Bmw – X3 II

Η τάση των κατασκευαστών την τελευταία δεκαετία να μεγαλώνουν τα αυτοκίνητά τους, σε συνδυασμό με την οικονομική κρίση, που έστρεψε τους καταναλωτές (στην Ευρώπη τουλάχιστον, αλλά και σε άλλες αγορές) προς… μικρότερα αυτοκίνητα, δημιούργησε μεγάλες ανακατατάξεις στην αυτοκινητοβιομηχανία, αναγκάζοντας τους κατασκευαστές να φτιάξουν νέα, μικρότερα μοντέλα για να καλύψουν τις τρύπες που δημιούργησαν μεγαλώνοντας τα υπάρχοντα. Έτσι έγινε και με τη BMW, που στη γκάμα της των αυτοκινήτων ελευθέρου χρόνου παρουσίασε την X1 στο κάτω άκρο, γιατί η τελευταία γενιά της X3 μεγάλωσε τόσο, που σχεδόν θυμίζει την προηγούμενη γενιά της Χ5! Ευτυχώς τουλάχιστον που αυτές οι εξελίξεις συνοδεύτηκαν στην Ελλάδα από την απελευθέρωση των ντίζελ, δίνοντας στην εταιρεία τη δυνατότητα να προσφέρει αυτό το μεγάλο αυτοκίνητο και με ένα κινητήρα που δεν θα χρειάζεται μία περιουσία σε βενζίνη για να κινηθεί! Άλλωστε ήδη η νέα γενιά της X3 διέθετε εξαρχής σε όλες τις εκδόσεις της όλες τις τεχνολογίες εξοικονόμησης ενέργειας που χρησιμοποιούνται σήμερα στην αυτοκινητοβιομηχανία (π.χ. τιμόνι με ηλεκτρική υποβοήθηση, το «πακέτο» Efficient Dynamics της BMW με λειτουργίες όπως το Start & Stop, η ανάκτηση ενέργειας κατά το φρενάρισμα κλπ.), οπότε ο συνδυασμός με τον ντίζελ κατεβάζει το κόστος κίνησης του αυτοκινήτου σε πολύ λογικά επίπεδα.

Οι αυξημένες διαστάσεις σε σχέση με την προηγούμενη γενιά δίνουν και το στίγμα αυτής της κατηγορίας, που δημιουργήθηκε για όσους ήθελαν κάτι πιο «συμμαζεμένο» από τα… πάντσερ τύπου X5, Cayenne κλπ. και τώρα προσελκύει ακόμα και αγοραστές εκείνων των αυτοκινήτων, καθώς η οικονομική κρίση και οι κοινωνικές εξελίξεις δημιούργησαν ένα κλίμα όχι και πολύ φιλικό για τα τεράστια τετρακίνητα. Έτσι τώρα η X3, που και στην προηγούμενη γενιά της προσέφερε πολύ καλούς χώρους, δεν μεγάλωσε τόσο ώστε να γίνει προκλητική, αλλά αρκετά ώστε να μη δημιουργεί την αίσθηση ενός συμβιβασμού σ’ αυτούς που επιδιώκουν το γόητρο ενός μεγάλου αυτοκινήτου. Οι χώροι που προσφέρει για τους επιβάτες είναι μεγάλοι, παραπάνω απ’ όσο χρειάζεται για να ταξιδέψουν απλώς άνετα, και η προσοχή στη λεπτομέρεια και στην προσπάθεια της καλύτερης δυνατής εξυπηρέτησης των αναγκών τους αποδεικνύεται από την αύξηση των χώρων για μικροπράγματα, που είναι πλέον ικανοποιητικοί. Την καλή εικόνα της πρακτικότητας που προσφέρει το αυτοκίνητο συμπληρώνει ένας μεγάλος χώρος αποσκευών, που με τα 550 λίτρα του θα καλύψει με το παραπάνω τις ανάγκες των 4 επιβατών. Ενώ με τους χώρους για μικροπράγματα κάτω από το δάπεδό του δείχνει πόσο μεγάλη προσοχή δόθηκε στη δημιουργία ενός αυτοκινήτου που, εκτός από γόητρο, προσφέρει και περιεχόμενο.

Αυτό που είναι εντυπωσιακό και δείχνει πόσο καλή δουλειά έχει γίνει στο «πλαίσιο» του αυτοκινήτου, είναι η πολύ καλή ποιότητα κύλισης και η απολύτως αποδεκτή άνεση που προσφέρει. Μπορεί να μη φτάνει σε άνεση στα επίπεδα π.χ. μιας «πεντάρας» (ακόμα και τα κορυφαία αυτοκίνητα ελεύθερου χρόνου δεν μπορούν να προσφέρουν άνεση σαν ένα καλό σεντάν), αλλά δεν γίνεται σε καμία περίπτωση κουραστικό και δεν ενοχλεί τους επιβάτες όταν κινείται σε ανώμαλο δρόμο. Όσο για την εκτός δρόμου κίνηση, είναι προφανές ότι μιλάμε για ένα αυτοκίνητο με ασφάλτινο προσανατολισμό, που χάρη στην προσαρμοζόμενη τετρακίνηση, τα ηλεκτρονικά, το αυξημένο ύψος από το έδαφος (21 εκατοστά) και στη συγκεκριμένη περίπτωση τον κινητήρα ντίζελ με το αυτόματο κιβώτιο, έχει και κάποιες δυνατότητες για κίνηση εκτός δρόμου, σε χώμα, χιόνι ή λάσπη, οι οποίες καλύπτουν τις ανάγκες του μεγαλύτερου μέρους των οδηγών.

Η BMW ανανέωσε την X3 το 2014, με αισθητικές επεμβάσεις στο εξωτερικό και το εσωτερικό που προσαρμόζουν το αυτοκίνητο στις τελευταίες τάσεις της αγοράς και τις σχεδιαστικές εξελίξεις στην γενική εταιρική «ταυτότητα» των μοντέλων της. Υπάρχουν επίσης και νέα πακέτα εξοπλισμού, όπως και νέα υλικά και διακοσμητικά στο εσωτερικό, που σύμφωνα με την εταιρεία προσφέρουν μία εικόνα ποιοτικής αναβάθμισης. Στην ανανεωμένη X3 επίσης, που θα προσφέρεται με τέσσερις κινητήρες ντίζελ και τρεις βενζινοκινητήρες, κάνει το ντεμπούτο το ο νέος 2λιτρος ντίζελ της εταιρείας με 190 ίππους. Φυσικά έχουν εφαρμοστεί όλες οι τελευταίες τεχνολογικές εξελίξεις για μείωση της κατανάλωσης και των εκπομπών ρύπων, όπως π.χ. τα τέταρτης γενιάς ελαστικά μειωμένης αντίστασης κύλισης. Το αυτοκίνητο θα εξακολουθήσει φυσικά να προσφέρεται σε εκδόσεις με πίσω κίνηση και με τετρακίνηση και κιβώτιο χειροκίνητο 6 σχέσεων ή αυτόματο 8 σχέσεων.

Κινητήρας
Επιδόσεις
Οδική συμπεριφορά στην άσφαλτο
Φρένα
Αυτόματο κιβώτιο με 8 ταχύτητες
Χώροι
Ποιότητα
Εξοπλισμός
Εργονομία
Ποιότητα κύλισης

Τιμή

Κυβισμός (κ.εκ.)1.997 (4×2)1.997 (4×4)1.997 (4×4)2.979 (4×4)1.995 (D) (4×2)1.995 (D) (4×4)2.993 (D) (4×4)2.993 (D) (4×4)
Ισχύς (PS)184184245306150190258313
Μέγιστη ταχύτητα (χλμ/ώρα)210210230245195210232245
Επιτάχυνση 0-100 (χλμ/ώρα)8,28,46,55,69,58,15,95,3
Μέση κατανάλωση (λιτ./100χλμ)7,07,77,38,35,05,45,96,0
Αριθμός θυρών55555555
Αριθμός θέσεων55555555
Τιμή σε ευρώ54.80856.58564.10671.08049.98356.66767.61784.664
Τιμή σε δραχμές18.675.82619.281.33821.844.11924.220.51017.031.70719.309.28023.040.49228.849.258

Euro NCAP: https://www.euroncap.com/en/results/bmw/x3/10958
Προσωπικό σχόλιο: Ττιμές που παραπέμπουν σε μεγαλύτερες κατηγορίες.

Πηγή: https://auto-internet.gr/?auto7/1986/%CF%80%CE%B1%CE%BB%CE%B9%CE%B1-%CE%BC%CE%BF%CE%BD%CF%84%CE%B5%CE%BB%CE%B1/%CE%B9%CE%B4%CE%B1%CE%BD%CE%B9%CE%BA%CF%8C%CF%82-%CF%83%CF%85%CE%BD%CE%B4%CF%85%CE%B1%CF%83%CE%BC%CF%8C%CF%82 & https://auto-internet.gr/?auto7/551/2014/%CE%BC%CE%BF%CE%BD%CF%84%CE%AD%CE%BB%CE%B1-%CF%80%CE%BF%CF%85-%CE%B1%CE%BD%CE%B1%CE%BD%CE%B5%CF%8E%CE%B8%CE%B7%CE%BA%CE%B1%CE%BD:-bmw-x3