο χρήστης εξακολουθεί και απολαμβάνει την εξαιρετική ηχομόνωση και την απουσία κραδασμών από τον κινητήρα και τους τροχούς. Πραγματικά στο Tiguan σε κερδίζει η ποιότητα κύλισης, ακόμα και όταν καταλαβαίνεις ότι εξαιτίας της έχουν θυσιαστεί οι κλίσεις στις στροφές, με τα περιθώρια πρόσφυσης να βοηθούνται από το στάνταρ ESP και τα παρελκόμενά του (XDS). Άλλωστε ο δυναμισμός δεν το χαρακτηρίζει ούτε στην αίσθηση του τιμονιού, ούτε στην αμεσότητα του μεσαίου πεντάλ. Βέβαια κατά αυτό τον τρόπο μπορείς να κάνεις και εκτός δρόμου βόλτες, χωρίς την τετρακίνηση, αλλά με τη βοήθεια των 200 χλστ. απόστασης από το έδαφος.

Σύμμαχος, στα περισσότερα, και ο 1,4 TSI των 122 ίππων, που συνδυάζεται με 6άρι χειροκίνητο κιβώτιο. Το σύνολο είναι πολιτισμένο, γραμμικό και αποτελεσματικό, με μόνη διαφορά ότι εδώ έχει να κινήσει τον 1,5 τόνο του Tiguan. Οπότε τα κατεβάσματα είναι αναπόφευκτα και το πόδι πρέπει πάντα να είναι βαθιά στο πάτωμα, χωρίς ποτέ να ακούγεται ότι το σύνολο ζορίζεται. Αυτό το καταλαβαίνεις από την τσιμπημένη κατανάλωση που βοηθιέται, ωστόσο, από το, όχι και τόσο ακριβές, Star&Stop, του πακέτου BlueMotion Technology. Επειδή, όμως, όπως είπαμε, ο δυναμισμός δεν είναι προδιαγραφή, αρκεστείτε στην απήχηση του σήματος που συνοδεύει το premium lifestyle που αναδύει η όλη κατασκευή. Και αυτό είναι προδιαγραφή…

Κυβισμός (κ.εκ.)1.390 (4×2)1.390 (4×4)1.390 (4×4)1.984 (4×4)1.968 (D) (4×4)1.968 (D) (4×4)
Ισχύς (PS)122150160200140170
Μέγιστη ταχύτητα (χλμ/ώρα)184192198210186201
Επιτάχυνση 0-100 (χλμ/ώρα)10,99,69,27,910,58,9
Μέση κατανάλωση (λιτ./100χλμ)6,58,07,68,56,36,3
Αριθμός θυρών555555
Αριθμός θέσεων555555
Τιμή σε ευρώ23.80028.88029.40033.330 36.98039.640
Τιμή σε δραχμές8.109.8509.840.86010.018.05011.357.197 12.600.93513.507.330

Euro NCAP: https://www.euroncap.com/en/ratings-rewards/latest-safety-ratings/en/results/vw/tiguan/15747 & https://www.euroncap.com/en/results/vw/tiguan/11071
Προσωπικό σχόλιο: Πιθανώς η καλύτερη επιλογή για τα χρήματα του…

Πηγή: http://www.autotriti.gr/news/preview_news.asp?news_data_id=65197&category_id=72 & http://www.autotriti.gr/data/news/preview_news/101620.asp